Gå til innhold

Facebook og andre brukeres innsyn i innboksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag kom min litt forvirrede far og spurte om hjelp, for han fikk opp meldinger og samtaler som min mor har hatt med andre brukere på Facebook via chat og meldinger gjennom hans profil, uten at han er invitert inn i samtalen. De har hver sine brukerkontoer, men tydeligvis har han fått et ufrivillig innsyn i hennes samtaler gjennom chaten når han har logget på sin profil. Samtalene har foregått gjennom hennes bruker, men han får se hva de snakker om. Vi har begge trodd at samtalene som foregår på melding eller chat er noe som kun partene som deltar i samtalen får innsyn i - men tydeligvis er det feil. Har vi misforstått noe? Dersom dette er en funksjon vi ikke har vært klar over før nå, hvordan endres dette? Jeg har jo også skrevet mye ræl i mine venners innbokser som jeg aller helst skulle ønske var private.

Anonymous poster hash: e18f5...962
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har vel blitt invitert inn i samtalen? Da får han opp de meldingene som blir sendt.

Anonymous poster hash: e8a25...a5e
AnonymBruker
Skrevet

Han har vel blitt invitert inn i samtalen? Da får han opp de meldingene som blir sendt.

Jeg var det jeg også tenkte, men jeg må innrømme at jeg egentlig ikke er den han burde ta kontakt med når det gjelder Facebook, for jeg er ikke den mest aktive brukeren, jeg er altså nokså inkompetent :P Hvordan vet man om han er invitert inn i samtalen?

AnonymBruker
Skrevet

Det skal vel stå i selve samtalevinduet mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal vel stå i selve samtalevinduet mener jeg.

Ok, takk for svar. Hans navn kommer ikke opp i vinduet, men det er ikke sikkert at det er meningen heller. Jeg har undersøkt hvilke samtaler han har hatt tilgang til, og det var ikke alle samtalene hennes han har sett. Så det er nok mulig at de har kommet borti et eller annet :fnise:

Skrevet (endret)

Dere kan jo teste litt, lage en ny samtale, skrive litt frem og tilbake mellom to av dere for så å invitere en 3. mann og se hva han får opp.

Endret av ekkoet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...