Gjest Pterodactylkake Skrevet 8. juni 2004 #1 Del Skrevet 8. juni 2004 kan jeg være venn med min venn (gå sammen/finne på noe) selv om hun har dette? Hun tør ikke kjøpe middel for det, men skal gå med skaut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. juni 2004 #2 Del Skrevet 8. juni 2004 .. kjøp heller lusekam og shampo/lusekur til henne du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 8. juni 2004 #3 Del Skrevet 8. juni 2004 Tror jeg skal gjøre det for henne ja. For hun tør ikke selv, stakkar, men det er jo ikke hennes feil heller! Håper ikke jeg er smitta, føler hele hue klør, bør jeg også ta noe middel på meg, siden vi går sammen hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. juni 2004 #4 Del Skrevet 8. juni 2004 Bare tenken på lus får det til å klø .. det er helt vanlig Ville sjekket med lusekam først jeg.. ikke ta kur om du ikke trenger det. Det er jo ikke flaut å kjøpe kur på apoteket .. det er jo ganske vanlig - og har ikke noe med urenslighet å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2004 #5 Del Skrevet 8. juni 2004 Det skal litt til å bli smittet av lus; dele hårbørste, sitte helt inntil hverandre, ytterplagg henger ved siden av hverandre osv. Jeg hadde gjort som en annen bruker skriver; kjøpt middel mot lus samt en lusekam på apoteket for henne. Jeg synes faktisk det er uansvarlig av henne å ikke gjøre noe med problemet. Dersom du lurer på om du er smittet så kjøp en lusekam til deg selv. Du skal ikke ta middel mot lus dersom du ikke er smittet. Det gjelder også innenfor en familie. Ikke reager hysterisk. Det er ikke flaut å ha lus. Det har ingenting med det å være urenslig. Vi som har hatt barn i barnehage og skole har vært borti dette. Første gang hos oss så ble det oppdaget så sent at hele familien var smittet. Det ble et skikkelig styr :-? Måtte bl.a. ringe til overnattingsvenner av ungene. Lite hyggelig, men det måtte gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 8. juni 2004 #6 Del Skrevet 8. juni 2004 Ville sjekket med lusekam først jeg.. ikke ta kur om du ikke trenger det. Kvifor bør ein ikkje ta kur om ein ikkje har det?!? Er det ikkje best å ta ein kur og vere på den sikre sia? Huska då eg var liten og nokon på skulen fekk lus, då måtte heile klassen ++ ta kur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 8. juni 2004 #7 Del Skrevet 8. juni 2004 Kvifor bør ein ikkje ta kur om ein ikkje har det?!? Er det ikkje best å ta ein kur og vere på den sikre sia? Huska då eg var liten og nokon på skulen fekk lus, då måtte heile klassen ++ ta kur...Hvis man er for slepphendt med lusemiddelet, kan man ende opp med lus som ikke lar seg knekke så lett, de blir resistente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 8. juni 2004 #8 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg synes faktisk det er uansvarlig av henne å ikke gjøre noe med problemet. Dette er vel ikke deg til å bedømme, da hun faktisk kjøpte selv på apoteket i dag? Nåvel. Ut med lusene. Selv har jeg loppebitt, hurra! For en fin tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2004 #9 Del Skrevet 9. juni 2004 Dette er vel ikke deg til å bedømme, da hun faktisk kjøpte selv på apoteket i dag? Nåvel. Ut med lusene. Selv har jeg loppebitt, hurra! For en fin tid! Jeg mener at det er uansvarlig å bevisst utsette sine omgivelser for smitte fordi man ikke tørr å kjøpe lusemiddel. Regner med at hun ikke hadde selvpålagt husarrest Flott at hun fikk ordnet det. Da slipper hun både skaut, kløe og redselen for at andre skal oppdage det. Lus er en lite hyggelig gjest. Jeg fikk nesten panikk da jeg oppdaget det på en av ungene mine. Og for et styr med å få den ut av klær, sengetøy og en haug med kosedyr Og lykke til med å bli kvitt dine "gjester". Håper det ordner seg raskt for det hørtes pyton ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 9. juni 2004 #10 Del Skrevet 9. juni 2004 de har bare bitt og løpt heldigvis. Masse stygge sår på armene :-? Men nå skal alt ordne seg, jeg tror bare dette er en dårlig periode. Håper ikke min venn har smittet lusene på meg, det hadde blitt litt for mye å takle! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strangeways Skrevet 9. juni 2004 #11 Del Skrevet 9. juni 2004 Først midd, så lus og nå lopper? Glad jeg ikke henger sammen med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Støyva Skrevet 9. juni 2004 #12 Del Skrevet 9. juni 2004 Ærlig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 9. juni 2004 #13 Del Skrevet 9. juni 2004 Først midd, så lus og nå lopper? Glad jeg ikke henger sammen med deg Takk det samme. Til din informasjon, hadde jeg verken lus eller midd. Og en ting til, loppene bosatte seg ikke på meg, de beit armene mine, og hoppet vekk. U jess så farlig, faen frekke ekle homo kvinnfolk ikke rakk ned på mei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strangeways Skrevet 9. juni 2004 #14 Del Skrevet 9. juni 2004 Og en ting til' date=' loppene bosatte seg ikke på meg, de beit armene mine, og hoppet vekk. U jess så farlig, faen frekke ekle homo kvinnfolk ikke rakk ned på mei![/quote'] Tror jeg også hadde hoppet vekk med den holdningen du viser for dagen... Frekke fjortizz-lus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå