Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2004 #1 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor de fleste hus har trapp av furu. Nå er jeg drittlei furu og ønsker meg en forandring. I tillegg så ønsker jeg å bygge inn trinnene. Upraktisk med åpne trinn pga alt støvet. Jeg har tenkt på både ny trapp og å gjøre noe med den eksisterende. Den kan sikkert males. Kanskje beises? Lakk med farge? Noen som vet hva ny trapp koster inkl. jobben med å sette den opp? (Vet at det varierer, men det gir meg en ide om prisnivå iallfall). Noen ideer der ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 8. juni 2004 #2 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen venner byttet ut rekkverket på furutrappa si med stålrør. Kjempetøft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #3 Del Skrevet 9. juni 2004 Her kan du se på ulike modeller som kanskje kan gi deg noen tips (riktignok ikke med tette trinn, men...) http://www.stryntrappa.no/ Ellers kan jeg fortelle at vi betalt ca. 21.000,- for ei lakkert furutrapp som går i bue og har enkelt spilerekkverk. Det var for 3 år siden. Andre treslag koster nok mer. Skal du ha fancy rekkverk er det fort 1000,- pr. meter. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2004 #4 Del Skrevet 9. juni 2004 Takk for lenka gjest. Skal studere trappene nøye Det var et lurt tips fra deg Octavia. Hadde ikke tenkt på at ved å bytte ut rekkverket så ville hele trappa gi et annet inntrykk. Så for meg å slipe ned hele trappa. Trinnene er ikke det helt store problemet å slipe ned, men rekkverket må jo være en dr**jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. juni 2004 #5 Del Skrevet 9. juni 2004 Nå vet jeg jo ikke hva slags stil du har, men å bygge trinnene inne med plexigalss (hvis det er mulig) vil vel ihvertfall gi et luftig inntrykk? Jeg har aldri tenkt på at trapper støver...kanskje fordi jeg bor i hus med alt på en flate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #6 Del Skrevet 9. juni 2004 Grunnen til furu er at det er billigst. Bygger du selv kan du jo bestille hva som helst. Åpne trinn er sikkert for å spare penger. Har furu vi også. Åpne trinn. Kunne tenke meg eiketrapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå