Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange karbohydrater og fett er det i en kopp?

Er det bra for meg?

Anonymous poster hash: bef22...222

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type buljong?

Anonymous poster hash: c2979...153

Skrevet

Kjøpebuljong inneholder mye rart. Fra hvetemel til ulike smaksforsterkere. Det er gjerne ikke så mye av det, og det er en relativt god kilde til natrium (salt).

Kjøttkraft derimot, som er laget på ordentlig vis, er veldig bra for deg. Det inneholder mye mineraler og litt gelatin. Som, til tross for at det ikke er et komplett protein, er veldig bra for deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Buljong er ikke bra. Det inneholder masse salt. Men lager du din egen buljong så er det en annen sak.

Anonymous poster hash: 591c6...6d8
Skrevet

Hva om jeg lager vann med to kjøttbuljong-terninger oppi? Koker og spiser som suppe?

Jeg syntes det er kjempegodt.

Derimot sier noen at disse mini terningene gjør suppen nesten kalori-fri, mens andre sier at buljong er kjempefetende...??

Skrevet

Hva om jeg lager vann med to kjøttbuljong-terninger oppi? Koker og spiser som suppe?

Jeg syntes det er kjempegodt.

Derimot sier noen at disse mini terningene gjør suppen nesten kalori-fri, mens andre sier at buljong er kjempefetende...??

Fetende er vel å dra det langt. Du skal jo ikke knaske buljongterninger som krutonger akkurat.

Kjør på.

Buljong eller kraft er faktisk anbefalt til dem som følger en streng lavkarbokost. Det er fordi de trenger ekstra natrium ettersom kroppen skiller det mer ut i starten av en slik diett. Og da er buljong noe salt som de fleste liker å drikke.

Det er også fint dersom du har vært dehydrert og trenger å fylle opp med elektrolytter. F.eks. hvis du har hatt spysyke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...