Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi ska holde påskefrokost, og har sendt ut innbydelser til de inviterte for 1 mdr siden. Svarfristen er idag, og vi blir 30 :) Min mann er ikke interesseret i alt der har med planlegning, innbydelser etc, så det er jeg som står for det. Listen med alle gæstelister har hengt på kjøleskapet, å han har til hver en tid kunne sjekke den. Jeg har ei venninne+kjæreste og barn, som også kommer. Dette sagde jeg til min mann idag, da hun var den siste som tilmeldte seg. Han liker henne ikke, og no sier han at hun ikke må komme. Jeg har spurt inntil hvorfor han ikke liker henne, og han sier bare at han ikke syntes om personligheten hennes. Hun er en ganske ny venninne jeg har fått, og jeg liker henne veldig godt. Jeg er sint på mannen min, da jeg ikke syntes det er fair, at det kun er dei han liker, af mine venninner som må komme. Hun er jo min venninne og ikke hans. Han behøver ikke like mine venninne, eller familie, men jeg krever at han oppfører seg ordentlig rundt dei. Er da heller ikke alle hans venner jeg syntes er grei, men er da stadig hans venner. Min mann sier, at hvis hun kommer, så går han. Fordi jeg er sint sa jeg, at da kunne han gå. Jeg har ikke hjertet til å fortelle henne at hun ikke må komme pga det har min mann bestemt :( er jeg berettiget i at være sint eller er det jeg som er dum her.

P.s jeg er dansk, bosat i Danmark, derfor er der stavefeil. Jeg blander norsk og dansk litt sammen :)

Endret av Molimaki
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfra hva du skriver skulle han ha tatt diskusjonen før du inviterte (jeg vet ikke om du viste ham listen FØR du inviterte?).

Uansett. Nå er det for sent, han skal virkelig ha en god grunn utover at han ikke liker henne (jeg vil ikke spekulere i hva det skulle være) for å reagere som han gjør, spesielt i et selskap hvor det er så mange som 30 personer, han kan jo bare styre unna henne den tiden det pågår.

Skrevet

Jeg viste han ikke listen, men nevnte alle navn, mens jeg skrev innbydelser. Den har hengt fremme i 1 mdr, på kjøleskapet han åbner 50 gange i løpet av en dag. Men han interessere seg slet ikke, og no skal han plutselig diktere hvem som kan komme og ikke komme.

Og det er min venninne, forstår ikke hvorfor han skal kunne like dem før det er okei. Bliver så arrig på han :( Han er så god til at bare late som ingenting er skjedd etterfølgende. No kom han å ville kysse, jeg sa at jeg gjerne vil snakke om det der var blevet sagt. Han snur seg og går, å sier at det blir som han har sagt. (Altså ingen venninne)

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Synes han reagerer umodent, noen ganger må man omgås folk man ikke nødvendigvis liker, og som nevnt over, når så mange kommer er det jo bare å styre unna henne.

Skrevet (endret)

Først la meg si det - så du ikke misforstår hva jeg mener: Du har rett - han høres sær ut.

Når det gjelder invitasjonene: Sa du til ham at du kom til å invitere din venninne før du sendte ut invitasjonen, slik at han hadde hatt sin mulighet til å protestere da?

Endret av ekkoet
Skrevet

Man må ikke like kjærestens venner men man må kunne omgås med dem på en høflig og voksen måte. Hadde jeg føyd eksen min så hadde jeg vært venneløs i dag. Han selv hadde et par sære kompiser og det var en selvfølge at de skulle bes i vennelag, kunne ikke falle meg inn å nekte han å invitere dem.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Du kan selvfølgelig ikke si til denne venninnen at hun ikke kan få komme likevel. Mannen din er helt urimelig. Selv om han ikke liker henne, klarer han sikkert å oppholde seg i samme rom som henne denne stunden. Han trenger ikke snakke med henne en gang, det er jo mange andre der han kan snakke med.

Høres forresten veldig koselig ut det du har planlagt :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Ekkoet: jeg nevnte alle navn til han, inkl min venninne, men jeg vet hvor distre han kan være, så til hans forsvar kan det godt være at han ikke fikk det med seg...

Men den har hengt fremme til han, så han har hele tiden kunne tjekke. Jeg har til og med lavet en invitasjon via facebook, hvor både min mann og venninne var på.

Vi kan ikke alle like hverandre, det vet jeg. Men noen gange må man gjøre ting man ikke vil, for andre. Der er mange andre han kan snakke med til påskefrokosten.

Skrevet

Takk whitestripes :)

Det er blitt en tradisjon, så dette er 5. År vi holde det :)

Men første gang min mann er vanskelig :/

Skrevet

Hadde ikke akseptert slik oppførsel av en voksen mann. Kan han ikke godta at denne venninnen kommer, så får han holde seg borte, enkelt og greit.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Dere blir 30 mennesker og han trenger kun være høflig mot henne. Så har han nok av andre der som han kan ha fokus på og snakke med! Selfølgelig kan du ikke la være å be henne nå. Og velger han å ikke være der, så må du dikte opp en veldig god grunn som må være løgn. Han er vanskelig som lager tull om dette.

Gjør han alvor av å ikke være der, er han ikke bare vanskelig, men verre enn vanskelig. Dårlig gjort til de grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...