Gå til innhold

Gratis babypakker - er det lureri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mange av de gratis babypakkene velkomstgaver i klubber som sender mer ting + faktura hvor man må følge med å avbestille og ender opp med å returnere ting?

Anser Rimi og apotekpakkene som trygge. Er Liberoklubben et abonnement eller bare et medlemskap som sender mail? Og koster medlemskapet noe?

Det er ikke at jeg er gniten, men jeg er litt redd sånne feiende flotte gratisting og at jeg en måned etter føldselen får 9 hentelapper fra posten med pakker med ting jeg ikke har lyst på/bruk for.. og med faktura. Så må man spytte ut penger eller styre med retur....

Hvilke pakker er trygge og hvilke krever avbestilling/utmelding? Er noen av pakkene lureri?

Ser på www.babypakker.no for oversikten...

Anonymous poster hash: 95939...6b6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Libero erogså grei! :)

Anonymous poster hash: 8a7eb...385

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare lureri. Det er slettes ingen baby i disse pakkene.

Anonymous poster hash: 1c023...36f
  • Liker 32
Gjest New_Girl
Skrevet

Ingen av pakkene jeg fikk var lureri i hvert fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er lureri altså at man ikke får det de lover, men begynte å lure når jeg så Go-Boken og diverse, det er jo velkomstpakker til medlemskap... Jeg frykter vi får mer enn de lover.

Men fint om noen med erfaring kan bekrefte hvilke som er gratis engangs "vareprøver" og ting, og hvilke pakker som evt gir medlemskap som koster penger hvor man må aktivt avbestille ting og melde seg ut igjen. For de vil jeg unngå.

Noterer meg at Libero også er "trygg" :) Takk!

Skrevet

Libero selger informasjonen din. Så ikke akkurat lureri, men bare sykt irriterende med spam og telefonselgere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å gidde å lese betingelsene det, så vet du hva du kan forvente. Ihvertfall fra de større aktørene, er det ett eller annet smått firma du aldri har hørt om før så kan det jo hende det er grunn til å være mer skeptisk.

Anonymous poster hash: 23af9...678

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å gidde å lese betingelsene det, så vet du hva du kan forvente. Ihvertfall fra de større aktørene, er det ett eller annet smått firma du aldri har hørt om før så kan det jo hende det er grunn til å være mer skeptisk.

Anonymous poster hash: 23af9...678

Du har helt rett! Hva tenker jeg på, spørre om erfaringer på et forum. Så tett jeg kan bli.

Takk for at du reddet meg, det er jo tydelig at jeg ikke hadde tenkt å gjøre begge deler!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er mange av de gratis babypakkene velkomstgaver i klubber som sender mer ting + faktura hvor man må følge med å avbestille og ender opp med å returnere ting?

Anser Rimi og apotekpakkene som trygge. Er Liberoklubben et abonnement eller bare et medlemskap som sender mail? Og koster medlemskapet noe?

Det er ikke at jeg er gniten, men jeg er litt redd sånne feiende flotte gratisting og at jeg en måned etter føldselen får 9 hentelapper fra posten med pakker med ting jeg ikke har lyst på/bruk for.. og med faktura. Så må man spytte ut penger eller styre med retur....

Hvilke pakker er trygge og hvilke krever avbestilling/utmelding? Er noen av pakkene lureri?

Ser på www.babypakker.no for oversikten...

Dette leser jeg for Apotek1 sin pakke, så det blir en NEI, takk fra meg:

Jeg vil gjerne ha Babybox gratis. Jeg ønsker også å motta informasjon, tilbud og vareprøver fra Babybox, Apotek1, og deres samarbeidspartnere. Informasjonen, tilbudene og prøvene kan bli sendt med post, e-post, sms eller andre elektroniske medier. Jeg kan også bli kontaktet via telefon. Jeg gir mitt samtykke til at mitt navn og adresse, samt mine øvrige personopplysninger registreres i deres databaser for dette bruk. Dette samtykket vil overstyre en eventuell reservasjon i reservasjonsregisteret. Jeg kan når som helst trekke mine opplysninger ut av databasene ved å følge instruksjonen under "Kontakt".

Anonymous poster hash: 983f8...031

Skrevet

De har ringt fra øst og vest og vil selge meg ditt og datt. Ringer minst en gang om dagen. Har ring i 2 mnd. (Siden fødsel)

Skrevet

De har ringt fra øst og vest og vil selge meg ditt og datt. Ringer minst en gang om dagen. Har ring i 2 mnd. (Siden fødsel)

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du ikke må finne på å si ja takk til, er sånn "startpakke" fra go'boken/sandvik. Blir ALDRI kvitt de.

Ellers er de andre babypakkene helt trygge :-)

Anonymous poster hash: b58e4...869

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mottatt pakker ved to fødsler (Rimi sin kun engang). Har hatt svært lite stress i den forbindelse, kun en tlf fra Foreldre&Barn som tydeligvis ikke sjekker om folk allerede har abonnement før de ringer...

Også vært Goboken medlem i et år (av fri vilje) uten at jeg har blitt ringt ned etterkant.

Men jeg legger kun inn tlfnummer hvis jeg må da...

Anonymous poster hash: 6e71a...aae

Skrevet (endret)

Jeg bestilte fra Vitus/Ditt Apotek, Rimi, Libero og Apotek1. De andre likte jeg ikke betingelsene på (spesielt Go'Boken holdt jeg meg langt unna).

Fine pakker og vi fikk med alt vi har trengt av tåteflasker, våtservietter, bleieposer og smukker så langt + masse småprøver, en normalt stor babyolje og en babyleke som var favoritten her i huset i flere måneder.

Jeg hadde jevnlig telefonselgere som ringte også før jeg ble gravid, men det har nok blitt mer av dem etter at jeg bestilte de pakkene. Aner ikke hva de prøver å selge, jeg svarer aldri når selgere ringer. La inn en epostadresse som jeg stort bare bruker til "spam" uansett, så er ikke plagsomt at jeg for 2-3 mailer ekstra i uka.

Endret av Veggdyret
Skrevet

Jeg har også opplevd å få langt mer adressert reklame, flere telefoner fra selgere og eposttilbud fra diverse aktører etter at jeg mottok slike pakker.

Meldte meg også inn i Goboken med den førstefødte, og det var som å være medlem i en hvilken som helst annen bokklubb. Avbestilte de bøkene vi ikke ville ha, og mottok de øvrige.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var litt plaga med telefonselgere i et lar med, men så ble det helt stilt. Så jeg syntes betingelsene var verdt det. Har enda gratisprodumter 1,5 år etter

Anonymous poster hash: 7b6dc...ca5

Gjest Tekola
Skrevet

Bestilte alle disse gratisboksene, og meldte meg inn i Go'Boken. Har ikke opplevd noe særlig telefonselgere det jeg kan huske, har meldt meg av en del nyhetsbrev (hurra for unsubscribe-muligheten nederst!) og har satt Go'Boken-medlemsskapet på pause nå en stund, uten at det har vært noe problem.

Skrevet

"There is no such thing as a free lunch!" ;)

Jeg har ikke blitt plaget med telefoner. Kun en fra Foreldre og barn, og det mest irriterende var at selgeren ikke skjønte at jeg ville prioritere å ta en gråtende baby framfor å snakke med han! :P

Får litt reklame fra Go boken, men søppelkassa står rett ved postkassa, så det går fint! ;)

Elsker små vareprøver og gratis stasj, og synes jeg har fått mye fint!

Skrevet

Var innmeldt på en bråte sånne, og så lenge du er klar over "ingen gratis lunsj" som noen sa over her, så er det helt ålreit. Da får du en masse småprøver av forskjellige merker så du kan prøve deg litt frem for hva du og din baby liker best.

Så får du heller ta jobben etterhvert med å melde deg av alle mulige epostlister du får reklame fra. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du ikke må finne på å si ja takk til, er sånn "startpakke" fra go'boken/sandvik. Blir ALDRI kvitt de.

Ellers er de andre babypakkene helt trygge :-)

Anonymous poster hash: b58e4...869

Jeg har blitt spammet med reklame fra Go´boken/Sandvik helt siden fødselen til barnet mitt som er litt over 1 år. Jeg var så idiot at jeg sendte inn en svarslipp i posten på en eller annen konkurranse hvor man kunne vinne noe greier fra dem. Det kommer i postkassa med jevne mellomrom.

Ellers har jeg ikke hatt noe problemer med noen av de andre, fikk fra Rimi, Libero, Apotek1, Vitus Apotek (det er de jeg husker).Eneste var at jeg ble vel påmeldt en sånn epost nyhetsbrev greie fra Apotek1, men er jo bare å blokkere epostadresser man ikke vil ha epost fra.

Anonymous poster hash: 46fc1...8c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...