Elicice Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 (endret) Slettet Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Ett år uten er veldig kort tid. Du er den du er og det er mange som skader seg. Synes ikke du skal bry deg noe særlig om det. Det er det minste av de problemene du har. Om du om ti år uten selvskading synes at du vil gjøre noe for å fjerne arrene, kan du jo sjekke med plastisk kirurg eller noe. Anonymous poster hash: 374df...ad6
Elicice Skrevet 14. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2014 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.4.2014 den 12.14): Slettet Endret 4. september 2023 av Elicice slaetter gamle poster
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Gratulerer med et år som skadefri, det er IKKE kort tid å være skadefri på! Det krever viljestyrke og mot! Jeg syns du skal vise de. Kle deg med det du ville kledd deg med om du ikke hadde arr. Kanskje andre også lar seg inspirere, og tar av seg de varme genserene om somrene og tør å vise arra sine. Det er mange som skammer seg veldig over arra sine. Anonymous poster hash: 54c90...236 5
Elicice Skrevet 14. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2014 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.4.2014 den 12.18): Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Takk Jeg har lyst å kunne leve normalt. Det største argumentet imot er at det kan trigge andre til selvskading. Jeg har selv opplevd å bli trigget av andres arr, og det skulle i grunnen ikke så mye til. Jeg er selv "eks-selvskader" og har ikke kutet meg på noen år. Jeg ble trigget av bandasjer og ferske kutt. Men jeg syns ikke at andre skal skjule seg for å ta dette hensynet. De blir trigget av noe uansett om det er synet av arr eller lukten av legevakt, tanker, noe på tv, hva som helst. Jeg tror heller det vil være positivt for andre selvskadere - å se at det er noen som tør å vise sårbarheten sin. For min egen del syns jeg hvertfall at det var en befrielse å se andre som viste arrene sine Anonymous poster hash: 54c90...236 2
Elicice Skrevet 14. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2014 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.4.2014 den 12.29): Slettet Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
Vulpes Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Så bra at du har klart å gå et år uten selvskading! Jeg synes ikke at du skal skjule arrene dine av hensyn til andre selvskadere. For all del, det er en fin tanke å ville ta hensyn, men i denne situasjonen synes jeg ikke det blir riktig. For å dra den litt lenger kan man jo da si at anorektikere bør holde seg innendørs for ikke å gi andre med spiseforstyrrelser tilbakefall. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Flink du er! Er imponert over de som har skadet seg selv for og så stoppe, mye viljekraft som må til. Så på en reklame på tlc her om dagen, om bio-oil. Dama på reklama sier at venninna brukte det på sine arr. Vet ikke om et funker jeg altså, er sikkert svindyrt å. Men det er da et tips det å hehe. Stor klem til deg, stå på! Anonymous poster hash: 79918...ac2
Elicice Skrevet 14. april 2014 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2014 (endret) Tonje! skrev (På 14.4.2014 den 12.47): Slettet Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
Elicice Skrevet 14. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2014 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.4.2014 den 12.48): Slettet Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
Gjest metallita Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Gratulerer med et år uten selvskading. Så bra at du har greid å slutte. Jeg er også eks-selvskader. Men jeg gjør ingenting for å skjule arrene mine. Har bare opplevd en som har spurt de siste årene.
Elicice Skrevet 14. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 14. april 2014 (endret) metallita skrev (På 14.4.2014 den 12.56): Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #14 Skrevet 14. april 2014 Gratulerer! Nå er jeg selv ikke selvskader,men mor til en gutt på 17 som har gjort det. Han er selv snart ved 1 års skille i forholdt til å slutte. Vi har snakket sammen om dette, og vi har spurt om han vil at vi skal undersøke om det finnes noe hjelp i forhold til å skjule arr. Det vil han ikke. Han bruker en olje kjøpt på Vita som har gitt gode resultat. På han virker det som om det å kunne vise frem arrene er en del av det å bli frisk. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men blandt unge virker det som om alle kjenner noen som har gjort det. Vi har sammen tenkt igjennom vanskelige situasjoner, og faktisk øvd litt på hva han kan svare. Tror ikke han kommer til å gå med bare armer i sommer, men kansje neste sommer. Vær stolt av deg selv! Anonymous poster hash: 20a90...e2f 1
Gjest metallita Skrevet 14. april 2014 #15 Skrevet 14. april 2014 (endret) Takk:) Opplever du ofte at folk stirrer selv om de ikke sier noe? Om folk stirrer, har du blitt vant med det nå? Nei, aldri opplevd at folk stirrer. Men så er kanskje ikke arrene mine så synlige heller da, de har bleknet ganske mye. De var kanskje verre/mer synlige for noen år siden, men jeg husker ikke om folk stirret da. Tror ikke det. Endret 14. april 2014 av metallita 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #16 Skrevet 14. april 2014 Typisk at folk som skader seg selv skylder på sykdom eller slikt. Det er ikke slik du kommer over ting i livet, dessverre. Synes ikke det er nødvendig å skjule det for øvrig. Hvis jeg ser noen med mange arr på armen så vet man jo hva greia er. Om folk reagerer på det så er det jo bare å ignorere det. Anonymous poster hash: 4a65b...845 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #17 Skrevet 14. april 2014 For min vel behøvde jeg en del selvtillit og distanse til arrene mine før jeg sluttet å dekke dem til. Det er jo slitsomt å hele tiden dekke dem til, særlig når du ikke lenger har et så stort forhold til dem. Jeg dekket dem som regel til for andres del. Armene er kanskje ikke den mest strategiske plassen å selvskade på når man ikke vil at andre skal se det, men gjort er gjort. Jeg måtte også endre min tenkemåte angående arrene mine. De har jo hele tiden vært en skam for meg, for da kunne andre se hvor svak jeg var. Men jeg har ingen nye arr, og de arrene jeg har får heller være et symbol på at jeg har kommet meg gjennom en tung og vanskelig periode - noe jeg kan være stolt av. Det at jeg har sluttet å dekke dem til får også være et symbol for at arrene tilhører fortiden og at de ikke plager meg lengre. Ja, jeg vil alltid bære dem, og de vil være en påminnelse for meg og de rundt meg om hvor langt nede jeg har vært - men jeg må bare slutte å bry meg om hva andre mener, holde hodet høyt og gå videre. Jeg hadde kjøpt mange fine topper og kortermede bluser som støvet ned i skapet fordi jeg ikke turte bruke dem, men nå pynter jeg meg ofte, og jeg føler ikke lenger et behov for å gå med cardigans eller gensere over. Jeg vil jo også være fin og vakker og kunne gå i kortermede kjoler om sommeren. Dette var noe jeg tok veldig gradvis. De første gangene var fæle, for da fikk jeg mange kommentarer på hvor jævlig de så ut. Men da var det over ett år siden jeg hadde sluttet, og nå har det gått flere år, og nå bryr jeg meg ikke. Ignorer dem, vær stolt over deg selv og hold hodet hevet uten å være arrogant. Lykke til videre! Anonymous poster hash: 3c2ac...be9
Lennhy Skrevet 14. april 2014 #18 Skrevet 14. april 2014 Imponert Jeg vet her så kan du få dekket plast kirugi etter selvskading etter eks antall år skade fri, er jo noe du kan høre med legen din om.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #19 Skrevet 14. april 2014 Typisk at folk som skader seg selv skylder på sykdom eller slikt. Det er ikke slik du kommer over ting i livet, dessverre. Anonymous poster hash: 4a65b...845 Man gjør jo det fordi man er syk, psykisk syk, som f.eks deprimert,suicidal og/eller shizofren. Anonymous poster hash: 23bff...7ed 7
Elicice Skrevet 14. april 2014 Forfatter #20 Skrevet 14. april 2014 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.4.2014 den 13.00): Endret 4. september 2023 av Elicice sletter gamle poster
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå