Gå til innhold

Hund - mye tid og jobb?

-Fisken-

Anbefalte innlegg

Har lenge gått med tanker om å kjøpe hund, og kommer nok til gjøre det snart.

Men så har jeg en mor som er så bekymret, som mener det er grusomt mye jobb, og at det tar masse tid, at man må tilbringe halve dagen sammen med hunden hver dag..

Hvor mange timer av dagen burde man tilbringe sammen med hunden, og er det virkelig "grusomt" mye jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye tid du vil bruke bestemmer du. Noen hunder krever masse, andre krever lite. Noen lærer seg til å være megaaktive og andre lærer seg til å være aktive i perioder.

Det er forskjell på raser, kull og individer. Det fullstendige svaret på hvordan din hun blir får du ved 1-3 års alder...

Men at det er vanvittig mye arbeid og tar halve dagen med selskap "og sånt" viser et hysterisk overmenneskelig forhold til hunden!

Det jeg synes er vanlig blant våre hundebekjente er mat og tur på morningen - sammen med en liten prat. Så mat, tur og kos ved middagstider. Og kos og tur med innlagt treningsøkt på kvelden. En gang i ny og ne (en gang i uka eller en gang i måneden) blir det en skikkelig skogstur. Og så tar vi med oss hundene ganske mange steder - folk flest elsker å få hundebesøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold oss oppdatert da! :-) Selv skal jeg hente valp kommende helg,gleder meg stort!

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...