Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har mørkeblondt hår og jeg har farget det blondt to ganger hjemme nå med en hårfarge som lover platina hvitt hår, men det er skikkelig lysegul skjær i håret og jeg klør veldig i fingrene på å få farget det igjen. Neste gang tenker jeg at jeg kjøper en pakke med bleking og ikke farge.

Merker at håret ble tørt og slitt av to omganger med farging på to uker, så det ideelle er jo å vente en god stund, men jeg føler jeg ikke ser ut med lyselysegult hår. Hvor lenge synes dere jeg bør vente? En uke? To, tre?

Tenker eventuelt å stripe det istedet for å bleke alt, da sliter det vel ikke like mye på håret.

Hjelp!

Eventuelt om noen har noen andre forslag?

Anonymous poster hash: 6cd85...98c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, håret er selvlysende :-(

Anonymous poster hash: 6cd85...98c

Skrevet

Jeg ville ventet ihvertfall 2 uker, og kuret og behandlet håret masse i disse ukene. Striping er bedre for håret enn full bleking ja :)

Skrevet (endret)

Hvor lenge du bør vente kommer an på hårkvaliteten. Er det veldig slitt ville jeg uansett tatt turen til frisøren for å fikse dette.

Men om du skal gjøre det selv: Som nevnt over her, kur det godt på forhånd med en god kur. En lilla shampo kan også dempe noe av gulskjæret. Lysfarger virker ofte dårlig om man ikke er ganske blond fra før av. Kanskje håret ble gult fordi det egentlig er litt for mørkt til å bli lysfarget,eller at virketiden var for kort.?.

Striping sliter mindre på håret enn helbleking ja. La blandingen virke lenge nok når du striper.

Evt. test virketiden på en hårlokk litt skjult inni håret før du striper resten av håret.

Det er normalt at håret blir litt oransje/gulaktig under stripe-prosessen før det begynner å lysne skikkelig, så ikke få panikk og skyll ut for tidlig,da forblir håret gult. Det er også lurt å ha en lillafarget shampo i håret etterpå. Da fjerner du det gulskjæret som eventuelt måtte være igjen der etter stripingen.

Endret av Sandie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...