AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Jeg har fått en Polar FT80, og den legger opp til at jeg på treningen min skal variere mellom tre intensitetssoner. Når jeg trente i går lå jeg i sone 3 halvparten av tiden (intervalltrening), noe som i utgangspunktet er mye "mer" enn hva jeg skal. Etter programmet som er satt opp til meg bør jeg holde meg mer i sone 2 enn hva jeg gjorde. Når jeg sjekket soneinndelingen, så ble jeg usikker på om den er korrekt i forhold til prosenter av min makspuls. Når jeg leser om intensitetssoner opererer mange med 5 soner, og ikke 3. Er det noen som vet hvilken prosentinndeling av makspuls man bør bruke når man forholder seg til tre soner? Anonymous poster hash: ede4f...a0a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Polar FT80 har pulssoner fra 60 % - 90 %, du lå mellom 80 og 90 % av makspuls under intervall. Dette er ikke problematisk i seg selv, men det kommer an på hva du er ute etter. Om du ligger øverst i sone 3, så jobber du opp i mot anaerob terskel. På disse 3 sonene favner Polar nesten Olympiatoppens 4 nederste soner. (Olympiatoppens sone 4 går opp til 92,5, polars sone 3 går opp til 90%) Jeg har valgt å sette inn egne pulssoner på min, fordi jeg vil holde meg innenfor aerob terskel, og hvis du synes det er vanskelig å forholde deg til de foråndsinnlagte sonene, så kan du gjøre det samme. Anonymous poster hash: a0bce...8e1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Takk for svar! Kan jeg spørre hvilke soner du har stilt den inn på?Anonymous poster hash: ede4f...a0a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Takk for svar! Kan jeg spørre hvilke soner du har stilt den inn på?Anonymous poster hash: ede4f...a0a Jeg har stilt den inn etter olympiatoppens pulssoner, slik at jeg har dekket 60 - 87,5 % av makspuls. Går jeg over 87,5 vet jeg at jeg arbeider anaerobt. Anonymous poster hash: a0bce...8e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå