Gå til innhold

Stavmikser til kålrabistappe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bruke det, eller blir det helt feil?

Anonymous poster hash: 90c91...e55

Videoannonse
Annonse
Gjest Mary Quant
Skrevet

Jeg bruker stavmikser hver gang jeg lager kålrabistappe.

Skrevet

Jeg bruker også bare stavmikser.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal jeg aldri mer gjøre. Ble alt for mye most. :(

Skrevet

Lot du grønnsakene dampe av godt nok?

Gjest Mary Quant
Skrevet

Det skal jeg aldri mer gjøre. Ble alt for mye most. :(

Jeg synes det er genialt med stavmikser til kålrabistappe for da trenger ikke kålrabien koke så lenge.

Men den funker ikke like godt på potetstappe. Har prøvd det men den blir som lim ... så potetstappen foregår på gamlemåten her hjemme.

Skrevet

Det fungerer veldig bra. Jeg kjører ca 50% av kålrabien til fin puré. Resten moser jeg med en potetmoser. Og så justerer jeg konsistensen med fløte og moseren.

AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer veldig bra. Jeg kjører ca 50% av kålrabien til fin puré. Resten moser jeg med en potetmoser. Og så justerer jeg konsistensen med fløte og moseren.

Da skjønner ikke jeg poenget med stavmikseren. Hvorfor ikke bare mose alt med potetmoseren?

AnonymBruker
Skrevet

Da skjønner ikke jeg poenget med stavmikseren. Hvorfor ikke bare mose alt med potetmoseren?

Skrevet

Fordi stavmikseren kan lage en vesentlig finere konsistens enn det moseren klarer. Moseren er en sånn idiotgreie som lager store klumper. Da klarer ikke fløten å blande seg godt.

En kan jo selvsagt også bare være litt mer forsiktig med stavmikseren. Har gjort det et par ganger og, men da savner jeg litt den fløyelsmyke pureen mellom de litt større bitene.

En kan også presse kålrabimosen gjennom en finmasket sil om man vil ha fløyelskonsistens på hele pureen.

Skrevet

Moser kun med sånn potetstappemoser :)

AnonymBruker
Skrevet

Fordi stavmikseren kan lage en vesentlig finere konsistens enn det moseren klarer. Moseren er en sånn idiotgreie som lager store klumper. Da klarer ikke fløten å blande seg godt.

En kan jo selvsagt også bare være litt mer forsiktig med stavmikseren. Har gjort det et par ganger og, men da savner jeg litt den fløyelsmyke pureen mellom de litt større bitene.

En kan også presse kålrabimosen gjennom en finmasket sil om man vil ha fløyelskonsistens på hele pureen.

Det var akkurat den fløyelsmyke konsistensen som ble helt feil for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...