AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Jeg har hørt at det går an å gå inn i et parfymeri og bli sminket. Er det tilfelle? Dette spørsmålet gjelder vel skjønnhetssalonger også. I så fall lurer jeg på hygienen med koster, maskara, leppestift, pudder og øyeskygge. Brukes alt om hverandre på alle kunder, eller blir det renset mellom hver kunde? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Anonymous poster hash: 0bdf6...2ba
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Tror det kommer an på hvilket parfymeri du går til, jeg er ikke imponert over de her utpå hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 Tror det kommer an på hvilket parfymeri du går til, jeg er ikke imponert over de her utpå hvertfall. Jeg tror jeg tør påstå at ingen er så dårlige til å legge sminke som de som jobber på parfymeri. Anonymous poster hash: 7eebd...8c7 1
Gjest earthquake Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Jeg jobber i parfymeri, og vi er veldig nøye med hygiene når det kommer til å rense koster mellom hver bruk, desinfisering av hender og så videre. La oss si at du skal prøve på en leppestift. Da bruker vi en helt ren leppekost og påfører med, fremfor med tuben. Vil tro de fleste andre parfymerier også er nøye med hygiene.
Kontormus Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Nei, jeg vil heller ikke satse penger på at alle som jobber i parfymeri er flinke til å legge make up på andre. Da er det tryggest å bruke makeup artist/stylist selv om de ikke finns på ethvert gatehjørne. Men var en gang eksamensoppgave for ei som gikk på sånn skole, og jeg ble helt grusom! Satt med vottene forran fjeset hele veien hjem, men hun besto. Utrolig nok.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Jeg tror jeg tør påstå at ingen er så dårlige til å legge sminke som de som jobber på parfymeri. Anonymous poster hash: 7eebd...8c7 Ja, de er hudpleiere, ikke sminkører.
Gjest earthquake Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Ja, de er hudpleiere, ikke sminkører. Feil. Mange som jobber i parfymeri er utdannede makeup-artister. Bl.a. 2 av mine medarbeidere
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Feil. Mange som jobber i parfymeri er utdannede makeup-artister. Bl.a. 2 av mine medarbeidere Vel, det er jo ikke slik at de blir gode sminkører av å vase rundt på et parfymeri. 1
Gjest earthquake Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Vel, det er jo ikke slik at de blir gode sminkører av å vase rundt på et parfymeri. Nei, det er helt sant! Og er enig i at det er mange elendige sminkører på parfymerier, men også gode utdannede makeupartister som har gått skole Også er det jo dem som ikke har gått skole og er flinke og de som har gått skole som ikke er noe særlig... Egentlig veldig synd, blir veldig dårlig service føler jeg, når man ikke kan å legge sminke på andre. 1
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Nei, det er helt sant! Og er enig i at det er mange elendige sminkører på parfymerier, men også gode utdannede makeupartister som har gått skole Også er det jo dem som ikke har gått skole og er flinke og de som har gått skole som ikke er noe særlig... Egentlig veldig synd, blir veldig dårlig service føler jeg, når man ikke kan å legge sminke på andre. Godt poeng, men for å bli god må de ha regelmessig trening.
Gjest Imaginary Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 Venninnen min ble sminket på parfymeri en gang. Hun så ut som om hun hadde blitt påkjørt på vei til kveldsskiftet på Strandkaien. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Jeg ble tilbudt å blir minket både på parfymeri og Body shop fordi jeg lurte seriøst på å kjøpe flere av produktene uten å ha så mye erfaring med sminke. Jeg ble seende så grusomt jævlig ut etterpå at jeg bare dro derfra og sa jeg måtte tenke meg om, løp til nærmeste do for å vaske det av, huff aldri mer. Jeg sier ikke at alle på parfymeri suger i å sminke folk, men her jeg bor gjør de virkelig det. Anonymous poster hash: bfb0c...544
Gjest Peanut Skrevet 15. april 2014 #13 Skrevet 15. april 2014 Jeg var på en mall i statene og ble sminket der. Forandret jo nesten etnisitet. <_< Samt at det føltes ekkelt ut når jeg smilte- følte at noe sprakk opp. O_o Var blitt klint inn med concealer, foundation, krem og rouge og gudvethvamer. >_< Kom hjem og bare vasket av med såpe og vann og det var befriende deilig. ^^,
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #14 Skrevet 21. april 2014 La oss si at du skal prøve på en leppestift. Da bruker vi en helt ren leppekost og påfører med, fremfor med tuben.Ts her. Hvordan vaskes koster og annet brukerutstyr? Selve sminken, pudder og leppestift går jo da fra menneske til menneske og det ligger helt sikkert hudrester etc i de tingene? Hvordan blir hygienen der? Anonymous poster hash: 0bdf6...2ba
Sitronmelis Skrevet 21. april 2014 #15 Skrevet 21. april 2014 Jeg ser ofte folk blir sminket på Kicks. Ihvertfall her i Trondheim på torget. Er de flinke? :hmm: noen som har prøvd?
Gjest earthquake Skrevet 22. april 2014 #16 Skrevet 22. april 2014 Ts her. Hvordan vaskes koster og annet brukerutstyr? Selve sminken, pudder og leppestift går jo da fra menneske til menneske og det ligger helt sikkert hudrester etc i de tingene? Hvordan blir hygienen der?Anonymous poster hash: 0bdf6...2ba Koster vaskes med børsteshampo og vann annenhver dag. Samme med alt annet av utstyr, vaskes med vann og såpe, evt. antibac om det er noe som en spatel eller lignende. Leppestift går ikke fra menneske til menneske, siden vi bare bruker koster til å påføre, ikke selve tuben. Pudder, øyeskygger o.l. vil ofte folk teste ut med fingrene, så disse kan vi desverre ikke gjøre så veldig mye med, annet enn å selv være veldig forsiktig med å være rene på hendene og bare være borti produkter med koster og andre sminkeverktøy 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #17 Skrevet 22. april 2014 Ble sminket på kicks av en bobbi brown "sminkør"(hun var utdannet, men en 12 åring kunne lagt det bedre enn hun). Så heeeelt jævlig ut, sminket meg likblek og det ble akkurat som små klumper med foundation. Så tok hun en skikkelig rosa blush og sa "smil bredt", så la hun rougen i "bollekinnene" mine. Så ut som en klovn, så løp til parkeringshuset, kjørte hjem og tok det av. Moren min sa at hun aldri hadde sett meg så stygt sminka før. Så nei, aldri mer bli sminket på et parfymeri for min del i alle fall. Anonymous poster hash: 8a0a5...3a4
Katten Skrevet 23. april 2014 #18 Skrevet 23. april 2014 Ble sminket hos en hudpleier i Oslo, etter ansiktsbehandling. Sminken ble kjempefin, men pådro meg betennelse på begge øynene! Ganske sikker på at det var noe som ikke var helt rent der, mascarakosten eller noe...
Sunshine Skrevet 25. april 2014 #19 Skrevet 25. april 2014 Koster vaskes med børsteshampo og vann annenhver dag. Samme med alt annet av utstyr, vaskes med vann og såpe, evt. antibac om det er noe som en spatel eller lignende. Leppestift går ikke fra menneske til menneske, siden vi bare bruker koster til å påføre, ikke selve tuben. Pudder, øyeskygger o.l. vil ofte folk teste ut med fingrene, så disse kan vi desverre ikke gjøre så veldig mye med, annet enn å selv være veldig forsiktig med å være rene på hendene og bare være borti produkter med koster og andre sminkeverktøy Så dere bruker de samme kostene på flere forskjellige kunder mellom hver vask? 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #20 Skrevet 25. april 2014 Jeg ble sminket på Steen Strøm Karl Johan. HOLD DERE LANGT UNNA! Hun brukte samme børste som hun sminket damen før meg med. Jeg skulle prøve på leppestift og blush, hun før meg prøvde på leppestift. Jeg angrer SÅ at jeg holdt kjeft og ikke sa noe, men jeg ble paff rett og slett. Aldri mer vil jeg bli sminket slike steder Anonymous poster hash: f55c2...851
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå