Gå til innhold

Magen buler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har født et barn, og da altså vært gravid, og nå ett år etter, er magen fortsatt stygg. Jg har vært endel syk,så har ikke trent. Kan det være hele årsaken?

Magen buler ut øverst, under ribbena, så magen ser faktisk firkantet ut! Hvorfor det? Nederst er den normal sånn sett. Men jeg skjønner ikke hva som gjør at den buler ut såpass øverst? Tror ikke det kun er fett heller, ikke godt å si, men er det fordi musklene er slappe, hjelper det å trene kjernemuskulatur? :(

Anonymous poster hash: 52223...785

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oh, det tror jeg har et navn! At magemusklene har delt seg, og står ut. Da må du operere, for de må sys sammen igjen.

Noen som forstår hva jeg mener? Det har et navn iallfall.

Men ikke sikkert du har det jeg tenker da. Jeg ville gått til fastlegen jeg, og bedt han trykke på magen din og finne ut hva det er. Deretter blir du henvist til spesialist.

Anonymous poster hash: 341ab...82e
AnonymBruker
Skrevet

??? Må google det.

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg redd :(

Jeg har nemlig sterk lege- og sykehusskrekk etter sykdom tidligere. Har også sprøytefobi, og dersom jeg må under kniven, må jeg i tillegg til veneflon ta sprøyter både før, og etter operasjonen pga en sykdom jeg har.

Må man operere dersom man har delte magemuskler? Er det farlig å ha det?

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg redd :(

Jeg har nemlig sterk lege- og sykehusskrekk etter sykdom tidligere. Har også sprøytefobi, og dersom jeg må under kniven, må jeg i tillegg til veneflon ta sprøyter både før, og etter operasjonen pga en sykdom jeg har.

Må man operere dersom man har delte magemuskler? Er det farlig å ha det?

Kjære deg, det er da ikke sikkert du har dette i det hele tatt. Bare min assosiasjon til det du snakket om. For å vite hva det er, og om det er noe i det hele tatt, så burde du manne deg opp til fastlegen din :) Han kan trykke på magen og ta det derfra. Men jeg har aldri hørt noe om at det er farlig, men jeg er ingen lege, så du kan ikke stole på et nettforum.

Å skrive på et forum gir deg ingenting, i forhold til å gå til en kompetent lege som kan undersøke deg.

Jeg synes selv det er ekkelt å gå til tannlege, men tvinger meg likevel :)

Anonymous poster hash: 341ab...82e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt gå til legen og få ham til å sjekke meg :) også ta det derfra.. Men jeg har en tendens til å ta sorgene på forskudd. Takk for svar i allefall :)

Men er det noe annet enn det som kan være årsaken til at magen ser slik ut? Buler ikke veldig, men nok til at det ser rart ut.

AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke å spørre om dette på nett, for folk er ikke leger. Bestill en time og få svar. Anonymous poster hash: 81b8f...2ab

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Oi. Blir bare mer og mer sikker på at jeg ikke skal ha barn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Blir bare mer og mer sikker på at jeg ikke skal ha barn

Takk for det hjelpende svaret....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke å spørre om dette på nett, for folk er ikke leger. Bestill en time og få svar.

Anonymous poster hash: 81b8f...2ab

Jo, det nytter. Ser du ikke at jeg fikk svar om hva det KAN være? :)

Og jeg lurer på om det er flere ting det kan være. Dessuten er alle legene jeg har vært borti (et visst antal overleger også) ikke mer kunnskapsrike enn allmennheten.. Skummelt, men sant.

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Takk for det hjelpende svaret....

Unnskyld. Jeg mente ikke å være ekkel. Jeg klikket inn på linken, og ble litt satt ut av det jeg leste.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld. Jeg mente ikke å være ekkel. Jeg klikket inn på linken, og ble litt satt ut av det jeg leste.

Det går bra, det er litt ekkelt å tenke på at magemusklene kanskje ikke er som de skal.

Men for å si det sånn, så er det verdt det alt sammen når babyen din ser på deg og smiler til deg :) man får mange nære øyeblikk når man er mamma, og det gir virkelig livet en mening! :) hadde ikke byttet det bort mot noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare de nederste ribbeina dine som stikker mer ut da?

Jeg er sånn (av natur, dessverre), ikke såå ille da, sikkert bare jeg som ser det, men ille nok.

Eller er det som de sier over? Musklene? Er det hardt, mykt?

Anonymous poster hash: dba15...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare de nederste ribbeina dine som stikker mer ut da?

Jeg er sånn (av natur, dessverre), ikke såå ille da, sikkert bare jeg som ser det, men ille nok.

Eller er det som de sier over? Musklene? Er det hardt, mykt?Anonymous poster hash: dba15...1f6

Takk for at du svarer :)

Jeg er ikke tynn, har fortsatt flesk på kroppen for å si det sånn, så det er nok endel fett. Men jeg synes at det buler under der og, litt hardt som når du tar på magemusklene, men kanskje musklene bare er slappe? Har jo som sagt ikke trent (har begynt nå, da, leste noen øvelser om kjernemuskulatur)

Det er ikke ribbeina, nei, har vært tynn tidligere, og da stakk de ikke ut. Så er nok noe muskulært? At de enten er ødelagte, eller utrente? Tok bilder av meg selv i går, så ikke så ille ut som jeg først trodde, heldigvis, men det er jo merkbart da.

Skal bestille en legetime, men vil ned i vekt først :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig. Det er ansett som et kosmetisk problem. Derfor får kun ekstreme tilfeller dette dekket av det offentlige.

Forøvrig er innsetting av venflon ingenting i forhold til smertene ved et slikt inngrep. Det er en stor operasjon. Så dersom du besvimer av en liten nål, blir du kanskje herdet...

Anonymous poster hash: 9a63e...2ce

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig. Det er ansett som et kosmetisk problem. Derfor får kun ekstreme tilfeller dette dekket av det offentlige.

Forøvrig er innsetting av venflon ingenting i forhold til smertene ved et slikt inngrep. Det er en stor operasjon. Så dersom du besvimer av en liten nål, blir du kanskje herdet...Anonymous poster hash: 9a63e...2ce

Hvis det kun er kosmetisk, vil jeg nok ikke gjøre noe med det nei. Jeg er ikke så overfladisk, men hvis det blir veldig problematisk psykisk (at det ser såpass rart ut at jeg ikke tør å kle meg som jeg egentlig ønsker og selvbildet blir ødelagt), så kanskje jeg gjør det allikevel.

Jeg kan tenke meg at det gjør vondt å bli kuttet opp i magen, ja, man skal vel ha ganske god grunn og være innstilt på det før man gjør noe så drastisk som å gjennomgå en operasjon! :)

Når det er sagt, besvimer jeg ikke av nåler. Jeg får bare angst. Kan hyle og skrike, slå meg selv osv :P helt sinnsykt, egentlig, men er man redd, så er man redd. Og jeg har gjennomgått store smerter tidligere, lå et par ganger på ryggen på en benk og hylte fordi jeg hadde så vondt (gikk gjennom operasjon/inngrep og legene ga ikke nok smertestillende), så tviler sterkt på at en operasjon hadde kurert meg for sprøyteskrekken, gitt, siden det var nettopp det som ga meg sprøyteskrekk i utgangspunktet........

AnonymBruker
Skrevet

* lå på ryggen på en benk i tre-fire timer og skrek. Til slutt skjønte legene at jeg hadde vondt, og jeg sovnet pga dop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...