Isiselin Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Ser i mange oppskrifter at dette er nevnt. Selv er jeg veldig glad i å bake kaker, men har aldri sett akkurat dette før så nå lurer jeg på hva det er og hvor jeg får kjøpt det. Noen som kan hjelpe?
Arkana Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Det finnes på alle dagligvarebutikker, ved bakevarer. Jeg har sett det både på Rema, Rimi, Meny, Ultra og Centra.
Cilla Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Er ikke det på slike små flasker, som er lik mandelessens, romdråper, konditorfarge etc??
Isiselin Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2004 Ok! Tusen takk! Nå skal det bakes bursdagskake til kjæresten! Forresten Arkana; du har den nyttigste dagboken på KG! Sååå mye godt! Stjeler vilt og hemningsløst! :D Nam!
Arkana Skrevet 8. juni 2004 #5 Skrevet 8. juni 2004 Er ikke det på slike små flasker, som er lik mandelessens, romdråper, konditorfarge etc?? Jepp, det er det.
Arkana Skrevet 8. juni 2004 #6 Skrevet 8. juni 2004 Forresten Arkana; du har den nyttigste dagboken på KG! Sååå mye godt! Stjeler vilt og hemningsløst! :D Nam! :-) :bukke: :blomst_opp:
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2004 #8 Skrevet 8. juni 2004 Det du finner i dagligvaren er vaniljeessens og består kun av kjemiske stoffer. Vaniljeekstrakt er derimot laget av ekte vanilje og fås på enkelte apoteker og spesialforretninger.
Arkana Skrevet 8. juni 2004 #9 Skrevet 8. juni 2004 Det du finner i dagligvaren er vaniljeessens og består kun av kjemiske stoffer. Vaniljeekstrakt er derimot laget av ekte vanilje og fås på enkelte apoteker og spesialforretninger. Vaniljeekstrakt (og også vaniljeessens) har jeg kjøpt på helt vanlige butikker også.
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #10 Skrevet 8. juni 2004 So noen nevnte tidligere her, vanilje essens og vaniljeekstrakt er ikke det samme!!! Ekte(!) vaniljeekstrakt er ikke å finne i Norge. Jeg har hørt med en rekke konditorer etc. og du finner ikke ekte vare i Norge. Jeg kontaktet faktisk Jamie Oliver på mail ang vaniljeekstrakt vs vanilje essens. Man kan benytte seg av vanilje essens istedenfor ekstrakt, men det blir ikke like vellykket i alle oppskrifter. Du må nesten bare prøve deg frem. Jeg kjøpte vaniljeekstrakt sist jeg var i London. I Storbritania har de vaniljeekstrakt i alle vanlige matbutikker. Lykke til!
Arkana Skrevet 8. juni 2004 #11 Skrevet 8. juni 2004 Ekte(!) vaniljeekstrakt er ikke å finne i Norge. Jeg har hørt med en rekke konditorer etc. og du finner ikke ekte vare i Norge. Neivel, hvordan kan det ha seg at jeg har det i skapet mitt da, kjøpt i Norge? Når det står vaniljeekstrakt på så antar jeg den er ekte.
Hilde Skrevet 8. juni 2004 #12 Skrevet 8. juni 2004 Jeg har også kjøpt ekte vaniljeekstrakt i Norge, på centra på Høvik. Den stod ikke engang sammen med bakevarene, men i den "amerikanske hyllen". Ikke rart at jeg ikke fant fram.. Men etter å ha spurt, så fikk jeg altså kjøpt!
Iset Skrevet 9. juni 2004 #13 Skrevet 9. juni 2004 So noen nevnte tidligere her, vanilje essens og vaniljeekstrakt er ikke det samme!!! Ekte(!) vaniljeekstrakt er ikke å finne i Norge. Jeg har hørt med en rekke konditorer etc. og du finner ikke ekte vare i Norge. Jeg kontaktet faktisk Jamie Oliver på mail ang vaniljeekstrakt vs vanilje essens. Man kan benytte seg av vanilje essens istedenfor ekstrakt, men det blir ikke like vellykket i alle oppskrifter. Du må nesten bare prøve deg frem. Jeg kjøpte vaniljeekstrakt sist jeg var i London. I Storbritania har de vaniljeekstrakt i alle vanlige matbutikker. Lykke til! Jo på MIDDELTHON har jeg kjøpt ekte vaniljeekstrakt. De importerer masse varer fra USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå