AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #1 Skrevet 13. april 2014 Kan man bruke det, eller blir det helt feil? Anonymous poster hash: 90c91...e55
Gjest Mary Quant Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 Jeg bruker stavmikser hver gang jeg lager kålrabistappe.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #4 Skrevet 13. april 2014 Det skal jeg aldri mer gjøre. Ble alt for mye most. Anonymous poster hash: 90c91...e55
Gjest Mary Quant Skrevet 13. april 2014 #6 Skrevet 13. april 2014 Det skal jeg aldri mer gjøre. Ble alt for mye most. Anonymous poster hash: 90c91...e55 Jeg synes det er genialt med stavmikser til kålrabistappe for da trenger ikke kålrabien koke så lenge. Men den funker ikke like godt på potetstappe. Har prøvd det men den blir som lim ... så potetstappen foregår på gamlemåten her hjemme.
Supraspinatus Skrevet 13. april 2014 #7 Skrevet 13. april 2014 Det fungerer veldig bra. Jeg kjører ca 50% av kålrabien til fin puré. Resten moser jeg med en potetmoser. Og så justerer jeg konsistensen med fløte og moseren.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #8 Skrevet 13. april 2014 Det fungerer veldig bra. Jeg kjører ca 50% av kålrabien til fin puré. Resten moser jeg med en potetmoser. Og så justerer jeg konsistensen med fløte og moseren. Da skjønner ikke jeg poenget med stavmikseren. Hvorfor ikke bare mose alt med potetmoseren? Anonymous poster hash: 90c91...e55
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #9 Skrevet 13. april 2014 Det fungerer veldig bra. Jeg kjører ca 50% av kålrabien til fin puré. Resten moser jeg med en potetmoser. Og så justerer jeg konsistensen med fløte og moseren. Da skjønner ikke jeg poenget med stavmikseren. Hvorfor ikke bare mose alt med potetmoseren? Anonymous poster hash: 90c91...e55
Supraspinatus Skrevet 13. april 2014 #10 Skrevet 13. april 2014 Da skjønner ikke jeg poenget med stavmikseren. Hvorfor ikke bare mose alt med potetmoseren?Anonymous poster hash: 90c91...e55 Fordi stavmikseren kan lage en vesentlig finere konsistens enn det moseren klarer. Moseren er en sånn idiotgreie som lager store klumper. Da klarer ikke fløten å blande seg godt. En kan jo selvsagt også bare være litt mer forsiktig med stavmikseren. Har gjort det et par ganger og, men da savner jeg litt den fløyelsmyke pureen mellom de litt større bitene. En kan også presse kålrabimosen gjennom en finmasket sil om man vil ha fløyelskonsistens på hele pureen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #12 Skrevet 13. april 2014 Fordi stavmikseren kan lage en vesentlig finere konsistens enn det moseren klarer. Moseren er en sånn idiotgreie som lager store klumper. Da klarer ikke fløten å blande seg godt. En kan jo selvsagt også bare være litt mer forsiktig med stavmikseren. Har gjort det et par ganger og, men da savner jeg litt den fløyelsmyke pureen mellom de litt større bitene. En kan også presse kålrabimosen gjennom en finmasket sil om man vil ha fløyelskonsistens på hele pureen. Det var akkurat den fløyelsmyke konsistensen som ble helt feil for meg. Anonymous poster hash: 90c91...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå