AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Hei! Jeg er en jente på 21 år som sliter veldig med skyldfølelse. jeg har hatt en samboer i 1 år nå, og gjennom denne tiden har jeg vært utro ved flere anledninger. første gangen dette skjedde var jeg med min samboer på fest. jeg drakk meg stupfull som vanlig, mens jeg hadde snakket med en venn av han hele kvelden, med han i nærheten selvfølgelig. jeg var så full, at jeg ikke riktig husket hvordan jeg kom opp i 2. etasje, men det gjorde jeg, med denne vennen. så klarte jeg å kysse han, uten at jeg husker noe særlig av det heller, men jeg husker at jeg ser kjæresten min rett i øynene da jeg tar leppene bort fra denne irrelevante fyren. det var akkurat som en bryter slo seg på i hodet mitt, og jeg var helt klar igjen og ikke det minste full. jeg var så lei meg, og fortvilet, for jeg elsker virkelig kjæresten min, og jeg hater virkelig meg selv.. etter denne episoden dumpet han meg, og jeg måtte flytte hjem en uke for at han skulle samle seg og tenke. jeg brukte hver dag på å angre og hate meg selv, og trygle han om å gi det et forsøk til. "jeg skal aldri gjøre det igjen". jeg har et problem når det gjelder alkohol. selvom jeg på forhånd bestemmer meg for å la være å drikke så mye, ender jeg alltid opp med å bli sørpe full. det er akkurat som det svartner for meg, og når jeg våkner neste dag kan jeg ikke huske veien til å bli så full, og mye mindre av at jeg faktisk var så full. jeg har ikke hatt noen vurderinger underveis, ikke hatt noen tankegang. det er akkurat som ting skjer på autopilot og jeg blir oppriktig redd av hvordan jeg kan finne på å oppføre meg når jeg er så full. om dere vil spekulere i om dette er sant eller ikke, håper jeg i hvertfall at dere kan tro meg på akkurat dette. etter episoden, bestemte jeg meg for å slutte å drikke for en periode. jeg snakker aldri til gutter som er interessert i meg, og jeg har absolutt null intensjoner eller et ønske om å gjøre noe med noen andre da jeg er edru! jeg blir kvalm til og med ved tanken, og den eneste jeg fantaserer om er kjæresten min. etter noen måneder uten drikking, fikk endelig venninene mine meg ut på en "morsom bykveld". jeg tok med meg en vinflaske på 12%, og visste at hvis jeg holdt meg til denne, kom jeg ikke til å bli så full at jeg vil oppleve å miste dømmekraft og gjøre ting jeg selv ikke føler jeg har kontroll over. for problemet er at jeg får bilder i hodet dagen etter, men det er som valgene jeg tok ikke var bevisste. da jeg har drukket opp vinflasken, byr venninene mine meg på en øl, og en øl til.. siden jeg ikke føler meg full sier jeg "ja takk", og det er det siste jeg husker før jeg blir superdrita,,, igjen.. jeg ender også denne kvelden med å kysse en annen. det er akkurat som jeg våknet opp i kysset, og da jeg oppdaget hva jeg gjorde, trakk jeg meg helt tilbake, gikk ut av utestedet og knakk sammen i gråt alene. jeg ville ikke si til venninnene mine hva jeg nettopp hadde gjort. det er ingen som respekterer noen som kan gjøre sånt mot kjæresten sin, og jeg ville bare ikke høre alle skjenneprekener fra de. det har også vært et tilsvarende tilfelle, så det har altså skjedd 3 ganger, men det bare på 1 år! guttene jeg har endt opp med å kysse har vært mennesker jeg ikke har vært tiltrukket av, jeg har ikke hatt noen intensjoner om å gjøre det.. jeg er bare så ufattelig fortvilet over at jeg kan såre kjæresten min slik, uten at han vet om de to andre tilfellene. jeg vet det er slutt hvis jeg sier det, og jeg klarer meg ikke uten han. jeg har begynt å få selvmordstanker, da jeg virkelig virkelig hater meg selv. jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. jeg stoler ikke på meg selv når jeg drikker. jeg har lovet meg selv å aldri drikke igjen, og jeg har nå ikke rørt alkohol på 2 måneder, med mindre det har vært et glass rødvin sammen med kjæreste eller familie. er det noen som kan kjenne seg igjen i dette? noen som har råd til et patetisk menneske? på forhånd tusen takk. alle hatefulle ting som blir skrevet, jeg tenker det allerede om meg selv, så noe konstruktivt ville blitt tatt godt imot. Anonymous poster hash: be9cf...6f4
Puppy Papaya Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Slutt å drikk, HELT! Ikke en artig kveld på byen en gang i året eller 10 året. Men HELT! 6
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Da slutter du å drikke. Ikke bare i noen måneder, men for alltid. 4
Jente992 Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Ja, er klar over det, uff. men hva skal jeg si/gjøre i forhold til kjæresten/samboeren min? Klarer nesten ikke å leve med skyldfølelsen, og heller ikke uten han..
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 For det første; tenk deg bort fra selvmordstanker. Alle gjør feil og dumme ting, spesielt når man er ung. For det andre: Du har muligheten til å endre situasjonen. Du kan ikke gjøre noe med ting du allerede har gjort, men du kan sørge for at det ikke skjer i fremtiden. Ta ansvar for deg selv og dine handlinger, hvor mye du drikker og hvem du drikker med. Det er ikke vanskelig å sette seg en grense for hvor mye du skal drikke en kveld, å ikke gi etter for press for å drikke mer, og bevist holde seg på den mer edru siden av skalaen. Er du ikke klar for å gjøre dette, oppføre deg ansvarlig ovenfor deg selv og kjæresten, så synes jeg ikke du burde bli sammen med han igjen, da din oppførsel ender opp med å såre han. Anonymous poster hash: a2fa4...e69 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Han tok meg tilbake.. så jeg er sammen med han den dag i dag. burde jeg si det til han? jeg skal virkelig ikke drikke mer, men jeg har jo gjort samme feil 3 ganger, så jeg kan jo ikke stole på meg selv en gang. synes selv det hadde vært forferdelig om kjæresten hadde kysset noen andre, uansett hvilke omstendigheter det hadde vært under. Anonymous poster hash: be9cf...6f4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 For det første; tenk deg bort fra selvmordstanker. Alle gjør feil og dumme ting, spesielt når man er ung. For det andre: Du har muligheten til å endre situasjonen. Du kan ikke gjøre noe med ting du allerede har gjort, men du kan sørge for at det ikke skjer i fremtiden. Ta ansvar for deg selv og dine handlinger, hvor mye du drikker og hvem du drikker med. Det er ikke vanskelig å sette seg en grense for hvor mye du skal drikke en kveld, å ikke gi etter for press for å drikke mer, og bevist holde seg på den mer edru siden av skalaen. Er du ikke klar for å gjøre dette, oppføre deg ansvarlig ovenfor deg selv og kjæresten, så synes jeg ikke du burde bli sammen med han igjen, da din oppførsel ender opp med å såre han. Anonymous poster hash: a2fa4...e69 Tusen takk for gode råd! Er helt enig i alt du skriver.. Anonymous poster hash: be9cf...6f4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Han tok meg tilbake.. så jeg er sammen med han den dag i dag. burde jeg si det til han? jeg skal virkelig ikke drikke mer, men jeg har jo gjort samme feil 3 ganger, så jeg kan jo ikke stole på meg selv en gang. synes selv det hadde vært forferdelig om kjæresten hadde kysset noen andre, uansett hvilke omstendigheter det hadde vært under. Anonymous poster hash: be9cf...6f4 Helt ærlig? Vet ikke,. Han vet allerede at du har gjort det en gang, hvorfor såre han med å fortelle at det du har gjort har du gjort flere ganger? Men igjen: Vil han velge anderledes viss han viste du har gjort det flere ganger? Dette må du velge selv? Hva ville du selv ønsket? Jeg synes dere burde begynne fra begynnelsen, ikke mer drikking, i allefall ikke festing på byn og den slags. Anonymous poster hash: a2fa4...e69
