Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Jeg har nylig blitt samboer, dvs flyttet sammen med kjæresten. Hva er det som skal til for å bli registrert som samboere i offentlige registre, noe vi begge ønsker? Hilsen Spurven
Gjest Ethereal Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Dere må i hvertfall registrere dere med felles adresse hos Folkeregistret. Utover det er det ingen registreringsmuligheter for samboere, så fremt dere ikke har felles barn.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Vi har jo samme adresse hos folkeregisteret, men da sambo var på rep-øvelse og ville krysse av for samboere på et skjema -så fikk han ikke det fordi vi ikke var registrerte....?
Gjest Poirot Skrevet 8. juni 2004 #4 Skrevet 8. juni 2004 Man må ha hatt samme adresse i 3 år for å regnes som samboer, ihvertfall i forhold til en del regelverk.
Gjest abcd Skrevet 9. juni 2004 #5 Skrevet 9. juni 2004 Jeg mener man kan registere seg som samboere. På en av kontorene i byen mener jeg dem har et skjema hvor man registerer seg som samboere. Nå i dag er det mange som er samboere, og ønsker/kan ikke gifte seg av forskjellige årsaker. Man får tilnærmet like rettigheter som når man er gift, men når det kommer til arv og slikt så blir det noe helt annet. Det finnes også en samboerkontrakt man kan skrive seg i mellom om eiendeler etc. Og hvordan man skal gjøre det hvis det blir slutt.
Rannva Skrevet 9. juni 2004 #6 Skrevet 9. juni 2004 Vi har jo samme adresse hos folkeregisteret' date=' men da sambo var på rep-øvelse og ville krysse av for samboere på et skjema -så fikk han ikke det fordi vi ikke var registrerte....?[/quote'] I forsvaret regnes en som "fast og varig" når en har hatt samme adresse i folkeregisteret i 9 mnd. Du kan få skrevet ut bostedsbekreftelse hos forlkeregisteret, det måtte vi for at jeg skulle få gratisreiser av forsvaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå