Gå til innhold

fargevalg

momo

Anbefalte innlegg

Jeg driver og planlegger stuen som vi skal flytte inn i om nesten ett år.

Vet jeg er tidlig ute, men jeg bare elsker sånne ting.

Vi skal ha eikeparkett, en litt varm hvitfarge på veggen, eik spisestuebord, og tenkte også det samme i salongbord, også ett hvitt hyllesystem der hvor tv skal være. Så skal vi ha sandfarget soffa og spisestuestoler. Det ligner på sånn mokka stoff.

Det jeg lurer på er hvilken farge kan jeg ha for og live det opp litt, tenkte og ha noen puter, bilde og male veggen bak hyllesystemet i en fin farge. Men hvilken? Trenger tips og ideer til hva som kan bli fint.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg valgt puter i varme jordfarger dyp rød, brun, mose grønn.

Har vært i samme situasjon som deg når vi byggde hus. Utrolig gøy å planlegge hvordan en skal innrede :-) Jeg kjøpte gardiner og tok ut tapeter i lang tid på forhånd. Er veldig fornøyd med alt. Tror det er lurt å være ute i god tid, slik at en ikke må forhaste seg under sluttspurten.

Lurt å bruke mye lyse/duse farger. Blir ikke så fort lei, og så er det lett å fornye interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt en teori om at alle rom bør inneholde noe rødt. Tror det er mye sant i det! Det gir en varm glød til rommet, så prøv med litt rødt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Nå fikk jeg noen ideer, lurer på om det hadde passet med limegrønt?

Og hvis jeg skal bruke rød, så må jeg ta en mer jordrød tror jeg.

Hmmm, nå fikk jeg litt og tenke på.

Planen var egentlig og ha hvit sofa og knæsj røde puter, men så forelska jeg meg totalt i en sofa, og den kom bare i fargene svart og sand, jeg vil da ha sand, siden den sofaen vi har nå er mørkegrå og jeg er møkk lei den etter 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Nå fikk jeg noen ideer, lurer på om det hadde passet med limegrønt?

Og hvis jeg skal bruke rød, så må jeg ta en mer jordrød tror jeg.

Hmmm, nå fikk jeg litt og tenke på.

Planen var egentlig og ha hvit sofa og knæsj røde puter, men så forelska jeg meg totalt i en sofa, og den kom bare i fargene svart og sand, jeg vil da ha sand, siden den sofaen vi har nå er mørkegrå og jeg er møkk lei den etter 2 år.

Kjempelurt å velge sofa i sand. Da kan du mixe og trikse med forskjellige puter. Limegrønnt og jordrød høres kjempefint ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...