Glossy Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Jeg har fra i dag fått nytt etternavn!!!! Jeg slengte inn en søknad og siden dette navnet ikke beskyttet så fikk jeg det byttet før jeg var gift. Så nå er det bare å bli vandt med mitt nye. Synes det er ganske så festlig. Snakkes med banken og de fikk en automatisk oppdattering på dataen og sendte da straks ut nytt bank kort. Så da er det bare å vente. Måtte bare fortelle dere det.
Holly Hobbie Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Grattis - hvordan foles det? Litt rart, eller? Jeg har bestemt meg for aa ta min kjaeres navn og beholde mitt gamle som mellomnavn, men tror det kjennes litt fremmed ut i begynnelsen....
Måne Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Oj, det er sikkert litt rart å plutselig hete noe annet: Grattis med det!
Glossy Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2004 Grattis - hvordan foles det? Litt rart' date=' eller?[/quote'] Takk for det. Det føles egentlig helt greit. Og jeg har i tillegg ikke beholdt mitt eget. Etternavnet mitt var lite og det er og hans. Så tror det skal gå helt greit. Prøvde meg i sted å svare en telefon ved bare å si etternavnet mitt, men da spurte de etter MEG på det gamle navnet. Lurte på om jeg var inne Veldig festli. men litt rart er det jo
monja Skrevet 8. juni 2004 #5 Skrevet 8. juni 2004 Gratulerer med nytt etternavn. Nå er det bare å lære seg til å skrive en ny signatur Da jeg gifta meg bestemte jeg meg for å ta hans etternavn, men å beholde mitt som mellomnavn. Enden på visa er at jeg sjelden orker å skrive begge, men enten kutter ut mitt eget eller bare forkorter det med første bokstaven. Gøyalt med nytt navn iallefall
Gjest MrsL Skrevet 8. juni 2004 #6 Skrevet 8. juni 2004 Grattis :-) Jeg bytter jeg også, men beholder mitt gamle etternavn og vil da få 4 navn - siden jeg i tillegg til fornavn også har ett mellomnavn (puh)
Damien* Skrevet 8. juni 2004 #7 Skrevet 8. juni 2004 Gratulerer!!! Eg gleder meg,kommer til å ta hans navn
Cajsa Skrevet 8. juni 2004 #8 Skrevet 8. juni 2004 Grattis :-) Jeg bytter jeg også' date=' men beholder mitt gamle etternavn og vil da få 4 navn - siden jeg i tillegg til fornavn også har ett mellomnavn (puh)[/quote'] Jeg får også det.. Derfor jeg lurer på om jeg skal droppe mitt eget eller være en stolt fire-navns-eier...?
Gjest MrsL Skrevet 8. juni 2004 #9 Skrevet 8. juni 2004 Stolt 4-navnseier.....for alle mine navn er MEG :-)
Bokalven Skrevet 8. juni 2004 #10 Skrevet 8. juni 2004 Snakkes med banken og de fikk en automatisk oppdattering på dataen og sendte da straks ut nytt bank kort. Hva med signatur? Maa du ikke signere paa nytt?
Gjest Tex Skrevet 8. juni 2004 #11 Skrevet 8. juni 2004 Jeg har iallefall måttet signere på nytt på alle kort..... Men det er veldig gøy med nytt navn, som jeg offentlig har hatt nå i elleve dager..... Gøy å skrive det på alle nye kort, ikke fullt så lett å presentere seg i telefonen ennå, men det kommer
Gjest Odense Skrevet 8. juni 2004 #12 Skrevet 8. juni 2004 Hmmm... klarer ikke å bestemme meg om jeg skal bytte navn eller ikke...sambo har et ganske kjedelig etternavn og jeg kan ikke bruke begge for begge er lange og begynder på M...gifter meg om 25 dager så jeg bør vell bestemme meg sanrt :-)
Tari Skrevet 8. juni 2004 #13 Skrevet 8. juni 2004 Ikke jeg heller...Hva syns dere: Stene Pedersen (som jeg heter nå) eller Stene Kristensen (som vår sønn heter) eller Starberg Kristensen (som bare samboeren heter) eller alle 4 altså Stene Pedersen Starberg Kristensen (det går vel ikke an engang)
Cajsa Skrevet 8. juni 2004 #15 Skrevet 8. juni 2004 Ikke jeg heller...Hva syns dere: Stene Pedersen (som jeg heter nå) eller Stene Kristensen (som vår sønn heter) eller Starberg Kristensen (som bare samboeren heter) eller alle 4 altså Stene Pedersen Starberg Kristensen (det går vel ikke an engang) Jeg ville tatt det samme som sønnen; Stene Kristensen! Flere grunner til det: Du får mannens navn i tillegg til ditt eget Det blir mer "familiehelhetlig" 4 etternavn er altfor mye! Synes dessuten Stene er mer spesielt navn, som er moro å bruke i stedet for Pedersen
AugustBrud'04 Skrevet 9. juni 2004 #16 Skrevet 9. juni 2004 Grattis med nytt navn! Jeg har bestemt meg for å ta kjærestens navn når vi gifter oss - gleder meg, da blir vi liksom en familie på ordentlig synes jeg! (og så er det ikke så vanskelig å gi slipp på mitt gamle navn, som det går mange av på dusinet!!) - men blir sikkert litt rart også da... Men det jeg lurer på er følgende: Var innom menighetskontoret med papirer til bryllupet her om dagen og da spurte jeg om navneendringsskjema - fikk da beskjed om at dette først kan ordnes etter at man er blitt gift... Er det noen som vet om dette virkelig stemmer? (det høres jo ut som om noen av dere har byttet før den store dagen også).
Scorpina Skrevet 9. juni 2004 #17 Skrevet 9. juni 2004 Mandag var jeg på folkeregisteret, i banken og på politikammeret for å få ordna med papirer og sånn.... I går fikk jeg papirene fra folkeregister og jeg har offisielt fått nytt etternavn. Skulle ringe nå i dag på jobben - i offisielt ærend - og skulle til å presentere med da jeg "snubla" i etternavnet. Jaja...ble nå litt latter ut av det da Men, det er raaart å se meg med nytt etternavn. T.o.m fått nytt dørskilt på kontoret og det er litt snodig ja.... Det går seg vel til etterhvert ja GRATTIS til oss jenter som har fått nye etternavn :D
vimsa Skrevet 9. juni 2004 #18 Skrevet 9. juni 2004 Jeg tar min kjæres etternavn! Føler at det er riktig, da det blir vårt fellesfamilienavn, og ikke flere etternavn! Tenker også på barn som sikkert kommer! Mye enklerer med bare ett etternavn! :-)
Scorpina Skrevet 9. juni 2004 #19 Skrevet 9. juni 2004 ....! Mye enklerer med bare ett etternavn! :-) :bukke:
Fru Snurp Skrevet 9. juni 2004 #20 Skrevet 9. juni 2004 Men det jeg lurer på er følgende: Var innom menighetskontoret med papirer til bryllupet her om dagen og da spurte jeg om navneendringsskjema - fikk da beskjed om at dette først kan ordnes etter at man er blitt gift... Er det noen som vet om dette virkelig stemmer? (det høres jo ut som om noen av dere har byttet før den store dagen også). Dette stemmer ikke. Jeg lastet ned skjema fra nettet og fylte det ut (sambo underskrev). Sendte skjema inn 1 uke før bryllupet, og svar lå i posten da jeg kom hjem fra bryllupsreise. Man kan også sende det enda tidligere. Ikke neo problem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå