Governorswife Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Har skaffet meg en sånn litt gammeldags melhylle hvor selve konstruksjonen er i tre og skuffene i plast. Kan man ha mel, melis og sukker og sånt rett oppi disse skuffene når den er rengjort og tørket? Ser for meg at det vil kunne komme fuktighet og produktene blir ødelagt, når melhyllen står på et kjøkken hvor det alltid vil forekomme noe fukt fra vasking, bruk av vasken etc... Noen erfaringer?
ekkoet Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Er det lokk dem slik at de er tette eller er skuffene egentlig helt åpne?
Governorswife Skrevet 14. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2014 Er det lokk dem slik at de er tette eller er skuffene egentlig helt åpne? De er åpne. dvs. de er jo liksom dekket til av selve "hylleskroget" oppå, men siden skuffen har en slags helletut så er det en liten åpning bak på hver skuff. I "gamle dager" så hadde man vel alt mulig av mel og lignende oppi, men vet ikke om klimaet har endret seg, eller om man bare ikke var så nøye med mathygiene da. Kanskje eventuelt ta ut posene av f.eks melis og lignende, og ha det i de sammenbrettede posene oppi skuffene. Litt vanskelig med mel siden pakkene ofte er veldig store, så akkurat mel må kanskje stå i kjøkkenskapet.
ekkoet Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Jeg vet du spør etter erfaringer, det har jeg dessverre ikke, men kommer med følgende tanker: - Det kommer antakeligvis an på hvor mye du bruker produktene. Baker du ukentlig og slik bytter ut mel, sukker og melis ganske ofte så går det nok bra. - Er skuffene store kan du jo ha hele posen oppi, som du skriver - Du kan jo bare prøve en stund (jeg vet at det er derfor du spør, men det er jo begrenset hvor høyt fallet kan være, i verste fall finner du ut at det ikke gikk og må hive litt mel (med mindre du må ta ned hele hyllen osv))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå