Gå til innhold

svimmel - så går det over

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg reiser meg opp kan jeg bli svimmel i 5 sekunder der alt går rundt, så går det over. Det skjer når jeg står også, svimmel og uklar i noen sekunder.

hva er dette?

Anonymous poster hash: 4ef8b...8a5
Gjest chisandra
Skrevet

Blodtrykksfall er det første jeg tenkte på, men det kan være så mye.

Ta en sjekkrunde hos lege hvis det ikke gir seg.

AnonymBruker
Skrevet

Lavt blodtrykk høres det ut som. Eller blodtrykksfall.

Lavt blodtrykk kan man få pga dehydrering feks. Sjekk hos lege!

Anonymous poster hash: 82bc3...22e
Skrevet

Hei.

Dette høres ut som lavt blodtrykk. Når man har sittet eller ligget lenge, og reiser seg fort opp, kan man bli svimmel og det svartner kanskje for øynene i et par sekunder. Hvis man ikke er syk eller underernært på noen måte, eller har andre sykdommer i familien (for eksempel hjertesykdommer), kan du nok ta det med ro, TS :)

Neste gang du har ligget lenge kan du for eksempel sette/reise deg langsomt opp mens du beveger på føttene. Det kan også være lurt å spise og drikke godt og regelmessig. Jeg får selv noen ganger blodtrykksfall om jeg glemmer å drikke. Og blir du likevel svimmel, beveg deg litt og unngå å stå helt i ro.

Men om du er bekymret, ta deg en tur til legen. Da kan du få utelukket at det er noe mer alvorlig og slippe å stresse med det. Men jeg har selv vært til min fastlege med lavt blodtrykk, og han sa at det var helt normalt og ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...