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Jeg vet ikke selv om jeg hadde klary det. Jeg ville blitt med han, men tror tankene om det ville ødelagt hele forholdet. Er så usikker, så ville tenkt T han gjorde det fordi han hadde et behov for det. Da er det ji ganske egoistisk å gjøre slike ting og også hemmeligholde det.. Fortjener ikke respekt, forståelse eller kjærlighet uansett på en måte. Og når han er så god, så burde keg jo unne han noe bedre enn meg selv. Heøt forferdelig å tenke på at keg har såret han pg at jeg har muligheten til å gjøre det igjen.Anonymous poster hash: be9cf...6f4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 Jeg vet ikke selv om jeg hadde klary det. Jeg ville blitt med han, men tror tankene om det ville ødelagt hele forholdet. Er så usikker, så ville tenkt T han gjorde det fordi han hadde et behov for det. Da er det ji ganske egoistisk å gjøre slike ting og også hemmeligholde det.. Fortjener ikke respekt, forståelse eller kjærlighet uansett på en måte. Og når han er så god, så burde keg jo unne han noe bedre enn meg selv. Heøt forferdelig å tenke på at keg har såret han pg at jeg har muligheten til å gjøre det igjen.Anonymous poster hash: be9cf...6f4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Du er nok en av dem som rett og slett ikke tåler alkohol. Det er noen som blacker ut når de drikker, og det høres ut som du er en av dem. Da er det bare en ting som gjelder, og det er å bli avholds. Når du vet så inderlig godt konsekvensen av å drikke, og du ønsker å ta vare på forholdet ditt, så må du la det være. Ser du for deg å leve resten av livet med kjæresten din? Da er det også verdt å gi slipp på drikkingen. Til venninnene dine må du bare si at du ikke tåler å drikke, at du blacker ut, og tar avgjørelser du ikke kan stå inne for. Er de gode venninner, så støtter de deg. Ang. om du skal innrømme det til kjæresten din eller ikke: Du må først gå litt i tenkeboksen. Er dette en som du virkelig kunne vært sammen med resten av livet? Tenk deg godt om. Viss du virkelig elsker han synes jeg det er rart at du velger å være utro. Men er det sånn at du virkelig elsker han, angrer bittert og ønsker å redde forholdet, må du nesten bare holde stilt om det. Men da må du holde deg fullstendig avholds, kanskje resten av ditt liv. Det skylder du kjæresten din, når du har gjort det du har gjort. Du må velge: Enten innrømmer du hva du har gjort, mister kjæresten din og kan feste som du vil. Eller så holder du stilt, redder forholdet og holder deg fullstendig unna alkohol så lenge du er i et forhold. Det er valget du MÅ ta stilling til. Anonymous poster hash: b4dc8...4a7
Alja Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 Du er notorisk utro. Monogami er ikke i din natur. Jeg tror aldri du vil endre deg dessverre. 3
daemonia Skrevet 14. april 2014 #14 Skrevet 14. april 2014 Du er notorisk utro. Monogami er ikke i din natur. Jeg tror aldri du vil endre deg dessverre. Til dels enig i dette, men prøv å slutte helt med alkohol først. Ikke gi opp å ha et monogamt forhold bare i tilfelle du ikke klarer å være trofast. Alkohol er mindre verdt enn kjæresten.
Alja Skrevet 14. april 2014 #15 Skrevet 14. april 2014 Dersom man ikke kan nyte alkohol uten å drite på draget burde det ringe en bjelle. Denne fyren er ikke rett for ts. Hun burde finne en som syntes det er ok å være intime med andre selv når man er i forhold. Føler heller ikke ts kan ha de rette følelsene for han. Når jeg er ute er det kun èn mann som er i tankene mine. Andre menn er uinteressante uansett hvor drita jeg blir. Før var jeg en utro lort. Med en annen kjæreste. Han var bare ikke rett for meg, og han trigget noe i meg som fikk meg til å konstant søke spenning og bekreftelse fra andre... Hadde min kjæreste sagt han skulle slutte å drikke fordi han bare dummer seg på fylla hadde jeg dumpet på flekken. Jeg vil ikke ha noen som må slutte med ditt og datt for å klare å la vær å være utro. 3
embla1807 Skrevet 14. april 2014 #16 Skrevet 14. april 2014 Enig med Alja91! Hvis man føler at kjæresten sin er den rette, så gjør man bare ikke sånn. HVERTFALL ikke flere ganger! Men 12% vin er også ikke akkurat det laveste du får tak i.. Kjøp noe med lav prosent, eller bedre - alkoholfri vin!
Gjest Iddy Skrevet 14. april 2014 #17 Skrevet 14. april 2014 For det første, sliter du med selvmordstanker, søk hjelp. For det andre, slutt å oppsøk situasjoner som kan lede til denne (din egen tolkning) destruktive adferden. Etterhvert kan du begynne å trene deg til å mestre dette, men da under veiledning. Nå vet jeg ikke alderen din, eller din bakgrunnshistorie. Det kan være relevant, for eksempel, har du opplevd noen seksuelle overgrep før osv. Det er mange faktorer her, men spesielt dine selvmordstanker og det at du konstant vender tilbake til denne destruktive adferden kan det være en god ide å søke hjelp for. Det er heller ikke slik at om finner den rette så er man ikke utro. "Den rette" er ikke et konstant eller et objektivt begrep, og vil forandre seg med årene som går, og for noen fra dag til dag. Tenk på tenåringstiden. Man kan le det litt bort, men det er høyst reelt for de som er involvert. Man må også ta høyde for bakgrunnshistorikk. Det sier seg selv at en person som er blitt utsatt for mange relasjonsbrudd kan ha større problemer med å forplikte seg. For ditt vedkommende mistenker jeg dette. Mange befinner seg, og utsetter seg også for et miljø hvor det er mange fristelser, og kombinert med andre ytre faktorer, tid, alkohol, lite romantikk hjemme, eksistensiell krise, ulike seksuelle behov, lav motstandskraft (bekreftelse) (blant annet, hyppig brudd i relasjoner, utsatt for seksuelle overgrep osv.), man kan rett og slett møte en person som finner mer tiltrekkende på alle områder. Det kan være mange faktorer.
Jente992 Skrevet 14. april 2014 #18 Skrevet 14. april 2014 Jeg har opplevd seksuelt overgrep to ganger, der siste skjedde etter keg hadde drukket så mye ar jeg ble lagt av andre for kvelden. Har vokst opp med en mor med psykiske problemer, som har utsatt både meg og Østern for psykiske og fysiske overgrep.. Føler i grunn ikke at det har noe å si for oppførselen min den dag i dag. Det har jo egentlig fått meg til å tenke at jeg vil gjøre og oppføre meg på en riktig måte, men jeg klarer jo tydeligvis ikke. Men det er sant som alle sier, jeg burde ikke utsette noen andre for mine problemer.
Jente992 Skrevet 14. april 2014 #19 Skrevet 14. april 2014 Uff, beklager mye skrivefeil ved siste innlegg, skriver på vansķelig telefon.
Gjest Iddy Skrevet 14. april 2014 #20 Skrevet 14. april 2014 Jeg har opplevd seksuelt overgrep to ganger, der siste skjedde etter keg hadde drukket så mye ar jeg ble lagt av andre for kvelden. Har vokst opp med en mor med psykiske problemer, som har utsatt både meg og Østern for psykiske og fysiske overgrep.. Føler i grunn ikke at det har noe å si for oppførselen min den dag i dag. Det har jo egentlig fått meg til å tenke at jeg vil gjøre og oppføre meg på en riktig måte, men jeg klarer jo tydeligvis ikke. Men det er sant som alle sier, jeg burde ikke utsette noen andre for mine problemer. Er du TS? I så fall står mitt råd ved lag, og enda mer etter å ha lest dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå