Gå til innhold

viltgryte uten mel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan en oppskrift på en veldig god viltsaus til reinsdyrkjøtt, som er helt fri for mel? Melk er i orden.

Anonymous poster hash: 20405...ddf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk den som står bakpå posen med reinsdyrsskav.

Anonymous poster hash: 7d1de...a9a

AnonymBruker
Skrevet

Bruk kremfløte eller seterrømme.

Anonymous poster hash: 6e394...c20
AnonymBruker
Skrevet

Takk men er forskjellige pakker reisdyrskav, står det oppskrift på alle?

Anonymous poster hash: 20405...ddf

Gjest Jørild
Skrevet

Jeg har i væske og maizenna, det er en som er beregnet på sauser. Blir kjempebra.

Skrevet

Hvis du tenker på jevning, så kan du bruke både maizena og potetmel blandet i litt vann. Funker fjell.

AnonymBruker
Skrevet

Maizennamel er løsningen. Alternativet er potetmel, men da kan det fort bli seigt.

Anonymous poster hash: 3e8fc...aa6
AnonymBruker
Skrevet

TS spør om oppskrifter som er fri for mel, så da er vel også maizena og potetmel utelukket?

Jeg koker poteter møre og bruker dem som jevning i sausen, eventuelt fløte og seterrømme. Det kommer an på hva jeg lager.

Anonymous poster hash: bcd77...38b
  • Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

TS spør om oppskrifter som er fri for mel, så da er vel også maizena og potetmel utelukket?

Jeg koker poteter møre og bruker dem som jevning i sausen, eventuelt fløte og seterrømme. Det kommer an på hva jeg lager.

Anonymous poster hash: bcd77...38b

Mel er ofte en forkortelse for hvetemel, ikke for potetstivelse og maisstivelse. Så da får hun de rådene vi regner med hun spør etter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når jeg har vilt som hjort, rådyr, and og fasen så lager jeg saus denne måten.

Bruk stekesky fra pannen eller langpannen ( trenger ikke være så mye). Legg oppi okse eller viltfond. Helst viltfond. Hell så i saft fra røde bær( solbær, blåbær , bjørnebær ) og hell i litt soyasuas ( her bruker jeg glutenfri soyasaus),og hell i fløte( her bruker jeg laktosefri da jeg ikke tåler vanlig. La det hele surre litt i en gryte. Blir en fantastisk god saus og helt glutenfri

Dette passer helt sikkert til reinsdyr og.

Vil også anbefale å koke gulrøtter og rød løk og etter at de er kokt så legger du de i stekepanne og steker de i smør og brunt sukker så de blir karamellisert.

En potet og selleripurre er nydelig til og om du da også har noen smørdampede rosenkål og litt stekt sopp, gjerne kantareller så har du et restaurantmåltid.

Endret av caroprins
Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Jeg har til dags dato aldri laget viltgryte som inneholder mel.

Steker skav, steker bacon - dette legger over i en gryte.

Stek grønnsaker, som f.eks gulrøtter, løk, purre, vårløk, hvitløk, raskt i pannen. Ha over vann og buljong. Hell så alt over i gryten. Tilsett krydde som einebær, timian m.m

Ha oppi sopp.

Så tilsetter du et beger med creme fraiche, rører godt og lar det småputre en stund

Vet ikke helt om jeg har husket alt. Pleier å ta det på slump mens jeg står og lager det

Endret av Funky Punk
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...