*Anaïs* Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Er det noen som kan hjelpe meg? Var inne på en side og fikk beskjed fra antivirus programmet at den var virusinfisert. Gikk ut derfra igjen fortere enn svint, men nå kommer det opp sånn pop-up HELE tiden om at det er plassert en spyware på maskinen og jeg må hit og dit for å fikse det. koster bare så og så lite... Hva gjør jeg? Har scannet pc-en mange ganger for virus men finner ingenting (har Trend Micro Pc-cillin antivirus program) hjelp.... :veldigsur:
Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Last ned Spybot så blir det nok fjernet. (Jeg fant lenka via Dagbladet) Har du i tillegg Ad-Aware og virusprogram samt brannmur så er du rimelig sikret.
*Anaïs* Skrevet 9. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2004 Takk for tips, Persille! Nå har jeg lastet ned spyhunter, spysweeper og ad-aware. Har brukt de alle og fjernet en masse "farlige" filer (noe som resulterte i at kazaa ikke virker) Men: når jeg går inn på internett forandrer maskinen eller spioner eller hva det nå er startsiden.. og det kommer fremdeles opp pop-up med at jeg har spioner på pc'en... æsj alt det styret bare fordi jeg gikk inn på en side...feil side var det og jaja, er det noe jeg kan gjøre?
Dru Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 SpyBot S&D Ad-Aware Hijackthis Disse er de mest brukte. Om det ikke skulle hjelpe, så finnes det en dansk side som spesialiserer seg på å hjelpe folk med slikt, Spywarefri. Vel og merke får du da hjelp av mennesker som veileder deg. Lykke til!
*Anaïs* Skrevet 9. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2004 Vet du noe om hvorfor startsiden forandrer seg (til blank) ?
Gjest observatøren Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Det skal jeg si deg... Du e hijacka. Det vil si at du har et sånt bug i maskinen som automatisk bringer deg til en annen startside enn den du vil. Det kan være meget vanskelig å bli kvitt slike programmer.
Dru Skrevet 9. juni 2004 #7 Skrevet 9. juni 2004 Og siden man er hijacket, så er jo kanskje hijackthis noe å prøve Håper du blir kvitt dritten iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå