AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #1 Skrevet 13. april 2014 Og han er bestemt på det. For et par dager siden kom jeg over et innlegg her hvor en bruker hadde kommenterte at h*n vil ta livet av seg, og personen har godt prøvd å forklare hvorfor, men jeg forstår det ikke. Jeg har sendt PM og prøvd veldig hardt å få vett i hodet på denne personen. H*n sier h*n ikke har venner, og jeg har tilbydd å være en venn. Men det virker som om denne personen er helt bestemt på å ta sitt eget liv. Og jeg vil virkelig ikke det skal skje og jeg føler jeg må gjøre noe. For h*n virker som en ellers oppegående person som har mye å gi til livet, men som kanskje har vært litt uheldig med hva h*n har fått tilbake. Hva faen gjør man i slike situasjoner? Kan ikke administratorer melde dette videre til politiet, så kan politiet spore opp personens IP nummer, lokalisere personen og skaffe ham hjelp? Noen av dere vil kanskje syns at jeg overdriver og at personen helt sikkert ikke fullfører. Men man vet aldri. Man skal aldri undervurdere slike situasjoner, eller se på det som noe smålig. For noe kan skje, og vi KAN hindre det. Så hvorfor ikke prøve? Anonymous poster hash: 73d64...e21
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 Oi. Stor tabbe av meg å prøve å skjule kjønnet til personen, også avsløre det på overskriften. Veldig stor tabbe. Men håper ikke dere legger vekt på dèt og faktisk heller kan prøve å hjelpe meg Anonymous poster hash: 73d64...e21 1
pantertante Skrevet 13. april 2014 #3 Skrevet 13. april 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=828834 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Og han er bestemt på det. For et par dager siden kom jeg over et innlegg her hvor en bruker hadde kommenterte at h*n vil ta livet av seg, og personen har godt prøvd å forklare hvorfor, men jeg forstår det ikke. Jeg har sendt PM og prøvd veldig hardt å få vett i hodet på denne personen. H*n sier h*n ikke har venner, og jeg har tilbydd å være en venn. Men det virker som om denne personen er helt bestemt på å ta sitt eget liv. Og jeg vil virkelig ikke det skal skje og jeg føler jeg må gjøre noe. For h*n virker som en ellers oppegående person som har mye å gi til livet, men som kanskje har vært litt uheldig med hva h*n har fått tilbake. Hva faen gjør man i slike situasjoner? Kan ikke administratorer melde dette videre til politiet, så kan politiet spore opp personens IP nummer, lokalisere personen og skaffe ham hjelp? Noen av dere vil kanskje syns at jeg overdriver og at personen helt sikkert ikke fullfører. Men man vet aldri. Man skal aldri undervurdere slike situasjoner, eller se på det som noe smålig. For noe kan skje, og vi KAN hindre det. Så hvorfor ikke prøve? Anonymous poster hash: 73d64...e21 Synes du skal ta kontakt med moderatorene her, slik at de kan ta tak i dette. Anonymous poster hash: 87e52...b6b
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Og han er bestemt på det. For et par dager siden kom jeg over et innlegg her hvor en bruker hadde kommenterte at h*n vil ta livet av seg, og personen har godt prøvd å forklare hvorfor, men jeg forstår det ikke. Jeg har sendt PM og prøvd veldig hardt å få vett i hodet på denne personen. H*n sier h*n ikke har venner, og jeg har tilbydd å være en venn. Men det virker som om denne personen er helt bestemt på å ta sitt eget liv. Og jeg vil virkelig ikke det skal skje og jeg føler jeg må gjøre noe. For h*n virker som en ellers oppegående person som har mye å gi til livet, men som kanskje har vært litt uheldig med hva h*n har fått tilbake. Hva faen gjør man i slike situasjoner? Kan ikke administratorer melde dette videre til politiet, så kan politiet spore opp personens IP nummer, lokalisere personen og skaffe ham hjelp? Noen av dere vil kanskje syns at jeg overdriver og at personen helt sikkert ikke fullfører. Men man vet aldri. Man skal aldri undervurdere slike situasjoner, eller se på det som noe smålig. For noe kan skje, og vi KAN hindre det. Så hvorfor ikke prøve? Anonymous poster hash: 73d64...e21 Selvmordstanker og -trusler har ingenting på forumet å gjøre, så det skal moderatorene fjerne. Å sende politiet på noen som er fortvilet kan gjøre vondt verre, og som en som har tilbudt seg å være venn, er det direkte illojalt og kan gi personen det dreier seg om en bekreftelse på at hele verden vil ham vondt. En som er bestemt på å ta livet sitt, vil ofte føle at andre ikke forstår, så det å prøve å forstå kan være fånyttes. Det er ofte ikke mulig å forstå, og dermed bekrefter du bare at ingen forstår. Dessuten, hvorfor vil du forstå? Det blir jo bare en egotripp som ikke den det dreier seg om har noen som helst glede av. Hvis du vil være en venn, kan du avtale å snakke sammen på bestemte tidspunkt og kanskje treffes over en kaffe eller noe. Jo flere som er tilstede, virkelig tilstede, i en persons liv, jo vanskeligere vil det nok være å forlate livet. Anonymous poster hash: e4c2d...f4d Svar på ryddet innlegge er fjernet. Phaedra,adm 1
Phaedra Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Tråden er ryddet og stengt da vi allerede har en tråd som diskuterer dette temaet her, og den tråden blir fulgt opp. For å unngå å miste oversikten ber vi om at det ikke opprettes nye tråder om dette. Vi ber også folk om å tenke seg gjennom to eller flere ganger før de svarer i tråder med tema som kan ha implikasjoner for hvorvidt folk lever eller dør. Innlegget kan bli lest av feil person på helt feil tidspunkt og "humor" passer ikke i alle anledninger. Når man velger å svare i en slik tråd har man også et ansvar for hvordan man blir oppfattet. Phaedra,adm 3
Anbefalte innlegg