AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Er det flere enn meg som føler det sånn? At alt dette "sluker" noe av livet. At noe som var spesiellt før Facebook tok av rundt 2007 er "borte"? Det har presset på lenge. Følelsen av at hele verden krymper og er rett under nesen på meg. At jeg nesten aldri har noe på avstand mer. Jeg har mistet gnisten på FB helt. Føler ikke for å si noe der mer, legge ut bilder eller noe...angrer stort sett etterpå og fordi det egentlig var meningsløst. Ofte tenkt jeg skal hive FB på skraphaugen for godt. Jeg er lei av all tiden telefonen sluker. Kjeder jeg meg, sitter og venter et sted, er på kafe alene, sitter på bussen...er den løsningen, alltid. Hvordan var det før?! Jeg var uten smartphone i 5 dager og holdt seriøst på å bli gal. Tror muligens det var en oppvekker. Føler noe av livet mitt har visnet vekk uten at jeg har sett det. Jeg skaffet meg jo en sånn telefon fordi jeg ville ha musikk og mobil i en ting...ikke for å sjekke FB, surfe timesvis om dagen osv. Skal gjøre noe med alt detteAnonymous poster hash: 0d2e9...fef
Gjest Phoenix Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Kjenner følelsen. Jeg sitter med venner som driver med instagram, snapchat, facebook osv. Føler meg litt utenfor når vi har sosialt samvær for jeg interesserer meg ikke for de greiene. Aldri gjort det, og kommer aldri til å gjøre det. Vell, jeg har prøvd å slenge meg litt på for å ikke være alt for utenfor, men mister gnisten ganske fort. Savner tiden der vi hadde møkkatelefoner som ikke kom seg på nett. 1
Puppy Papaya Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 Bare å melde deg ut. Eneste sosiale mediet jeg er på er KG.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 At folk sitter på telefonen i sosialet samvær er ikke bra. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Var lei allerede i 2007. Aldri likt Facebook. Det virker så skummelt, folk kan få vite ting der de kan bruke mot deg senere. Nei, jeg er nok for paranoid for denne verden. Anonymous poster hash: d5231...9e2
Gjest Phoenix Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 For å spørre om noe: Er det bare meg som ikke skjønner greia med selfie? 1
oeas Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Sosiale medier (som Facebook) er nok viktigere for yngre (og usikre) mennesker, som til stadig trenger annerkjennelse fra omverdenen rundt seg. Mindre viktig for eldre (25 år og opp?) som etter hvert har begynt å bli sikre på seg selv, og står stødigere på føttene. Jeg kjenner meg veldig igjen i det trådstarteren snakker om, og bruker derfor sosiale medier deretter, med en armlengdes avstand.
Hjordis Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Jeg synes det er kjempe deilig på hytte og larp hvor man legger bort tlf i dager. Føler meg avslappet da. Helt enig at man er blitt avhengig av sosiale medier. De er dog brukbare for noen ting. Jeg bruker face mest til å organisere arrangement og få info og finne hobby/interesse grupper. Fått et mer aktivt liv uten for hjemmet etter face faktisk. Alt med måte.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Kjenner følelsen. Jeg sitter med venner som driver med instagram, snapchat, facebook osv. Føler meg litt utenfor når vi har sosialt samvær for jeg interesserer meg ikke for de greiene. Aldri gjort det, og kommer aldri til å gjøre det. Vell, jeg har prøvd å slenge meg litt på for å ikke være alt for utenfor, men mister gnisten ganske fort. Savner tiden der vi hadde møkkatelefoner som ikke kom seg på nett. Ja, det var tider... Jeg sitter ofte med nesa i telefonen når jeg er sosial IRL...første punkt på programmet er å slutte med det i alle fall.Anonymous poster hash: 0d2e9...fef
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Enig med deg på mange felter! Jeg har ikke profil på Facebook, og er sikkert en av de få i min generasjon som ikke har hatt det. Det er andres "besettelse" av Facebook som irriterer meg mest, i alle fall de som ikke kan gå ti minutter uten å sjekke/oppdatere Facebook, og må dele hver minste episode som skjer i livet deres der. Er man ikke på Facebook, så blir man lett glemt og ikke informert om ting, men det er flere årsaker til at jeg ikke ønsker å være på FB i det hele tatt. Jeg er ikke så gammel, men jeg savner den tiden da folk var flinkere til å møtes ansikt til ansikt, uten å sitte på Facebook på telefonen hele tiden. Har profil på et par andre utvalgte sider, uten at jeg oppdaterer dem veldig mye, men jeg har sikkert også godt av en pause fra internett en gang i mellom... Anonymous poster hash: 5ae45...ed8
Blod Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 Jeg er avhengig, det er ikke til å legge skjul på. Men jeg merker at det ikke har gått særlig langt med meg, for de yngre vennene mine gjør virkelig ikke annet... Går ikke an å se film med dem, for de sitter bare på mobilen og snakker med de andre. Så finner de ut at filmen faktisk er ganske spennende, så må jeg spole tilbake...
Pixxie Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Må si meg enig. Og føler meg utrolig gammel når jeg lengter tilbake til tiden før facebook og alt dette maset med mobiltelefoner. Når jeg var yngre tenkte jeg at det bare var gamle folk som sa "alt var mye bedre før i tiden.." og da fordi de ikke viste hva de gikk glipp av. Men nå tar jeg meg selv i å tenke det selv. 1
Gjest Phoenix Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 Ja, det var tider... Jeg sitter ofte med nesa i telefonen når jeg er sosial IRL...første punkt på programmet er å slutte med det i alle fall.Anonymous poster hash: 0d2e9...fef Ja, det er kanskje første punktet. Det er vanskelig å være sosial med andre når alle uansett glaner på smarttelefonen!
Gjest Peanut Skrevet 14. april 2014 #14 Skrevet 14. april 2014 Plutselig er jeg glad for at jeg er glad i å lese (papir)bøker... O_o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå