Enyya Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Vi har gjort klart et stort blomsterbed i en skråning. Jeg gleder meg til å plante, men er usikker på hva som er enklest å få til. Jeg vil gjerne ha roser ihvertfall. Noen som vet om noen som er enkle å få til? Og er det andre blomster som går fint i bedet sammen med roser? Andre tips å komme med til en fersk hageeier?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Når det gjelder roser: http://www.adressa.no/forbruker/hjem/article9498997.ece Du bør tenke farger, bladverk, høyde på plantene og blomstringstidspunt samt solforhold. Anonymous poster hash: cc8b1...f55
Maximillian Cohen Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 Er du ute etter busker, stauder, sommerblomster eller kanskje en kombinasjon? Hvor stort er plantefeltet? Hvor i landet holder du til? Hvor høy kan plantene få bli? Hvor dyp er jorden? Hvor godt drenert er det? Er det tilsig med vann fra kalkede områder? Sol eller skyggeområde? Hvor mye vedlikehold kan du ta deg tid til? Du trenger gjerne ikke passe på alt dette, men tenk i hvert fall litt gjennom det. Som oftest går det bra med planter selv om forholdene ikke er helt optimal, men noen kombinasjoner fungerer rett og slett ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå