Honey Dew Skrevet 15. april 2014 #41 Skrevet 15. april 2014 Jeg vet ikke om det finnes noe som kan skjule arrene dine. Kanskje det går an å "slipe" dem ned...? Du skal ikke være flau over dem hvertfall. Se på dem som en påminning om hvor sterk du er som ikke har skadet det på ett år. Jeg var også selvskader tidligere, men har nå sluttet med dette. Når jeg ser på mine arr, tenker jeg på hvor sterk jeg har vært som har kommet meg igjennom tidligere vanskeligheter og psykiske problem. Nå "blåser" jeg i om folk ser det og vil de spørre meg om dem, får de lov til det. Prøv å vend negative tanker til positive tanker når du ser på arrene dine.
Gjest pærecider Skrevet 15. april 2014 #42 Skrevet 15. april 2014 Jeg har vært selvskader i mange år. Har vært skadefri i nesten to år, og ser at arrene mine blir stadig lysere og lysere. Brukte en krem som het kelo-cote scar cream. Den fås på apoteket og er grisedyr, men den hjelper, tror og at den brukes etter operasjoner. Den gjør at arrene ikke blir så hissig røde og synlige. Men kudos for at du har klart å holde deg skadefri. Skjønner godt at du ikke vil vise dem fram, mtp trigging, andres blikk etc. Men det hjalp faktisk masse og bare hoppe uti det. Jeg går nå med singlet, kortermede kjoler, og det er sjelden folk har spurt, og hvis noen glaner, så sier det mer om dem enn deg.
Elicice Skrevet 15. april 2014 Forfatter #43 Skrevet 15. april 2014 (endret) Slettet Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #44 Skrevet 15. april 2014 Tusen takk for oppmuntrende tilbakemeldinger, og deres erfaring! Er helt overveldet over støtten. Jeg vurderer nå enda sterkere å vise de. Må nok ta det gradvis og i kontrollerte miljøer. I sommer skal jeg være leder på en ungdomsleir, jeg tror det kan være forsiktig og dekke meg til i den sammenhengen. Å være åpen om min histore er viktig for meg, og jeg har så lyst å få det til. Kanskje jeg ikke skal være så redd for spørsmål, nysgjerrighet er jo en del av det å være åpen. Det er verre når de bare stirrer og hvisker. Jeg var leder på barneleier, og ingen så ut til å bry seg. Bortsett fra av at jeg fikk en "hånd" over armen og et medfølsomt blikk med "uff da" eller noe. Ungene lurte, men de trodde også på at det var sola eller katten. Anonymous poster hash: 5daf0...83b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #45 Skrevet 15. april 2014 Et annet tips er jo å gå med genser, og shorts. Istedenfor bukse og t-shorte f.eks. Det gjør jeg somregel. Anonymous poster hash: 5daf0...83b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #46 Skrevet 15. april 2014 Gratulerer! Nå er jeg selv ikke selvskader,men mor til en gutt på 17 som har gjort det. Han er selv snart ved 1 års skille i forholdt til å slutte. Vi har snakket sammen om dette, og vi har spurt om han vil at vi skal undersøke om det finnes noe hjelp i forhold til å skjule arr. Det vil han ikke. Han bruker en olje kjøpt på Vita som har gitt gode resultat. På han virker det som om det å kunne vise frem arrene er en del av det å bli frisk. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men blandt unge virker det som om alle kjenner noen som har gjort det. Vi har sammen tenkt igjennom vanskelige situasjoner, og faktisk øvd litt på hva han kan svare. Tror ikke han kommer til å gå med bare armer i sommer, men kansje neste sommer. Vær stolt av deg selv! Anonymous poster hash: 20a90...e2f Tror du har et viktig poeng der! Anonymous poster hash: e2ee3...188
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå