Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har vært i situasjonen hvor trangen til å kontakte eksen presser på. Hvordan taklet dere det? Tok dere kontakt - isåfall, hvordan gikk det? Dere som klarte å la være - hvordan fikk dere det til?

Anonymous poster hash: ead81...5a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slettet alt av nr og kontakt info, det gjorde terskelen høyrere for å kontakte ham. Hvis jeg tok meg i å søke etter han, tenkte jeg bare på hvor ufattelig patetisk jeg var og fant på noe å gjøre slik at tankene mine var et annet sted. Det gikk over etter en ukes tid.

Skrevet

Jeg slettet nummeret hans osv, noe som egentlig ikke hjalp ettersom jeg kunne det i hodet. Ringte ikke. Ikke søren om JEG skulle være den som krøp til korset og tok kontakt. Hadde veldig lyst. Har fylleringt litt, men ikke nå lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slettet alt av nr og kontakt info, det gjorde terskelen høyrere for å kontakte ham. Hvis jeg tok meg i å søke etter han, tenkte jeg bare på hvor ufattelig patetisk jeg var og fant på noe å gjøre slik at tankene mine var et annet sted. Det gikk over etter en ukes tid.

Hva hadde du gjort i dag om denne exen stod utfor døra di med en rose i tenna, sang O sole mio, og eklærte sin kjærlighet til deg. Ville du tatt han inn i varmen?

Anonymous poster hash: 4d89e...e25

Skrevet

Du sier jo ikke noe om hva som er grunnen til at dere er ekser og hvordan ståa mellom dere er. Det er jo helt avgjørende for hvordan utfallet blir om du kontakter ham.

Hvis du mener at bruddet var et feilgrep for dere, at dere har en fremtid sammen som er verdt å kjempe for, og at det ikke bare er et utslag av savn og kjærlighetssorg akkurat nå, så ta kontakt, vær helt ærlig og fortell akkurat hva du føler.

Om du derimot vet at forholdet mellom dere ikke fungerte, at dere ikke behandlet hverandre bra, at dere er for ulike og ikke har noen klar fremtid sammen, så må du rett og slett bare jobbe deg igjennom behovet for å kontakte ham dag for dag. Hver dag bestemmer du deg for at "i dag skal jeg ikke kontakte ham", og så fyller du den dagen med andre aktiviteter som holder deg opptatt. Det blir gradvis lettere etterhvert som man får avstand fra bruddet.

• Liker 1
Skrevet

Sendte litt meldinger dagen etter det ble slutt, men heldigvis hadde jeg ei utrolig god bestevenninne da som prata meg til fornuft :) Kunne dessverre nummeret utenatt.

AnonymBruker
Skrevet

TS her,

vel nå har det seg slik at det ble slutt mellom oss for ca 6 mnd siden. Det var et skikkelig stygt brudd, mer vil jeg ikke si. Annet enn at det nå har gått opp for meg hvor forferdelig jeg var som kjæreste :( Jeg skammer meg virkelig, og jeg ser nå hvor inderlig han kjempet for meg og oss.

Jeg ønsker ikke å gå i for mye detaljer, jeg vet hvor mye jeg har såret ham. Jeg har rett og slett vært så trangsynt, selvrettferdig og egoistisk. At han klarte å holde ut med meg så lenge som han gjorde sier faktisk alt om denne mannen, men nå er han altså borte. Han gjorde det slutt, mens jeg svarte med å bryte all kontakt. Jeg vet ikke engang om han har fått seg ny kjæreste, jeg har brutt med alle felles venner vi hadde, jeg skulle liksom bare såre ham litt til. Nådestøtet….

Skrevet

Hva hadde du gjort i dag om denne exen stod utfor døra di med en rose i tenna, sang O sole mio, og eklærte sin kjærlighet til deg. Ville du tatt han inn i varmen?

Anonymous poster hash: 4d89e...e25

Nei, må nok til mer til enn en rose og en en falsk sang for å komme inn igjen i varmen hos meg :)

Skrevet

Jeg var vel helt nazi fra vi flyttet fra hverandre dvs 5 måneder etterpå!Etterhvert så skjønte jeg at jeg kom ingen vei og at han ikke var verdt min tid...Vanskelig siden vi var sammen i 9 år og han var min første store kjærlighet..Men nå har jeg bare ønsker om å gå videre.

AnonymBruker
Skrevet

I disse dager blir det fire måneder siden siste kontakt med eksen min. Et ubehagelig brudd. Det har vært fryktelig fristende, både fordi jeg har noen ubesvarte spørsmål, og fordi jeg har vært ekstremt ensom etter bruddet. Merkelig nok har tankene om å kontakte ham kommet opp igjen både i dag og i går...

Det er to argumenter jeg har brukt for å la være.

1) Mot slutten gikk vi over til å ha et avstandsforhold. Helt til slutt var det bare jeg som kontaktet ham, og han ga blaffen. Han hadde tidligere beskrevet andre kvinner som både innpåslitne og kontrollerende, og jeg fryktet å bli beskrevet som psycho og potensiell kaninkoker overfor alle felles kjente. "Hun bare maser og maser - skjønner ikke hvorfor hun har fått for seg at jeg er interessert nå?" Selvfølgelig uten å forteller om hans egen oppførsel og episoder...

2) Jeg ville ikke at han skulle se hvor mye han hadde knekt meg. Jeg var både ensom, forvirret og litt redd etter at det ble slutt. Klarte meg ikke godt i det hele tatt, men ville ikke gi ham gleden av flere fortvilte meldinger og oppringninger hvor han kunne tenke "Haha, nå sitter hun og sutrer over savnet, mens jeg gir F."

Ironisk nok virket han til å være åpen for kontakt etter bruddet, etter å ha vekslet mellom å ignorere og glemme meg, og å være nedlatende innimellom. Jeg har allikevel stålsatt meg og hatt null kontakt. Rett og slett vært beinhard med meg selv, selv om jeg har grått og grått, manglet matlyst og vært ekstremt sliten og ensom.

Anonymous poster hash: 99f1e...716
Skrevet

Da ringer jeg bare, sender sms eller snakker med han på nett. Men vi er fortsatt gode venner, så da blir det kanskje litt annerledes.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

I mitt tilfellet så har jeg så lyst å kontakte ham! Det gjør så vondt å måtte innse hvor kostbare ens egne feil er. Det sies at man må være i stand til å ta konsekvensene av egne handlinger - og dette er faktisk (tro det eller ei) et helt nytt konsept for meg :S Dette er noe jeg har forstått i etterkant av bruddet.

Har vært rundtom på forumet og lest litt i andres opplevelser av brudd, og det å ta kontakt med eksen igjen. Mine hensikter med å ta kontakt med eksen er å gjøre det klart for han at han kan få meg tilbake om han ønsker det. Jeg ønsker å fortelle han hvor lei meg jeg er for måten jeg har behandlet han på gjennom forholdet vi hadde. Jeg ønsker en sjanse til å vise han hvor høyt jeg elsker han, jeg ønsker å vise han at jeg ikke lenger holder tilbake på kjærligheten jeg har for han. Jeg ønsker å vise han at jeg er verdens beste kjæreste! Men jeg tviler på at jeg får sjansen da jeg sålangt bare har vist at jeg er en elendig kjæreste :(

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

I mitt tilfellet så har jeg så lyst å kontakte ham! Det gjør så vondt å måtte innse hvor kostbare ens egne feil er. Det sies at man må være i stand til å ta konsekvensene av egne handlinger - og dette er faktisk (tro det eller ei) et helt nytt konsept for meg :S Dette er noe jeg har forstått i etterkant av bruddet.

Har vært rundtom på forumet og lest litt i andres opplevelser av brudd, og det å ta kontakt med eksen igjen. Mine hensikter med å ta kontakt med eksen er å gjøre det klart for han at han kan få meg tilbake om han ønsker det. Jeg ønsker å fortelle han hvor lei meg jeg er for måten jeg har behandlet han på gjennom forholdet vi hadde. Jeg ønsker en sjanse til å vise han hvor høyt jeg elsker han, jeg ønsker å vise han at jeg ikke lenger holder tilbake på kjærligheten jeg har for han. Jeg ønsker å vise han at jeg er verdens beste kjæreste! Men jeg tviler på at jeg får sjansen da jeg sålangt bare har vist at jeg er en elendig kjæreste :(

Go for it! Du har vel ingenting å tape på å prøve?

Jeg har både ikke tatt kontakt - og tatt kontakt - etter mine brudd. Vet ikke om det ene er en fordel fremfor det andre, det kommer helt an på situasjonen og personene som er involvert. Nå er jeg i en lignende situasjon som deg (bare mye kortere tid etter bruddet) - og både jeg og han tar kontakt. Jeg vil ha ham tilbake, han er usikker. :ironi:Lykke til, men vit også at det kan bli vanskelig. I krig og kjærlighet er alt lov, finnes ikke regler for dette.

Anonymous poster hash: bf567...aa4

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Og hvilke garantier kunne du gitt ham for at du ikke fortsatte i det samme sporet?? Det er lett å love og love, for så å bryte alle løfter når hverdagen er tilbake. Du ødela han en gang. La nå for guds skyld mannen få fred. La ham gå. Han ville ikke ha deg mer. Deal with it!

Anonymous poster hash: 765d3...b50

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg jo fått øynene opp og har tatt en nøye gjennomgang av meg selv. Jeg har funnet ut at jeg overhode ikke liker den personen jeg var når vi var sammen. Jeg har altså lært meg å reflektere rasjonelt, og funnet roen. Jeg kan altså garantere at vi aldri ville havnet i det samme gamle sporet (noe som har skjedd før uten at jeg har tatt noen lærdom fra det før).

Jeg har bestemt meg for å sende ham en melding over påsken. Jeg ønsker ikke at han skal måtte bruke energi og krefter på dette når han skal ha det kjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...