Gå til innhold

Kan mitt ødelagte forhold pga alkohol fikses?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten er inne i en rimelig vanskelig periode, og jeg vet ikke helt om vi klarer å ordne opp i det.

Vi gjør begge feil, men er veldig sta og har problemer med å innrømme det. Han er lat og lite villig til å gjøre ting hjemme, jeg gjør ting hjemme men er til gjengjeld skikkelig bitch når vi drikker. Vi krangler aldri på hverdager og har det ordentlig koselig, men i helgen så blir jeg veldig full og teit og han må være barnevakt for meg.

Vi er begge unge, og vi liker å feste. Så det å slutte å drikke er ikke et alternativ. Jeg har prøvd å drikke mindre sånn at jeg ikke skal bli så amøbe, men til nå har jeg ikke klart det. Jeg fikk et ultimatum av han i helgen, drikk mindre eller så slår vi opp. Da klarte jeg helt fint å kontrollere inntaket. Men han stoler ikke på at jeg klarer det igjen. Han mener det er trusselen om brudd som gjorde at jeg ikke drakk for mye, og at det ikke kan være grunnen til jeg drikker mindre. Jeg på min side mener at jeg virkelig har forandret meg, jeg vil ikke bli så full.

Grunnen til at dette alkoholproblemet gjør at forholdet vårt er ødelagt er fordi han går rundt med masse innestengt sinne mot meg, og hvis han først sier noe om dette så havner jeg veldig i forsvarsposisjon. Mye fordi han ikke er flink til å legge ting frem. Han kan si ting som at jeg ikke prøver, at jeg er ubrukelig osv. Da er det ikke lett å legge seg flat og si at man skal forandre seg. Han vil også at jeg skal gjøre ting for ham på hverdager for å gjøre ting godt igjen, og det er jeg enig i. Men når han da likevel er sur etter jeg faktisk prøver å være så søt og snill som mulig blir jo jeg irritert. Som igjen resulterer i at jeg blir for full i helgen. Det er en ond sirkel.

Og nå er det jo påske, mange morsomme fester ligger foran oss, og jeg vil så gjerne være med. Men noe sier meg at han ikke vil ha meg med. Hva kan jeg si eller gjøre for at han skal stole på at jeg ikke blir for full igjen?

Dette ble veldig langt, og jeg ser jo at svaret på spørsmålet mitt er at jeg må lære meg å kontrollere inntaket mitt av alkohol. Men det var godt å få skrevet deg ned en plass. Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg kan gjøre for at han skal stole på at jeg drikker mindre, for nå har han null tillit til meg.

Anonymous poster hash: 46360...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hvis du ikke klarer å la være å grøftefylle så blir du nok singel snart.

• Liker 5
Gjest chisandra
Skrevet

Det høres ut som du vet hva som er problemet, men egentlig ikke vil gjøre det som skal til.

Hva i all verden skal vi bidra med da?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du vet hva som er problemet, men egentlig ikke vil gjøre det som skal til.

Hva i all verden skal vi bidra med da?

Jeg vil gjøre noe med det, jeg vil drikke mindre. Problemet er bare at jeg ikke klarer å merke når jeg er så full at jeg burde stoppe. Men nå har jeg bestemt meg for å sette en maxgrense for hvor mye alkohol jeg kan drikke løpet av en kveld, og jeg skal drikke vann mellom. Så jeg har tenkt å gjøre noe.

Det jeg trenger hjelp med er egentlig å finne ut hvordan jeg kan få kjæresten min til å tro på meg. Nå sier han at han har null tillit til at jeg kan forandre meg og at jeg har brukt opp sjansene mine. Men hvordan kan jeg vise det han da?

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg vil gjøre noe med det, jeg vil drikke mindre. Problemet er bare at jeg ikke klarer å merke når jeg er så full at jeg burde stoppe. Men nå har jeg bestemt meg for å sette en maxgrense for hvor mye alkohol jeg kan drikke løpet av en kveld, og jeg skal drikke vann mellom. Så jeg har tenkt å gjøre noe.

Det jeg trenger hjelp med er egentlig å finne ut hvordan jeg kan få kjæresten min til å tro på meg. Nå sier han at han har null tillit til at jeg kan forandre meg og at jeg har brukt opp sjansene mine. Men hvordan kan jeg vise det han da?

Den beste måten å få ham til å stole på dette er hvis du hver gang drikker moderat når dere er ute. Drikk et glass vann for hver alkoholenhet.
Skrevet

Valget er jo ganske greit egentlig, alkohol eller seriøst forhold. Jeg er glad jeg er blitt eldre, for når jeg var mellom 18-23 var jeg bare i alkoholiserte forhold. Vi krangla mer, utroskap og fyll og fest ble prioritert fremfor alt annet. Ett sånt forhold vil jeg ikke ha igjen

Jeg liker fortsatt å gå ut å sånn, men det er ikke på samme måte lenger. Jeg har med årene fått ett helt annet forhold til alkohol, og i ett forhold så synes jeg ikke fyllefester hører hjemme. Man kan jo gå ut, men man kan da oppføre seg og ta det litt med ro. Er det høy shotføring og om å gjøre å bli mest mulig drita, kan man ikke forvente at man er voksen nok til å få ett langvarig forhold heller, om det er det eneste "hyggelige" man ser fram til å gjøre..

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en medisin som skal gjøre at en klarer å kontrollere inntaket bedre. Du kan be fastlegen skrive ut Selincro til deg:)

Anonymous poster hash: 42bda...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en medisin som skal gjøre at en klarer å kontrollere inntaket bedre. Du kan be fastlegen skrive ut Selincro til deg:)

Anonymous poster hash: 42bda...ff9

:sjokkert::hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Nei fy faen. Prioritere alkohol over forholdet? Du må slutte å drikke. For en periode eller for alltid. det må du prøve deg frem til.

Jeg sa også at det å slutte å drikke ikke var et alternativ, men jeg slet med alkoholinntaket og gjorde mye dumme ting. Jeg sluttet å drikke. Gikk helt fint, er med på vors, drikker limonade. Våkner i toppform hver morgen.

At voksne mennesker i dag mener at alkohol er så viktig syns jeg er trist. Jeg er heldigvis fri fra det nå, men det tok lang tid før jeg klarte det. Men du er jo klar over at alkoholen ødelegger for forholdet, da burde det være rimelig lett å slutte å drikke. Det er faktisk alkohol eller forhold. Det er ingen mellomting, du sier selv at du ikke klarer å beherske deg. Du burde ta tak i dette før det blir et ordentlig alkoholproblem.

Anonymous poster hash: 42d59...6f1

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er vanskelig, men har må du jobbe med deg selv. Du kan risikere å bli singel om du ikke gjør det, og jeg vet ikke om det er et ønske fra din side.

Uansett. Hva med å dra på aa-møter?

Anonymous poster hash: 3031d...ca9
Skrevet

Hvorfor kan ikke han også stoppe å drikke? Alle herser på TS, typen drikekr jo også.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke han også stoppe å drikke? Alle herser på TS, typen drikekr jo også.

Som jeg leser det så er det bare TS som ikke kan kontrollere inntaket. Problemet er ikke alkoholen, det er at TS ikke kan kontrollere hvor mye hun drikker.

Skrevet

Som jeg leser det så er det bare TS som ikke kan kontrollere inntaket. Problemet er ikke alkoholen, det er at TS ikke kan kontrollere hvor mye hun drikker.

Da syntes jeg typen heller kan støtte henne og også slutte med drikkingen, hvis han krever at henne skal.

Skrevet (endret)

Synes faktisk at kjæresten din er litt småslem med deg når han sier du er håpløs og mer.

Mitt råd er å drikke et glass vann for hver enhet, sørge for å ha spist eller spise (nøtter, sjokolade, hva som helst), og telle antall enheter. Minne deg på at nå har du drukket så og så mange enheter, nå burde du jo være glad og i godt humør.

Samtidig er han blitt din festbrems på en måte, og det kan føre til at du drikker mer fordi du blir nervøs.

Be han sparke deg lett i leggen når han mener du har fått nok, og derfra går du over til vann (ikke cola eller kaffe, da kan du faktisk bli mer full og "våken"). Men et glass vann kan være supert, iskald coca cola også, med masse is.

Prat med han og be han drite i å kontrollere deg. Si at du har funnet ut hvordan du skal drikke med måte.

I et forhold der man har problemer, og når man finner ut hva som er problemetisk, da må man gå videre og ikke snakke mer om snøen som falt i fjor.

Gjør man det, er man slem. Noen gjør det fordi de er nervøse, andre fordi de skal kontrollere, men slemt er det likevel.

Snakk med han. Senk skuldrene og be han senke sine.

En pause fra alkohol kan også være bra for forholdet hvis dere begge går for det.

Endret av cottage
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er vanskelig, men har må du jobbe med deg selv. Du kan risikere å bli singel om du ikke gjør det, og jeg vet ikke om det er et ønske fra din side.

Uansett. Hva med å dra på aa-møter?

Anonymous poster hash: 3031d...ca9

Men jeg er ikke alkoholiker. Jeg kan gå på fest uten å drikke. Jeg kan også stå over en fest. Problemet er at når jeg først drikker så merker jeg ikke hvor full jeg er før det er "for sent". Det er ingen mellomting mellom jeg-kjenner-nada og totalt dritings. Det er veldig slitsomt for meg også. For jeg drikker faktisk ikke mye engang. Mellom 5 og 6 enheter. Men jeg tåler tydeligvis ingenting..

-TS

Skrevet

Men jeg er ikke alkoholiker. Jeg kan gå på fest uten å drikke. Jeg kan også stå over en fest. Problemet er at når jeg først drikker så merker jeg ikke hvor full jeg er før det er "for sent". Det er ingen mellomting mellom jeg-kjenner-nada og totalt dritings. Det er veldig slitsomt for meg også. For jeg drikker faktisk ikke mye engang. Mellom 5 og 6 enheter. Men jeg tåler tydeligvis ingenting..

-TS

Fem seks enheter er faktisk mye, avhengig av antall timer, inntak av mat osv.

Drikk den første raskt og konsentrer deg om å drikke sakte etter at du kjenner det boble med en prosent. :)

AnonymBruker
Skrevet

Fem seks enheter er faktisk mye, avhengig av antall timer, inntak av mat osv.

Drikk den første raskt og konsentrer deg om å drikke sakte etter at du kjenner det boble med en prosent. :)

Det er over mange timer. Vors fra rundt kl 20, så byen og så nach til 6-7. Men skal prøve det du sier der neste gang. Og har tenkt å trappe ned til max 4.

Skrevet

Hva drikker du TS? Hva med å prøve å drikke noe med lavere alkoholprosent?

Skrevet

Det kan være smart. Lettøl f.eks. eller bestille tynne drinker. Det beste er å bli obs. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Drikker som regel bare vanlig øl. Har av og til blitt en drink eller en shot, og da blir jeg helt borte naturlig nok. Men jeg blir det når jeg bare drikker vanlig øl også :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...