Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor de fleste hus har trapp av furu. Nå er jeg drittlei furu og ønsker meg en forandring. I tillegg så ønsker jeg å bygge inn trinnene. Upraktisk med åpne trinn pga alt støvet. Jeg har tenkt på både ny trapp og å gjøre noe med den eksisterende. Den kan sikkert males. Kanskje beises? Lakk med farge? Noen som vet hva ny trapp koster inkl. jobben med å sette den opp? (Vet at det varierer, men det gir meg en ide om prisnivå iallfall). Noen ideer der ute?
Octavia Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Noen venner byttet ut rekkverket på furutrappa si med stålrør. Kjempetøft.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #3 Skrevet 9. juni 2004 Her kan du se på ulike modeller som kanskje kan gi deg noen tips (riktignok ikke med tette trinn, men...) http://www.stryntrappa.no/ Ellers kan jeg fortelle at vi betalt ca. 21.000,- for ei lakkert furutrapp som går i bue og har enkelt spilerekkverk. Det var for 3 år siden. Andre treslag koster nok mer. Skal du ha fancy rekkverk er det fort 1000,- pr. meter. Hilsen Lille meg
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2004 #4 Skrevet 9. juni 2004 Takk for lenka gjest. Skal studere trappene nøye Det var et lurt tips fra deg Octavia. Hadde ikke tenkt på at ved å bytte ut rekkverket så ville hele trappa gi et annet inntrykk. Så for meg å slipe ned hele trappa. Trinnene er ikke det helt store problemet å slipe ned, men rekkverket må jo være en dr**jobb.
Brunhilde Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Nå vet jeg jo ikke hva slags stil du har, men å bygge trinnene inne med plexigalss (hvis det er mulig) vil vel ihvertfall gi et luftig inntrykk? Jeg har aldri tenkt på at trapper støver...kanskje fordi jeg bor i hus med alt på en flate.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Grunnen til furu er at det er billigst. Bygger du selv kan du jo bestille hva som helst. Åpne trinn er sikkert for å spare penger. Har furu vi også. Åpne trinn. Kunne tenke meg eiketrapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå