Gå til innhold

Lengde på middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål til alle dere som er blitt gift.

Hvor lang tid tok middagen deres?

I svaret vil jeg gjerne ha med;

* ca. antall taler/sanger

* Antall retter

* Antall gjester

(Sliter med å beregne tiden det tar før vi er ferdige og kan dra til fotografen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) 9 taler/3 sanger

2) 5 retter

3) 50 gjester

Vi gikk til bords klokken 18.30. og gikk fra bordet 22.45

:P

Gjest gjest1
Skrevet

Er det ikkje betre å satse på fotografering før middagen?

Skrevet
Er det ikkje betre å satse på fotografering før middagen?

Nei, ingen mulighet for det da fotografen må komme reisende med ferje og slikt og han har mange brudepar å fotografere på dagen. Der vi skal gifte oss finnes det ingen fotografer.

Skrevet

Nå føler jeg meg som dommedagsprofet - men hva hvis en av dere søler på dere under middagen???? Rødvin på kjolen gjør seg ikke på bilde.

Skrevet

Liker ikke rødvin, skal være veeeeldig forsiktig og legge masse servietter på fanget mens jeg spiser.

Men dere? Det var ikke dette jeg spurte etter. Det er nå engang sånn at vi gifter oss på et sted der fotografer ikke finnes. Det er ingen andre muligheter for tro meg vi har desperat gått gjennom dem alle. Vi tenkte til og med å reise til fotografen etter vielsen med stort hvitt skjørt på skitten ferje, i bil i en og en halv time, fotograf en time, en og en halv time tilbake til ferja, ferje og så et kvarter til festhuset. Folk hadde forgått av sult i mrllomtiden og sjansen for å grise meg til på ferja er nok større enn faren for å grise saus på meg.

Det blir helt sikkert tatt maaange bilder av oss av andre folk også så hvis uhellet skulle være ute så blir det sikkert andre fine bilder...

Men kan dere nå svare på det jeg spør etter? :)

Skrevet

Søler du evt. rødvin på så hold bukketten foran......

Men for å svare:

-Vi satt i ca 4 timer

-3 rettersmiddag (to ganger servert middag, så det vil si fire serveringer)

-62 gjester

-ca 11 taler hvis jeg husker riktig

Dette høres kanskje mye ut men begge familiene våre er kulturelt aktive så talene bestod ikke bare av snakking. Folk begynte å bli slitne på slutten så noen av talene ble utsatt til kaffen. Så egentlig kunne vi ha sittet lengre.....

Skrevet

12 taler

4 retter

110 mennesker

4,5 timer

Skrevet
* ca. antall taler/sanger

* Antall retter

* Antall gjester

- Vi hadde ca 10 taler og sanger tilsammen

- Vi hadde tre retters middag med to serveringer på hovedretten

- Vi var ca 50 stykker til middga

- Middagen varte i underkant av tre timer

Skrevet

Har vært i en del brylluper de siste årene og de fleste har tatt mellom 3 og 4 timer. Tror det er rimelig vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...