Gå til innhold

Hvordan kle seg til kontormiljø (mann 32)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

....uten slips og dress?

Min mann søker råd, jobber i en bedrift hvor de er litt mer løsslupne i klessveien men vil få en jobb i et firma hvor de ansatte kler seg litt mer opp. Dress/slips hører til øverste lag i firmaet, og han er ikke helt der.

På intervju gikk han med penbukser med press, matte skinnsko i svart og skjorte med øverste knapp åpen. Dette er jo helt kurrant, men litt kjedelig. Hvordan variere?

Han er en kraftig kar, brede skuldre, høy og røslig, uten å være tykk. Så mange av "hipster"-motene ser ikke så bra ut på ham. Noen råd? Bilder til inspirasjon?

Kollegaene hans:

Kvinner: Sjelden jeans, men også sjelden skjørt. Mye pene linbukser og sorte bukser, i blant blazere. Ellers topper/bluser osv. Menn: Mye typiske V-genser med skjorte under, og diverse chinos. De som har gått mye med jeans og joggesko har blitt veiledet bort fra dette. Kleskoden sier lite, det er ikke lov med sandaler eller tøy med synlig reklame på....

Anonymous poster hash: 29eac...af4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man går ikke med jeans og joggesko på jobb, så det er en no-brainer.

Skjorter og V-gensere er jo pent, han kan variere med cardigans og jakker i et annet stoff enn buksene. En som er bred over skuldrene vil nok se bedre ut i dette enn i gensere.

Også bukser kan man variere - stripete, rutete (lignende farger så det ikke blir klovnete) - bare man holder seg til mørke farger.

Pensko høres veldig kjedelig ut - jeg regner med du mener standard svarte sko til dress? Det finnes utrolig mange sko som er pene nok. Det er masse å velge i blant semsket skinn og ankelboots, og man kan fint variere i mørkeblått, grått og forskjellige bruntoner.

Det er også lov med skjerf, tørkler og sjal for menn!

Og plis, pass på at han ikke går i allværsjakke. Trenchcoat og jakker med knapper må til for en som har en anstendig jobb.

Mannen din kan jo godt la seg inspirere av hipstermoten. Til syvende og sist handler det om å velge en form og fasong på klærne som kler en, og heldigvis er ikke alle supertynne hipstere.

Mitt viktigste tips er imidlertid at han alltid har skjorte og jakke og har et slips liggende i skuffen. Man vet aldri når en senior er syk og firmaet trenger noen til å steppe inn i et klientmøte ;)

Anonymous poster hash: ad2b3...d25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at mannfolka er enkelt og pent kledd. Chinos i forskjellige farger passer alltid (så lenge buksene ikke er med smale ben og i skrikende farger ala hipster-chinosen). En pen og enkel skjorte og en v-genser over på kalde dager. Variere litt med farger.

PS: Jeg jobber i samme type miljø med samme kleskode. Jeg kan finne på å gå med blazer og joggesko. Men jeg har problemer med føtter og ben, så må ta hensyn til dette. Har flere par pumps i skapet, og smetter oppi disse om det kommer noen fra konsernledelsen f.eks.

Anonymous poster hash: baff1...c52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...