Gå til innhold

Kjæresten min og ekskona feirer bursdagen for barna sammen. Hva nå som vi blir samboere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og hans ekskone har feiret bursdagen for barna sammen siden bruddet med familiene sine. Barna hans har bursdag i juli, og vi flytter sammen i august.
Jeg har selv et barn, men eksen min og jeg feirer hver for oss.

Anonymous poster hash: 7a4d0...b96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du bli med?

• Liker 5
Skrevet

Gjør det som gleder barna mest.

• Liker 17
Skrevet

Ja huff, er så synd barna får feira dagen sin sammen med dem som betyr mest for dem.

• Liker 9
Skrevet

Du må faktisk ta hensyn til barna - syns det er flott at mor og far kan feire slike merkedager sammen selv om det er slutt. Du får enten være med (hvis det er naturlig og du og eksdama har en god tone), ellers kan du alltids finne på noe med noen venninner akkurat den dagen barnet feires??

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dump han. En mann som lar barna sine feire bursdag med begge foreldrene sine er da ikke noe å ta vare på!

*ironi*

Anonymous poster hash: 24cc9...a68
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette ville ikke jeg godtatt. Krev at han heretter får priortere deg. Det er jo tross alt deg han har valgt nå.

Alle har bursdager og det er ikke noe spesielt.

Anonymous poster hash: a224d...80b
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For en flott mann (og dame)!

Anonymous poster hash: e2e3e...b6d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vær nå raus i forhold til ungene.

Her har eks blitt invitert til hver barnebursdag. Hadde han hatt en kjæreste som i at det varte en stund, jeg hadde hilst på henne og unger hadde likt henne så hadde du blitt invitert også.

Anonymous poster hash: af195...4ae
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å nekte han å fortsette med denne ordningen, men jeg ønsker også delta.

For meg er det naturlig, siden vi nå blir en familie og samboere.

Hadde lyst til å høre hvordan andre gjør det i samme situasjon :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og hans ekskone har feiret bursdagen for barna sammen siden bruddet med familiene sine. Barna hans har bursdag i juli, og vi flytter sammen i august.

Eh. Ja. Helt normalt. Å feire jul sammen er heller ikke unormalt. Og problemet var? :klo: Fordi om du og ex ikke evner samarbeide betyr ikke det at resten av verden er like umodne, ts.

Fremover blir det på bursdager, konfirmasjon, bryllup, runde dager, dåp og så videre og så bortetter deg, typen, barna til typen og mora til barna til typen. En blir nemlig bare "kvitt" en man deler barn med ved død. Enten egen, barnas eller den andre forelderen. Inntil da er man stuck.

Kanskje du og exen kan lære noe? Når barna bare blir store nok slutter de nemlig å bry seg om mor og far sine finere følelser og inviterer dere til bursdag begge to. Sammen med partnere og nye barn og hele røkla.

Anonymous poster hash: 86fe9...15e

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt an på om du og ekskona går overens. Det viktigste er jo att barna har en fin bursdag

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eh. Ja. Helt normalt. Å feire jul sammen er heller ikke unormalt. Og problemet var? :klo: Fordi om du og ex ikke evner samarbeide betyr ikke det at resten av verden er like umodne, ts.

Fremover blir det på bursdager, konfirmasjon, bryllup, runde dager, dåp og så videre og så bortetter deg, typen, barna til typen og mora til barna til typen. En blir nemlig bare "kvitt" en man deler barn med ved død. Enten egen, barnas eller den andre forelderen. Inntil da er man stuck.

Kanskje du og exen kan lære noe? Når barna bare blir store nok slutter de nemlig å bry seg om mor og far sine finere følelser og inviterer dere til bursdag begge to. Sammen med partnere og nye barn og hele røkla.

Man gjør forskjellig med hensyn til feiringer, og det betyr ikke at det er riktig å feire sammen for alle familier! Ikke ta alle under en kam!!

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske barnslig å tro at pose og sekk-løsningene alltid er det saliggjørende etter et brudd. Og ut fra tonen i innlegget ditt går jeg ut fra at du er nettopp det; svært ung.

For noen er det fint, for andre forvirrende og for atter andre helt uutholdelig. Dette gjelder både voksne og barn.

Det er også merkelig å mene at barns velbefinnende er helt uavhengig av foreldrenes. Som om et barn kan være tipp topp lykkelig med en, eller to, foreldre som er bunn ulykkelige fordi de må ofre seg for barnet i ekstrem grad. Virkeligheten er ikke sånn.

• Liker 4
Skrevet

Fantastisk at de er voksne nok til å gjøre det på den måten, heldige unger :)

Det beste er jo at de fortsetter å feire sammen som før...

Hva tror du barna tenker hvis det stopper med en gang du kommer over dørstokken?

Du har barn selv, alle vil gjøre det beste for barna sine, så klistre på deg et smil og bli med :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på ingen måte tenkt å sette en stopper for en slik feiring fremover. Men jeg ønsker at jeg og min datter skal være med.

HI

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da er du faktisk avhengig av at mor er inkluderende. Du må spørre hvorfor hun ikke er det. Har deres forhold var for kort og betraktes som useriøst?

AnonymBruker
Skrevet

Da er du faktisk avhengig av at mor er inkluderende. Du må spørre hvorfor hun ikke er det. Har deres forhold var for kort og betraktes som useriøst?

Vi har vært sammen i 2år og flytter sammen til høsten. Jeg har ikke spurt henne, men tenker at hvis barna ønsker å ha oss tilstede så er det det viktigste! Noe jeg er sikker på at de vil, for de ble litt overrasket over at vi ikke var med på å feire dem i fjor.

HI

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært sammen i 2år og flytter sammen til høsten. Jeg har ikke spurt henne, men tenker at hvis barna ønsker å ha oss tilstede så er det det viktigste! Noe jeg er sikker på at de vil, for de ble litt overrasket over at vi ikke var med på å feire dem i fjor.

HI

Det vil vel være normalt at dere er med på i hvertfall en form for feiring. Enten om dere begynner en egen tradisjon med å feire to ganger eller om dere blir med? Vil vel anta det etterhvert vil være naturlig at dere feirer jul osv sammen nå som dere er sammen. Inkludering er fint, men jeg synes det bør gjelde alle. Eller så blir det like rart for barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...