AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Jeg måtte bestille nytt bankkort forrige uke og fikk det posten på fredag. Men det er jo ikke bilde av meg på det? Merkelig. Skal jeg ringe å spørre om et nytt et? Anonymous poster hash: 1ea0e...ccc
Adhara Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Det er helt vanlig, man får nesten ikke bankkort med bilde på lenger. Jeg tok vare på mitt gamle bankkort med bilde som legimitasjon, jeg har ikke førerkort, og passet gidder jeg ikke drasse rundt på. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 Snart får vi innoperert ID-brikke i hånden eller pannen. Anonymous poster hash: 0d07e...646
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Det er helt vanlig, man får nesten ikke bankkort med bilde på lenger. Jeg tok vare på mitt gamle bankkort med bilde som legimitasjon, jeg har ikke førerkort, og passet gidder jeg ikke drasse rundt på. Åja. det visste jeg ikke,. Takk for svar! Anonymous poster hash: 1ea0e...ccc
Meridian Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Det er helt vanlig, man får nesten ikke bankkort med bilde på lenger. Jeg tok vare på mitt gamle bankkort med bilde som legimitasjon, jeg har ikke førerkort, og passet gidder jeg ikke drasse rundt på. Hvorfor er dette blitt vanlig? Jeg ser at visakortet mitt går ut iår så jeg må snart bestille nytt.... vil det si at jeg vil få bankkort uten bilde? Jeg har ikke førerkort, så da må jeg få rundt med passet mitt? 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Hvorfor er dette blitt vanlig? Jeg ser at visakortet mitt går ut iår så jeg må snart bestille nytt.... vil det si at jeg vil få bankkort uten bilde? Jeg har ikke førerkort, så da må jeg få rundt med passet mitt? Eventuelt ikke kast det visakortet du har, men husk at når det utgår på dato så er det ikke gyldig legitimasjon heller....Anonymous poster hash: daf3a...5e7
Gjest Sunshine23 Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Hæ? Hva er dette for en teit ny regel? Jeg har heller ikke førerkort, så må jeg drasse med meg passet mitt hvis jeg skal på byen f.eks? Noe så stress. Jeg ser jo helt forferdelig ut på på bildet på passet mitt
Adhara Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 (endret) Hvorfor er dette blitt vanlig? Jeg ser at visakortet mitt går ut iår så jeg må snart bestille nytt.... vil det si at jeg vil få bankkort uten bilde? Jeg har ikke førerkort, så da må jeg få rundt med passet mitt? Jeg aner ikke, synes det er teit selv jeg. Jeg har Sparebank 1, kanskje det er annerledes for din bank eventuelt? Edit: Jeg googlet litt og fant dette: http://www.dinside.no/887139/bankkortet-skal-ikke-lenger-vaere-legitimasjon Så der har vi forklaringen Endret 14. april 2014 av irrlys 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Det er ikke blitt bestemt når bankkort ikke skal være id lenger. I min bank (Gjensidige) måtte jeg legitimere meg med pass for å få bankkort med bilde. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg fått bankkort uten bilde. Anonymous poster hash: e6dc0...0ed
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 godt jeg akkurat fikk nytt bankkort! har hverken pass eller førerkort. kanskje en ide å skaffe seg pass :s Anonymous poster hash: a9f59...586
superdupermeg Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 du kan få med bilde hvis du ber om det. De kan være vanskelige å be, men går tilslutt. Storebrand sluttet med bilde, så jeg sendte først mail i nettbanken og ba om å få med bilde. De sa at det hadde de sluttet med. Deretter ringte jeg og forklarte at jeg ikke hadde noen førerkort og fortsatt var ung nok til å måtte vise leg ofte, da sa de at jeg måtte komme på hovedkontoret med passet mitt så skulle jeg få. Ringte igjen for å spørre om jeg egentlig måtte møte opp når jeg allerede hadde hatt et kort tidligere med bilde på, fikk svar at de ikke leverte kort med bilde i det hele tatt. Da ble jeg sur og prøvde å forklare at jeg allerede hadde snakket med en som sa jeg kunne få, men det hjalp ikke. Ringte igjen dagen etter og sa at jeg hadde fått så mye forskjellig svar og at nå ville jeg bare få et kort med det bilde jeg lå inne med, og da fikk jeg det :D
Gjest Lille-pus Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 I noen banker får du bilde på Visakortet dersom du ber om det. Dette gjelder som regel program utover de mest basale.
Gjest Blomst83 Skrevet 14. april 2014 #14 Skrevet 14. april 2014 Jeg har hatt skandiabanken siden jeg var 16,og den er ren nettnettbank.Noe som tilsier at det ikke er bilde på bankkortet. Da hadde jeg postens idkort som leg en periode,og så brukte jeg pass frem til jeg fikk førekort. Kan ikke akkurat si at dette har vært noe stress.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #15 Skrevet 14. april 2014 Folk som er født før 1985 kan søke om førerkort med klasse AM 145 (moped). Eneste som kreves er ok helse, vandel og oppmøte på en trafikkstasjon for å ta bilde og betale for førerkortet. Det kan da brukes som vanlig id. Anonymous poster hash: e6dc0...0ed
lillsunshine Skrevet 14. april 2014 #16 Skrevet 14. april 2014 Banken min har sluttet helt, og jeg fikk bankkort uten bilde i desember. De sa at alle skal slutte, men synes det er litt rart de slutter før nasjonale ID-er har blitt innført. Jeg har heldigvis førerkort, så jeg klarer meg, men det er dumt for alle andre som ikke har det. Har hørt at en kan få ID hos posten, men de har visst sluttet med det også? Da blir kanskje løsningen for enkelte å gå rundt med pass en stund da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå