Gå til innhold

Dere som trener ofte, hva spiser dere hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at så lenge man trener nok, kan man ha ett tilnærmet vanlig kosthold? Nå snakker jeg ikke om skikkelig fitness-trening med ris og tunfisk til HVERT måltid og 7 kokte egg til lunsj..

Men hva spiser dere i løpet av en dag?

Anonymous poster hash: ffe34...f65
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg går på 5:2 dietten, trener annenhver dag og har skrevet ned ca. hva jeg spiser ila. uka.. :)

Mandag - Trening

Allevo måltidserstatter m/ekstra lett melk til frokost(dårlig på å spise frokost...)
4-5 knekkebrød med diverse pålegg til lunsj..
Blomkålsuppe med masse blomkål og brokkoli til middag, eventuelt hvitløksbaguetter(kjøttfri mandag)
Eventuelt noen knekkebrød/brødskiver o.l. til kvelds alt ettersom

Tirsdag - fastedag
4 knekkebrød med pålegg til lunsj
(falukorv, castello, skinkeost o.l.)
- Cola Zero, fastedagene hadde ikke gått uten denne.
+ masse vann

Onsdag - Trening
Allevo frokost
Knekkebrød/noe annet godt fra kantina til lunsj
Indrefilet av svin i tandori m/ris og kokt brokkoli til middag

Stort sett mett resten av kvelden, blir jeg sulten tar jeg meg mat

Torsdag - fastedag
Det samme som tirsdag

Fredag - Trening

Allevo frokost
Lunsj fra kantina, evt. knekkebrød som jeg er så glad i :)

Kosemiddag som feks. lasagne, pizza, taco o.l.

Et par øl eller noe annet godt til kvelds

Lørdag

Spiser det jeg vil

Søndag - Gåtur, ca. 60 min

Spiser det jeg vil

Note:
Knekkebrød spiser jeg ikke fordi det er sunt, men rett og slett fordi jeg får sånn luft i magen av brød, hehe. Jeg bruker Wasa Sport knekkebrød. Har egentlig ingen fast plan på mat og sånn, men prøver å få til en god del grønnsaker uansett hva måltidet er. Spiser jeg det jeg vil ha, og vekten går gradvis nedover, den :)

Forøvrig spiser jeg stort sett bare økologisk kjøtt. Mye sunnere fordi dyrene er foret opp med naturlig fòr istedenfor fullt av tilsetningsstoffer, i tilegg er det 100% kjøtt i disse pakkene og ingenting annet dritt :) Kroppen liker naturlig mat!

Endret av SuperFace
  • Liker 2
Skrevet

Hva du "kan" spise kommer helt an på hva du vil oppnå med treningen. Jeg kunne sikkert holdt vekta med et mye mer utsvevende kosthold, men jeg ønsker jo også å utvikle meg videre og nå mine mål, og da må jeg spise riktig mesteparten av tiden.

Jeg trener 5-6 ganger i uka, både styrke og kondisjon.
Jeg er 160 cm og veier 51 kg. Jeg teller ikke kalorier, men sørger heller for å få i meg rundt 2 gram protein per kilo kroppsvekt.

Typisk dag:

Måltid 1: Havregrøt med sukrin og kanel

Drikker en proteinshake etter trening.

Måltid 2: To skiver, rikelig med pålegg (egg, skinke, ost eller lignende)

Måltid 3: kesam/ skyr med frukt eller bær, nøtter eller rosiner

Måltid 4: 170 gram fisk/kylling/storfe + potet/ris/pasta og grønnsaker

Eventuelt et måltid til avhengig av hvor sen middagen er, og om jeg er sulten.

Jeg nekter meg egentlig ikke noe, og det blir ganske ofte kaker eller annet godt mellom måltidene i sosiale settinger. Planen over er mer et utgangspunkt for hva jeg minimum prøver å få i meg. Jeg prøver heller å ha fokus på å få i meg nok av de riktige tingene. Da blir behovet for utskeilser også mindre. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiser stort sett forskjellig hver dag, hadde ikke orker det samme. Går mest i knekkebrød med egg til frokost, yoghurt/knekkebrød/salat/bananpannekaker til lunsj og karbonadedeig/kylling/laks med fullkornspasta/ris/søtpoteter til middag. Og masse grønt. Holder meg for tiden på 1500 kcal (1700 på treningsdager) da jeg går på et fettreduksjonsprogram, men skal snart justere meg opp.

Jeg spiser forsåvidt denne maten fordi jeg liker den, ikke fordi den er supersunn :)

Gjest Imaginary
Skrevet

Enten et kokt egg eller to rå til frokost.

Til lunsj, hakkede tomater kokt opp med spinat, eller linser og kikerter.

Til middag, kjøtt, fisk eller fugl med brokkoli til.

Nøtter til kvelds, eventuelt sammen med cottage cheese og varme blåbær.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 164 cm og veier 50-51 kg. Trener både styrke og kondisjon, og målet mitt er å stramme opp. Ser at noen dager får jeg gjerne i meg for lite mat (1400 kcal ca), men prøver å endre det.

Frokost: 1-2 brødskiver med skinke.
Lunsj: 1 frukt og en skive.
Middag eksempel: 1 laksefilet, 1 potet og grønnsaker/en porsjon mousakka med salat/ 2 fiskekaker med en potet og grønnsaker/1 kyllingfilet med diverse/2 pizzastykker osv....
Mellom: Alt fra en frukt til litt sjokolade.
Kvelds: 2 skiver eller omelett av 2-3 egg.

Anonymous poster hash: 2b1d7...9c9
AnonymBruker
Skrevet

Trener 5 ganger i uken. Er 170 og veier 63 kg :) vanlig dag for meg -->

Frokost : 90 % av gangene havregrøt med bær og kanel. Det er utrolig godt å veldig mettende! Ellers for å variere yoghurt(Biola) med frukt, og musli, og kanskje litt honning. Sammen med ett egg.

Mellommåltid: yoghurt/frukt/egg eller en smoothie.

Lunsj: Tunfisk Salat, hjemmelaget suppe av ulike slag :) Foretrekker å lage supper fra bunn av, og ha det i kjøleskapet tilgjengelig for lunsj i opptil flere dager.

Hjemmelaget tomatsuppe ble det i dag!

Omelett :)

Mellommåltid: Frukt/Yoghurt/Egg/smoothie - Kommer helt an på hva jeg har valgt å spise tidligere på dagen. Ble en smoothie I dag.

Middag: Fisk/Grønnsaker/Poteter - Ulike gryter av noe slag hvor jeg bare kjører på med kjøtt og grønnsaker/Ris :) veldig glad i å lage hjemmelaget pizza. Går av å til i Sushi. I dag ble det bakt potet :)

Kvelds: Frukt og noe snacks, og i dag spiste jeg bær og smågodt !

Merker at jeg kan ha et "vanligere kosthold" nå som jeg har trent I såpass mange år.

Anonymous poster hash: 22858...d4b

Skrevet (endret)

Frokost: Grovt brød med pålegg som laks, egg, ost, skinke o.l evt wraps og kjøttdeig/ris og kjøttdeig.

Lunsj: Samme som over.

Middag: som regel 400-800g magert kjøtt med tilbehør.

Dette er ganske fast, mellom og etter disse måltidene går det kanskje noen brødskiver, bær, cottage cheese/kesam/skyr, frukt, grønnsaker og en del melk. Trener minst 10 timer i uka.

Endret av meh
Gjest Runforit
Skrevet

Spiser mye rugknekkebrød, skinke, egg, karbonadedeig, kylling, frukt, nøtter, søtpotet, kidneybønner etc og drikker kun vann og te.

Rene råvarer og lager så og si alt fra bunn.

Skrevet

Spiser mye rugknekkebrød, skinke, egg, karbonadedeig, kylling, frukt, nøtter, søtpotet, kidneybønner etc og drikker kun vann og te.

Rene råvarer og lager så og si alt fra bunn.

ikke sesamknekkebrød? hva slags ''egg''-retter lager du? Cashewnøtter? Hvor kjøper man søtpotet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jogger 1 mil 2 ganger i uka, har en intervalltrening og trener styrke to ganger i uka (helkropp), ellers går jeg mye turer og driver litt med yoga og pilates.

Spiser veldig sunt i hverdagen og i helgene unner jeg meg noe ekstra som en litt bedre middag, et par glass vin, litt sjokolade, et kakestykke etc.

i hverdagene spiser jeg:

Frokost: to knekkebrød med kalkunpålegg,ett kokt egg, friske grønnsaker, ett glass ekstra lettmelk

Lunsj: kyllingfilet, grønn salat og litt fullkornspasta (prøver å begrense mengden av pasta), 20 mandler

mellommåltid: en liten posjon havregrøt med litt cottage cheese og kanel

middag: svinefilet/laksefilet/kyllingfilet/torsk, en potet eller litt pasta/ris, masse grønnsaker og en mager saus

jeg veier 45kg og er 160cm og holder vekta på dette kostholdet. Innimellom blir det jo noe ekstra, men prøver å være streng i hverdagen. Får jeg veldig søtsug drikker jeg kanskje en kopp lettkakao.

drikker kun vann/farris, grønn te og kaffe

Anonymous poster hash: ea515...afd

Skrevet

Frokost: 6-7 skiver med pålegg som kjøttpålegg, fisk, syltetøy etc.

Lunsj: Stort sett samme som frokost.

Middag: Forskjellig, f. eks. pasta, fisk, kylling, ris, poteter osv.

Kvelds: Enda flere brødskiver.

Mellom måltidene og på treningsturer blir det en del frukt og energibarer.

Til sammen blir det 15-20 000 kJ om dagen. De dagene jeg sykler lange treningsturer blir det mest, på hviledagene minst.

Høyde: 180 cm, vekt 76-77 kg. Er på vei nedover til optimal sykkelvekt nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener styrke 5 dager i uka og jeg spiser somregel dette;

Frokost; 1 banan (blir kvalm om jeg spiser mer)

Etter trening; proteinshake (4 dl ekstra lett melk, 2 scoops pulver) og 1 banan

Lunsj; Salat med 1/2 kyllingfilet, halv agurk, halv paprika, kidneybønner, spinat, hjertesalat, cherrytomater.

Mellommåltid; håndfull valnøtter, ovnsbakte kikerter (lager selv ved å marinere en boks kikerter i 1ss olje med masse godt krydder, for så å steke i ovnen på 200gr i 15-min supergodt)

Middag; Halv pakke karbonadedeig stekt med en halv pose coop spagetti saus med brokkoli og en pakke boil in bag basmatiris.

Kveldsmat; nøtter (spiser somregel middag litt halvsent)

Jeg spiser selvsagt ikke dette hver dag, er litt rotasjon i maten, men dette er et eksempel på hva jeg spiser på en dag.

Anonymous poster hash: debec...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...