AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #1 Skrevet 13. april 2014 Hvis du får vite at en person du er litt interessert i, kanskje har noe på gang med, dater o.l.. har ADHD, ville det vært en dealbreaker? Kunne dere fått barn med en kvinne med ADHD? Da er det jo større sannsynlighet for at barnet deres også får det. Det kan jo være en utfordring. Anonymous poster hash: 743a8...28d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 Mennesker har flere nyanser, vi er ikke svart-hvite og oppholder oss ikke alltid innenfor de fire rammene samfunnet har satt. Å sette et menneske i en bås og er en form for stigmatisering. Å ha en diagnose burde virkelig ikke være stigmatiserende. Videre har du den at mennesker kan ha ulike grader av styrke av en diagnose. Noen mennesker går hele livet uten at diagnosen blir utredet, men det betyr jo heller ikke at diagnosen ikke er der og påvirker mennesket. Til slutt må man også se på de positive sidene ved en sånn diagnose. Mange med ADHD er svært kreative, musikalske, intelligente osv. Alle mennesker har gode og dårlige sider ved seg selv. Det som betyr noe er hvordan man selv velger å se seg selv og sine svakheter, og hvordan man arbeider med seg selv for å skape gode holdninger. Og dette gjelder for øvrig alle mennesker, ikke bare de med en diagnose. Folk med ADHD er akkurat som alle andre mennesker, det finnes virkelig ikke noen gode argumenter for å ikke date noen på grunn av denne diagnosen.Anonymous poster hash: ff6a3...05a 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #3 Skrevet 13. april 2014 Hvis du får vite at en person du er litt interessert i, kanskje har noe på gang med, dater o.l.. har ADHD, ville det vært en dealbreaker? Kunne dere fått barn med en kvinne med ADHD? Da er det jo større sannsynlighet for at barnet deres også får det. Det kan jo være en utfordring. Anonymous poster hash: 743a8...28d Det kom nok i stor grad an på graden av symptomer og personens intelligens. Noen er uføre av ADHD, mens andre lever et relativt normalt liv med full jobb og familie, og klarer seg bra fordi de er intelligente og kjenner sine utfordringer- selv om de sliter litt med rastløshet, organisering og konsentrasjonsevne. Anonymous poster hash: 7f726...c1e 1
Gjest Blomst83 Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Det kom nok i stor grad an på graden av symptomer og personens intelligens. Noen er uføre av ADHD, mens andre lever et relativt normalt liv med full jobb og familie, og klarer seg bra fordi de er intelligente og kjenner sine utfordringer- selv om de sliter litt med rastløshet, organisering og konsentrasjonsevne. Anonymous poster hash: 7f726...c1e ADHD har da ikke noe med intelligensen å gjøre.
Gjest heihade Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Dessverre så har jeg veldig dårlig erfaring med mange mennesker med ADHD. De fleste jeg har kommet utfor har rett og slett vært ustyrlige og ufordragelige - selv på medisiner. Kan jo godt hende jeg har vært i kontakt med folk med ADHD uten at jeg visste det også, og ikke merket det fordi de ikke er de verste tilfellene. Men med den erfaringen jeg har så ja, jeg hadde nok sett på det som en dealbreaker. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 ADHD har da ikke noe med intelligensen å gjøre. Jo, det har faktisk svært mye å si. Høy intelligens kan maskere mange ADHD symptomer svært godt, siden de intelligente både lærer nytt stoff raskere og lettere finner strategier som hjelper dem med sine utfordringer. Frustrasjonen og fortvilelsen over at enkelte ting virker så mye vanskeligere for dem enn det ser ut til å kjennes ut for andre, bærer de ofte inne i seg. Intelligens er en god indikator på hvor godt en person med opp mot moderat ADHD vil klare seg i samfunnet tross sine utfordringer. Anonymous poster hash: 7f726...c1e 3
Sillicious Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Alle er jo forskjellige. Med meg må man bare tåle at jeg er litt vill, sier mye rart og er litt fjern noen ganger. Men ellers er jeg lett å leve med, er smart og oppmerksom på det jeg bryr meg om. Men to som har adhd kan ikke være sammen, prøvd to ganger - det kræsjer!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Adhd og mensamedlem Kjenner folk over hele skalaen Adhd er ingen ting og skylde på.. Det er egen innstilling og feighet for og hjemme seg bak det..Anonymous poster hash: 66265...3af 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Adhd og mensamedlem Kjenner folk over hele skalaen Adhd er ingen ting og skylde på.. Det er egen innstilling og feighet for og hjemme seg bak det..Anonymous poster hash: 66265...3af Ser at du ikke er den skarpeste kniven i skuffenAnonymous poster hash: 7398f...ad5 1
Gjest LadyGlaGla Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 Ja, det er det, for meg. Veldig dårlig erfaring med ADHD.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Hvis du stadig lurer deg unna ansvar og stadig prøver deg på dumheter som "Jeg har ADHD, derfor er jeg for distré til å huske avtaler, er ikke å gjøre noe med det" "Jeg har ADHD, du kan ikke forvente at jeg skal huske at det var min tur til å hente i barnehagen". Så et stort ringende ja. Anonymous poster hash: d46e4...c46 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 Adhd og mensamedlem Kjenner folk over hele skalaen Adhd er ingen ting og skylde på.. Det er egen innstilling og feighet for og hjemme seg bak det..Anonymous poster hash: 66265...3af Hvis du er medlem i Mensa tror jeg den organisasjonen må gå gjennom opptakskravene sine. Anonymous poster hash: 84d87...d49 2
Gjest Timber Skrevet 14. april 2014 #14 Skrevet 14. april 2014 Om man leser alle disse trådene her om hva som er mulig og ikke mulig å date, så er det rart at folk klarer å få seg en partner overhode... Eller kanskje det er derfor mange er ufrivillig singel? ADHD alene er ingen dealbreaker her, det er mer til et menneske enn en diagnose. Det handler vel mer om hvordan mennesket er og fungerer i samfunnet.
Puppy Papaya Skrevet 14. april 2014 #15 Skrevet 14. april 2014 Om man leser alle disse trådene her om hva som er mulig og ikke mulig å date, så er det rart at folk klarer å få seg en partner overhode... Eller kanskje det er derfor mange er ufrivillig singel? ADHD alene er ingen dealbreaker her, det er mer til et menneske enn en diagnose. Det handler vel mer om hvordan mennesket er og fungerer i samfunnet. Finnes så mange folk i denne verdenen at jeg lett kan velge vekk de med mentale diagnoser og fortsatt ha stort utvalg.
Gjest Blomst83 Skrevet 14. april 2014 #16 Skrevet 14. april 2014 Finnes så mange folk i denne verdenen at jeg lett kan velge vekk de med mentale diagnoser og fortsatt ha stort utvalg. Det er da virkelig ikke et begrep. Og hvis du mener psykiske lidelser,så er ikke ADHD en psykisk lidelse.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #17 Skrevet 14. april 2014 Hvis du stadig lurer deg unna ansvar og stadig prøver deg på dumheter som "Jeg har ADHD, derfor er jeg for distré til å huske avtaler, er ikke å gjøre noe med det" "Jeg har ADHD, du kan ikke forvente at jeg skal huske at det var min tur til å hente i barnehagen". Så et stort ringende ja. Anonymous poster hash: d46e4...c46 Man trenger ikke ha ADHD for å være en person som sniker seg unna ting. Tror selv jeg har ADHD og jeg bruker det ikke som noe unnskyldning, men det gir meg en bredere forståelse for hvorfor jeg er som jeg er. Ja jeg er distre, jeg glemmer lett, jeg er rastløs, har mye tanker, snakker mye osv, men jeg har funnet en måte å takle en del av disse vanskene slik at jeg ikke virker som en "typisk person med ADHD". Men du må ikke tro at det er lett heller for når jeg bruker masse energi på å skjule min virkelige personlighet for å "bli sosialt akseptert" så blir jeg ødelagt på innsiden. Symptomene forsvinner ikke selvom jeg klarer å skjule de for alle andre, de herjer inni meg og sliter meg fullstendig ut. Jeg skulle ønske jeg fikk diagnosen som barn, altså ikke for å ha noe å skylde på, men for å kunne ha en forståelse for hvorfor jeg var annerledes, hvorfor kroppen min vil "finne på noe" når jeg har lyst å hvile, hvorfor jeg ble mobbet gjennom hele skolegangen og folk syns jeg var rar, hvorfor ingen forstod seg på meg og mine tanker... Og ikke minst fordi jeg ville fått hjelp Du burde ikke dømme. Selvom jeg mest sannsynlig har ADHD så har jeg en fungerende hjerne, mye mulig at den fungerer bedre enn din for du ser tydeligvis ikke mer enn til nesetippen din. ADHD er en reell diagnose og ikke noe som er oppfunnet for barn som er pøbler. Anonymous poster hash: 7398f...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #18 Skrevet 14. april 2014 Hvis du får vite at en person du er litt interessert i, kanskje har noe på gang med, dater o.l.. har ADHD, ville det vært en dealbreaker? Kunne dere fått barn med en kvinne med ADHD? Da er det jo større sannsynlighet for at barnet deres også får det. Det kan jo være en utfordring. Anonymous poster hash: 743a8...28d Det fins forskjellige ADHD-ere og ADD-ere, så det kommer jo an på personen. Om kjemien stemmer og vi har det fint sammen og kan kommunisere, så er det ingen dealbreaker for meg iallfall! Anonymous poster hash: cf1f7...085
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #19 Skrevet 14. april 2014 Og visste du at ADHD-ere og ADD blant annet har det bedre på glutenfri og melkefri kost? Og at man må være forsiktig med sukkeret? Viktig å få mer fett og protein i kosten, samt grønt og frukt og bær og vann. Anonymous poster hash: cf1f7...085 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå