Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så utrolig usikker, må bare dele dette.

For å gjøre det kort, mannen min (gift i 10 år, 2 barn) har tydeligvis et rykte på seg for å være dameglad og en skjørtejeger. Har forstått dette gjennom flere bekjente. Har prøvd å spørre om de vet om det betyr at han har affærer, men det vet de ikke, bare at det liksom er det som er ordet på byen. Og at hvis navnet hans nevnes i en sosial sammenheng hvor vi ikke er tilstede så er typiske kommentarer at "det er jo han som nedlegger alle" og "han er det bare å passe seg for, jenter".

Jeg vet jo at han er veldig galant og sjarmerende med kvinner, han sjarmerte jo meg da vi ble sammen, men jeg trodde jo at han holdt seg på matta. Men denne tvilen har begynt å gro nå.. Det er veldig vanskelig for meg å vite hva han gjør hele tiden, han har en travel jobb med mye middager og sånt, en del reiser utenbys eller til utlandet, samt at han er mye sosial. Han er en sånn raus og morsom type som har mange baller i luften og kjenner mange.

Jeg har tatt disse ryktene opp med ham, men han bare vifter det vekk og sier at jeg må stole på ham, at det bare er tull og at folk bare liker å prate. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Noen råd?

Anonymous poster hash: 72812...de8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kombinasjonen at han reiser mye med jobb, også utenlands, er definitivt ikke heldig.

Det er min mening, selv om det selvsagt ikke er noen bevis her.

Kan du si noe om hva slags sektor han er i?

Anonymous poster hash: 4ee0e...4f6
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært noe så hadde folk ikke sagt slikt heller

Anonymous poster hash: babb7...fa2
  • Liker 6
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort. Du har jo tatt det opp med mannen og han sier st det ikke er noe å bekymre seg for. Så du må nesten stole på han eller la vær og ta konsekvensene.

Men neste gang du hører slike rykter så ville jeg ha konfrontert de. Spør etter konkrete eksempler på hva han skal ha gjort, hvem det gjelder, hvor det har skjedd og hvem som har sagt det. Da vil du nok raskt finne ut om det er noe hold i det eller om det er bare ubegrunnet sladder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stol på magefølelsen din.

Ja, men det er bare litt vanskelig å vite hva magefølelsen sier. Den veksler liksom. Har lyst å stole på ham, men så tenker jeg: ingen ild uten røyk.

Også føles det så vanskelig å skulle gjøre noe som helst uten konkret bevis. Vi er jo tross alt gift og har to barn, så det står en del på spill.

Kombinasjonen at han reiser mye med jobb, også utenlands, er definitivt ikke heldig.

Det er min mening, selv om det selvsagt ikke er noen bevis her.

Kan du si noe om hva slags sektor han er i?

Ja, han har jo mye frihet. Så rent praktisk er det jo gjennomførbart. Han er i underholdningsbransjen, ganske langt oppe i "hierarkiet". I denne bransjen er det jo mye sosialt, mye vin og festligheter, samt mye uregelmessig jobbing på kvelder og i helger etc. Jeg er jo med på en del av det sosiale som hans kone, men asbolutt ikke på alt.

Hadde det ikke vært noe så hadde folk ikke sagt slikt heller

Nei, jeg skjønner ikke helt hvorfor folk skal si slikt om det ikke er noe i det.. Jeg vet jo at han hadde en del kjærester og damer før min tid, og har lurt på om dette er noe folk fremdeles forbinder ham med, og at det i kombinasjon med en utadvendt/sjarmerende personlighet kan gjøre at folk som ikke kjenner ham veldig nært TROR at han er og blir en skjørtejeger. Men samtidig har vi jo vært gift i 10 år, så man skulle tro at hans fortid hadde vært glemt og at folk hadde sett på ham som en trofast og godt gift mann om det var det han var nå.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han har jo mye frihet. Så rent praktisk er det jo gjennomførbart. Han er i underholdningsbransjen, ganske langt oppe i "hierarkiet". I denne bransjen er det jo mye sosialt, mye vin og festligheter, samt mye uregelmessig jobbing på kvelder og i helger etc. Jeg er jo med på en del av det sosiale som hans kone, men asbolutt ikke på alt.

Au. Jeg mener ikke å antyde noe som ikke er der, men menn i media og underholdningsbransjen ligger på topp (sammen med finans og politikk) ift. utroskap. Jo hoyere opp i hierarkiet, jo mer elskerinner.

Det er klart at du kan ikke konfrontere ham helt ut av det blå - det leder ingen steder. Han har heller ikke grunn til å innromme noe når han vet du har null bevis.

Men som andre sier, jeg ville konfrontert ryktene når de blir gitt. Ikke på en sint/såret måte, da det kan lede til at noen dekker over for ikke å såre deg. Men på en oppriktig måte sjekk bakgrunnen for tingene som blir sagt.

Ellers ville jeg sett etter andre trekk/tendenser som assosieres med utroskap. Bare våkenhet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det må være vanskelig for deg TS. Det verste er hvis mange vet hva han holder på med og du ikke har noe kjennskap til det. Kanskje du skal prøve å være litt på vakt, uten at han får vite det. Folk som er utro er faktisk veldig flinke til å skule det fra sine partnere, spesielt de som har en jobb hvor de er mye på reise, fester osv

Lykke til TS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært veldig skeptisk!

Anonymous poster hash: 3ccc4...7a5

Skrevet

At han blir kalt skjørtejeger er ikke bra, det må han ta innover seg. En ting er at han gjør deg usikker. Men det er heller ikke bra for omdømmet hans. Noe som dessverre også smitter over på deg, som hans kone. Selv om det skulle stemme at han er trofast, så må han ta seg i nakken og oppføre seg på en slik måte at det ikke blir folkesnakk.

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Nå syns jo jeg at disse bekjente burde hatt noe mer konkret å komme med. De lytter jo bare til sladder og rykter de videreformidler til deg?

Er galant og sjarmerende det samme som en stor flørt? Kan det være at han liker å sjarmere kvinner fordi han er glad i å være omsvermet?

Jeg ville nok følt det ubehagelig at han har så mange muligheter til å være utro, men du får nesten leve med det når han bedyrer uskyld og stole på ham.

Du har det valget eller la mistankene avgjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Rykter sprer seg som ild i tørt gress husk det..

Anonymous poster hash: 71f83...3c5

Gjest Runforit
Skrevet

De fleste single menn er vel skjørtjegere frem til de finner en de vil dele livet med? Mannen min hadde også endel flinger før han traff meg. Han er ikke dem utro typen selv om han hadde seg litt da han var singel.

Skrevet

Det er litt rart at de ryktene har holdt seg i 10 år.... om de ikke fortsatt har noe i seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste single menn er vel skjørtjegere frem til de finner en de vil dele livet med? Mannen min hadde også endel flinger før han traff meg. Han er ikke dem utro typen selv om han hadde seg litt da han var singel.

De fleste single menn er faktisk ikke "skjørtejegere". Det er kun en minoritet av menn som har et stort antall seksuelle partnere (20% av menn ligger med 80% av kvinner). Og det er en sterk korrelasjon mellom antall tidligere sexpartnere og sjanse for utroskap (for begge kjønn).

Selvsagt er det statistikk, ikke bevis, men det hjelper ikke at han i tillegg har såpass gode muligheter for diskre utroskap gjennom utstrakt reise, også i utlandet. Businessreiser er utroskap galore.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

^ Med "ikke skjørtejegere" mener jeg selvsagt at de ikke HAR hatt massevis av partnere, ikke at de ikke hadde villet det.

Skrevet

Det er litt rart at de ryktene har holdt seg i 10 år.... om de ikke fortsatt har noe i seg.

Sånne rykter kan holde seg på livstid. Husker jeg hørte om gamle onkel rundbrenner da jeg var liten. Mannen var over 80 og hadde vært gift utrolig lenge :ler:

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Sånne rykter kan holde seg på livstid. Husker jeg hørte om gamle onkel rundbrenner da jeg var liten. Mannen var over 80 og hadde vært gift utrolig lenge :ler:

Og fordi han var gift så kunne han ikke være rundbrenner? Så søtt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lol.. Det var dagens..

Det fleste single menn kan gå måneder eller år mellom hver gang...

Anonymous poster hash: 71f83...3c5

Skrevet

Jeg blir så utrolig usikker, må bare dele dette.

For å gjøre det kort, mannen min (gift i 10 år, 2 barn) har tydeligvis et rykte på seg for å være dameglad og en skjørtejeger. Har forstått dette gjennom flere bekjente. Har prøvd å spørre om de vet om det betyr at han har affærer, men det vet de ikke, bare at det liksom er det som er ordet på byen. Og at hvis navnet hans nevnes i en sosial sammenheng hvor vi ikke er tilstede så er typiske kommentarer at "det er jo han som nedlegger alle" og "han er det bare å passe seg for, jenter".

Jeg vet jo at han er veldig galant og sjarmerende med kvinner, han sjarmerte jo meg da vi ble sammen, men jeg trodde jo at han holdt seg på matta. Men denne tvilen har begynt å gro nå.. Det er veldig vanskelig for meg å vite hva han gjør hele tiden, han har en travel jobb med mye middager og sånt, en del reiser utenbys eller til utlandet, samt at han er mye sosial. Han er en sånn raus og morsom type som har mange baller i luften og kjenner mange.

Jeg har tatt disse ryktene opp med ham, men han bare vifter det vekk og sier at jeg må stole på ham, at det bare er tull og at folk bare liker å prate. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Noen råd?

Slik du beskriver det, så vil jeg tro at han bare er utsatt for rykter fordi han oppfører seg sjarmerende og flørter en del.

Men jeg hadde nok også spurt om de hadde sett at han hadde forsøkt å få noen til sengs - f.eks. mast på en kollega som sa nei om at hun måtte bli med ham opp på hotellrommet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...