Gå til innhold

Må jeg stille i kilt?? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stresser litt nå, for om litt over en uke reiser jeg i bryllup i Skottland, det er søskenbarnet til forloveden min som gifter seg. Egentlig hadde vi planlagt å stille i bunad, for vi vet at alle tre mennene i familien som gifter seg stiller i kilt. Nå blir ikke bunaden til min kjære ferdig til vi reiser, og jeg føler ikke for å stille i bunad helt alene. Blir nemlig eneste norske gjest i bunad, og det vil skille seg litt for mye ut med tanke på at jeg ikke engang hører til familien.

Greit nok at jeg ikke skal ha bunad, men da har jeg plutselig et problem. For hva kan jeg ha på i stede? På invitasjonen står det ikke noen dresskode. Noen som vet noe om hva som forventes av påkledning i Skottland da? Her i Norge betyr det jo strengt tatt at man skal kle seg i galla (tror jeg det var), men i praksis betyr det at man kommer i pent festtøy. Er praksis den samme i Skottland? Noen som vet??? :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solskinn
Skrevet

oj, nei, jeg har ingen aning.

Men jeg ville bare si at om det var mitt bryllup ville jeg blitt skikkelig storfornöyd om skotten hadde stilt i kilt siden vi skal gifte oss i bunad! Men jeg skjönner godt argumentet for at du ikke vil også.

Lykke til!! :wink:

Skrevet

Ja, de som vi skal i bryllup til kommer i vårt bryllup i september. Håper at de stiller i kilt da :) Hadde gladelig stillt i bunad, men ikke når det blir bare meg alene som har det, og det er nesten bare mennesker jeg ikke kjenner der.

Gjest Solskinn
Skrevet

Dersom det er flere andre fra hans familie (og Norge, da) som skal dit, så hadde jeg fisket litt med dem jeg, så kan du kle deg etter hva de skal ha på seg. Det er greit å "skli litt inn" en gang i blandt!

:lol:

Gjest *Perser*
Skrevet

du kommer til å bli helt nydelig uannset hva du kommer til å ha på deg det er jeg sikker på! men du får i hvertfall masse oppmerksomhet hvis du går i bunad! og da får de vite litt om norge da! så det er jo alltid kjekt eller hva?

kos og klem

ps. lykke til :)

Skrevet

Dersom de fölger litt mer "engelske" tradisjoner, kommer det vel an på når på dagen bryllupet finner sted, og hvilken type sammenkomst det er etterpå. Dersom det er et formiddagsbryllup med mottagelse etterpå, er det vel rimelig korrekt med en pen drakt. Dersom det foregår på ettermiddag/kveldstid, er det nok forventet at du trekker i lang kjole. Det er gjerne litt mer tradisjonelt og konservativt enn hva vi er vant med, men sjekk litt diskret med andre som skal dit, så får du vel noen hint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...