Gå til innhold

Glemmer hjernen smerte? Farlig "kjærlighet"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på kvinner som ikke klarer å komme seg vekk fra fysisk/psykiske mishandlede forhold, er det slik at de ofte glemmer hvor vondt de egentlig har det fordi hjernen er stilt inn slik at smerten glemmes?

Jeg har "drevet" på med en mann som ikke har behandlet meg noe bra. Her snakker vi om psykisk mishandling samt mye manipulering. Jeg har skrevet dagbok og når jeg leser om han så er det 90%negativt samt 10% positivt. Jeg har på en måte blitt syk av denne mannen, men når han tar kontakt eller viser meg oppmerksomhet så er liksom alt bra igjen helt til det smeller neste gang. Har derfor prøvd lenge å komme meg vekk fra han, men han klarer alltid å fiske meg inn igjen.

Jeg har med andre ord et veldig usunt forhold til en mann som utnytter meg seksuelt for å så ikke ta noe mer kontakt i ettertid, for å så fiske meg tilbake igjen med smiger og vakre komplementer for å så gjøre meg usikker samt lyve om at han skal flytte i fra meg osv..Han kan fint starte en diskusjon med meg kun for å se ned på meg samt kalle med schizofren og andre sårende påstander. Plutselig inviterer han meg ut, for å så avlyse å håne meg ut i ettertid. Han forteller meg hvor bra jeg er, samt hvor "ekte" jeg er for å så late som ingenting i ettertid. I tillegg til dette så synes han at det er kult å invitere meg hjem til han for å så heller dra på byen mens jeg ringer på døren hans. Han er også veldig glad å spille "mind-games" med meg noe som resulterer i at han gjør meg usikker på alt, dette kan være alt fra usikkerhet om meg selv og han. Jeg gidder ikke å forklare mer, men jeg er veldig sikker på at denne mannen er syk da han allerede har snakket med meg om diverse problemer.

Uansett. Jeg føler skam siden jeg ikke klarer å innse hvor såret jeg har blitt av han gjentatte ganger unntak av å lese i dagboken min. Når det går en stund og jeg "glemmer" sårene han har gitt meg, er liksom alt bra igjen for meg helt til neste slag i trynet. Han sendte meg melding i helgen etter 2 på natten lørdag, men jeg svarte ikke før dagen etter da jeg forklarte at jeg hadde tatt helgen med ro. Fikk til svar " Ok... Bra:). Han skriver alltid meldinger som er skrevet som om jeg er totalt retard, eller så skriver han fantastiske meldinger om hvor mye broren hans vil møte meg osv.

Hjelp!

Er det virkelig slik at hjernen glemmer at det vonde en annen person kan påføre deg?

Anonymous poster hash: 4d8cb...09d
  • Liker 1
Skrevet

Ja. Og skulle ikke du dumpe han i dine andre tråder? Jeg skjønner at det er vanskelig å gi slipp, men her må du bare gi slipp. Og helst i går.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Abusers create a stressful environment, which shapes certain patterns of behavior, thought processes and perceptions.

If someone is exposed for too long to high levels of stress (like the victims of abuse and domestic violence), the body stops recognizing danger signals; the brain basically shuts down.

Domestic violencehttp://voxxi.com/2012/10/31/domestic-violence-symptoms/

Anonymous poster hash: 32ffe...69f
Skrevet

Abusers create a stressful environment, which shapes certain patterns of behavior, thought processes and perceptions.

If someone is exposed for too long to high levels of stress (like the victims of abuse and domestic violence), the body stops recognizing danger signals; the brain basically shuts down.

Domestic violencehttp://voxxi.com/2012/10/31/domestic-violence-symptoms/

Anonymous poster hash: 32ffe...69f

Nyttig - og til ettertanke.

Til TS: Akkurat der du er nå, er du beslutningsdyktig og i stand til å lage en avtale med deg selv. lag den skriftlig og ha den fremme slik at du kan se den daglig. Her er et forslag:

DU skal fra nå av bestemme i ditt eget liv.

Du skal kutte all kontakt med denne mannen. Han er en ikke-person i livet ditt fra nå av. blokker ham fra telefon, epost, facebook og alt annet. Skaff deg nytt og hemmelig tlfnr.

Deretter skal du forme ditt nye jeg. Begynn med å pleie deg selv, hud og hår, sminke og klær. Skaff deg høye hæler (i alle fall så høye som du klarer å gå med) og kle deg superflott fra innerst til ytterst.

Tving deg til å ferdes i helt andre miljøer enn der du har møtt den mannen som fra nå av er ikke-person i ditt liv.

Ikke vik fra avtalen en eneste gang. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...