AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Dette burde kanskje vært under språk-forumet, men det har noe med relasjoner å gjøre så poster her. Min søster konmer bort til meg og spør "hvor er den dingsen?" Jeg svarer "jeg vet da ikke." Hun: hvorfor sier du "da"? Jeg: Jo fordi du kunne spurt om jeg har sett den eller vet hvor den er. Da kunne jeg svart nei. Hun rister på hodet, vifter alle 10 fingre og drar sin vei mumlende. Så folkens hva synes dere om dette og hva er en korrekt måte å spørre om ting? Som jet forsto henne, så forventet hun at jeg visste hvor den var. Ellers så hadde hun ikke spurt om "hvor den var". Takknemlig for tilbakemelding Anonymous poster hash: 094ae...017
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Tolker som deg. Hvor er bilnøklene = Jeg antar at du vet hvor de er, fordi jeg tror du hadde dem sist og har plassert dem et sted hvor jeg ikke finner dem. Har du sett bilnøklene = Jeg vet ikke hvor bilnøklene er, og lurer på om du har sett dem eller kan hjelpe meg lete. Det er godt mulig at det er jeg som har feilplassert dem. Litt overtolkning for å vise hvordan jeg forstår formuleringene. Anonymous poster hash: 9f116...222 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Tolker som deg. Hvor er bilnøklene = Jeg antar at du vet hvor de er, fordi jeg tror du hadde dem sist og har plassert dem et sted hvor jeg ikke finner dem. Har du sett bilnøklene = Jeg vet ikke hvor bilnøklene er, og lurer på om du har sett dem eller kan hjelpe meg lete. Det er godt mulig at det er jeg som har feilplassert dem. Litt overtolkning for å vise hvordan jeg forstår formuleringene.Anonymous poster hash: 9f116...222 Akkurat! Slik forsto jeg også.Anonymous poster hash: 0377b...262
Batteri Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Åh herlighet, hvem bryr seg. Om innlegget ditt? Ingen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Åh herlighet, hvem bryr seg. Nesten hver gang folk lager innlegg så må bare noen skrive en sånn kommentar. Er så utrolig slitsomt.. Hvorfor i det hele tatt kommentere om du bryr deg så lite? Kan ikke folk få lure på det de vil uten å få slengt den der? Anonymous poster hash: 0d98a...0ea 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå