Gå til innhold

Samlivskurs - anbefaling/erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Det var det jeg lurte på.

Anonymous poster hash: 0407d...e69
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gått til privat samlivsterapeut og det var den beste avgjørelsen vi kunne tatt som par. Det var over all forventning og vi har det utrolig bra sammen nå (1 og et halvt år siden kurset).

Anonymous poster hash: 9b453...76c
Skrevet

Jeg vil gjerne også høre erfaringer fra slike kurs. Jeg har lyst til å melde meg og kjæresten på PREP-kurs i høst. Jeg tenker at det er lurt å prøve å være i forkant av problemene, for selv om vi ikke har noen problemer nå har jeg ingen illusjoner om at samlivet alltid vil være en dans på roser. Det jeg er mest usikker på er egentlig om kurset passer for oss. Vi er begge i 20-årene og er redd for at de andre deltagerne vil være mye eldre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har allerede litt problemer, ikke sånn at det er noen fare på ferde tror jeg, men vil ta å gjøre noe med det før det blir store problemer... Vi er forresten litt under og litt over 30..

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Det var det jeg lurte på.

Vi har allerede litt problemer, ikke sånn at det er noen fare på ferde tror jeg, men vil ta å gjøre noe med det før det blir store problemer... Vi er forresten litt under og litt over 30..

Dere som har vært på noe sånt, hvordan er det? Hjelper det?

Fant et PREP weekend kurs. Er det sånn at dere fikk en koselig weekend? Eller var det noe krangling og sutring etter å ha snakket om problemene?

HI

Skrevet

Jeg håper det er greit at jeg også stiller et par spørsmål TS. I tillegg til det du lurer på vil jeg gjerne vite om det er mye gruppesamtaler/utlevering av private følelser med de andre deltakerne. Det er jeg lite komfortabel med.

AnonymBruker
Skrevet

Har gått til privat samlivsterapeut og det var den beste avgjørelsen vi kunne tatt som par. Det var over all forventning og vi har det utrolig bra sammen nå (1 og et halvt år siden kurset).

Nå kupper vi vel tråden til TS hele gjengen, men jeg lurte bare på hva dette kostet og om det var sånn at dere måtte legge fram problemene selv, eller startet hele kurset med en analyse av dere som partnere?

Vi har litt problemer, men det er vanskelig å forstå hvorfor vi ender i det samme sporet hele tiden. Er nettopp det vi trenger hjelp til, men da funker det dårlig å måtte presentere problemet selv, liksom..

Igjen, beklager kupping av tråden din, TS!

Anonymous poster hash: bcdf2...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Kupp i vei, vil gjerne og ha svar på ting dere lurer på.. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kupper vi vel tråden til TS hele gjengen, men jeg lurte bare på hva dette kostet og om det var sånn at dere måtte legge fram problemene selv, eller startet hele kurset med en analyse av dere som partnere?

Vi har litt problemer, men det er vanskelig å forstå hvorfor vi ender i det samme sporet hele tiden. Er nettopp det vi trenger hjelp til, men da funker det dårlig å måtte presentere problemet selv, liksom..

Igjen, beklager kupping av tråden din, TS!

Anonymous poster hash: bcdf2...6c0

Prisen lå i utgangspunktet på rundt 800-900 kr for enkelttimer og varierende summer for kurs. Synes først det var ganske stiv pris men vi fikk masse god tilleggsoppfølging og god avkastning at det er en liten pris å betale.

Vi hadde en enkelttime og et periodekurs på tre uker hvor vi var under tett oppfølging og fulgte en plan med "hjemmelekser" osv som hun hadde satt opp. I enkelttimene gikk vi igjennom hvordan vi opplevde forholdet (både styrker og svakheter) og hun ga feedback og hjalp oss med å forstå hvordan det vi trodde var god kommunikasjon egentlig ikke var det i det hele tatt, og fikk begge til å se ting med litt andre øyne. Vi hadde ikke et bestemt problem, det bare funket ikke like godt lenger. Så anbefalte hun at vi tok det kurset og det var helt topp. Kurset kostet 2000kr uken og inkluderte en parsamtale samt individuell oppfølging hele uken. I tillegg var det en oppstarts- og avslutningssamtale inkludert i prisen, så blir vel mer 1.5 parsamtale i uken. Vi rapporterte til henne med "hjemmeleksene" og så formet hun hele tiden den resterende tiden av kurset etter hvordan vi utviklet oss.

Så ja, mye analyse av oss som par. Hvilke begrensninger og muligheter våre personligheter legger opp til og hvordan vi kan få det beste ut av hverandre og oss som par.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er forholdet for mye ute å kjøre så er ikke dette kurset. men om forholdet er litt dødt så er det topp. det er ikke terapi

Anonymous poster hash: d25d4...079

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...