AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #1 Skrevet 13. april 2014 Det er garantert noen som mener at jeg overdramatiserer, men dette er uansett noe som plager meg. Mannen min og jeg har vært gift i 2 år, vi er i underkant av 30 begge to. Vi har et bra forhold, med vårt fartshumper og gleder, jeg er lykkelig, og håper han er det også. Vi har ingen barn. Det er dog en kvinnelig kollega av han som plager meg. Tanken på det her gjør meg litt kvalm, så jeg håper at jeg overdramatiserer. Han har en kvinnelig kollega, og kun en, da han jobber i et mannsdominert yrke. Jeg har tidligere ikke bitt meg så mye merke i henne, da han tidligere bare har sagt at hun er mer mann enn dame, men jeg har nå sett henne på Facebook, og jeg synes hun ser ut som en vanlig dame. Jeg bet meg merke i henne i våres, da mannen min og jeg snakket om det å ha gode kollegaer. Da fortalte han meg at denne dama er en av de beste medarbeiderne han har, og at han setter pris på henne. Han jobber som mellom-leder, og har en del med administrering av "gutta på gølve"å gjøre. Så gikk det kort tid, og firmaet han jobber i fikk en jobb en times kjøring unna, og det ble dermed arrangert samkjøring til arbeidsplassen. Min mann og denne dama satt sammen i en bil i en time hver vei til jobb. Det satt noen andre i bilen også, men de kom ikke på før etter tjue min. Jeg tok meg i å være sjalu på den tiden han og denne dama fikk sammen i bilen, at de flira, lo og prata. Jeg fortalte mannen min om dette, og han reagerte på mange måter. Han ble litt lei seg, litt irritert, og han fortalte meg at han kom til å ha problemer med å forholde seg til den kvinnelige kollegaen etter dette. Da sa jeg at det bare var tøv, for det burde han kun ha problemer med om han faktisk skjulte noe eller hadde dårlig samvittighet for det. Han tok den, og synes nok egentlig det var litt søtt og koselig at jeg var sjalu. Koselig for han, ikke fullt så kult for meg å gå rundt som en sjalu heks. Men vi kom over det. Men nå har jeg plutselig fått for meg at jeg skal sjekke telefonene hans. Jeg finner ingening på privattlf hans, men på jobbtlf finner jeg litt som gjør meg urolig. Han og den kvinnelige kollegaen sender litt sms i arbeidstida, mest om jobb og lignende. Men mannen min kaller henne "lille venn" og "lille solstråle" ved et par anledninger. Men det er alltid etterfulgt av jobbting, så de tekster ikke så mye om private ting. Hun har vært sykemeldt noen dager nå, da hun skadet armen sin for to uker siden. Mannen min har sendt noen sms og spurt hvordan det går. Om han gjør det som en god leder eller fordi han bryr seg på et dypere nivå, er umulig å si. Jeg irriterer meg om "lille venn" og "solstråle." Hvertfall "solstråle," for det kalte han meg da vi først møttes. Faen å sjalu jeg er. Hun svarer ikke noe på det han kaller henne, hun har ikke noen kallenavn på han, og svarer ikke noe romantisk eller klissete. Det er liksom kun de kallenavnene som jeg irriterer meg over. Hjelp noen? Er dette starten på utroskap? Anonymous poster hash: 25577...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 Vanskelig å si. At han bruker kallenavn på henne som han har pleid å bruke på deg forstår jeg at du reagerer på. Ingen ville synes det er hyggelig. Men jeg ser ingen indikatorer på at noe har skjedd. Jeg synes du, for nå, skal ignorere det. Bare reager hvis det er andre signaler på utroskao - som at han endrer seg, fysisk og personlighetsmessig. Så lenge han er samme fyren du alltid har kjent ser jeg ingen grunn til å bli mistenksom. Anonymous poster hash: f9332...f91 2
Gjest LadyGlaGla Skrevet 13. april 2014 #3 Skrevet 13. april 2014 Muligens? Jeg for min del setter foften ned når mannlige kolleger forsøker seg på pustete kallenavn....jeg synes egentlig mannen din går over streken på måten han forholder seg til en kvinnelig kollega. Uproft, og jeg hadde blitt irritert hadde jeg vært deg, og hadde jeg vært henne. Han er ingen god leder, det er helt sikkert. 3
Edvarda Skrevet 13. april 2014 #4 Skrevet 13. april 2014 "Lille venn" er ikke helt bra å bruke om en kollega, nei. Verken på den ene eller andre måten. Men hva du kan gjøre med det... Usj, jeg har ikke noe forslag, men skjønner at du synes det er ugreit. 2
Lakota Skrevet 13. april 2014 #5 Skrevet 13. april 2014 På jobben hos oss (også mannsdominert yrke) kalles alle for lille venn eller kjære, så jeg ville ikke reagert på det. Men ville nok syntes det var sårt hvis han brukte et kallenavn som var "mitt", ja. 1
Gjest LadyGlaGla Skrevet 13. april 2014 #6 Skrevet 13. april 2014 Huff TS, jeg ser på det du skriver igjen....jeg trur mannen din skal passe seg litt, for denne damen svarer han med jobbprat. Tipper hun synes det er ubehagelig og at hun sitter i klem fordi han er sjefen hennes. Han skal passe seg for at dette ikke smeller i trynet på han, om hun melder fra. For han prøver seg på henne, ingen tvil om det. Slik hadde jeg oppfattet det om sjefen hadde kalt meg lille venn og solstråle. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #7 Skrevet 13. april 2014 "Lille venn" er ikke helt bra å bruke om en kollega, nei. Verken på den ene eller andre måten. Men hva du kan gjøre med det... Usj, jeg har ikke noe forslag, men skjønner at du synes det er ugreit. TS her. Jeg synes det er ekkelt at han bruker det på en kollega. Jeg har en kollega som kaller meg "søte pie." Han er dansk, 50 år. Jeg synes det var litt ekkelt i starten, men så innså jeg at han kaller alle det. Og da ble det "greit" i huet mitt. Men at min egen mann kaller en kvinnelig kollega for "lille venn" og solstråle er bare æsj, blurk og blæ. jeg synes virkelig det er ubehagelig. Anonymous poster hash: 25577...5e8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #8 Skrevet 13. april 2014 Huff TS, jeg ser på det du skriver igjen....jeg trur mannen din skal passe seg litt, for denne damen svarer han med jobbprat. Tipper hun synes det er ubehagelig og at hun sitter i klem fordi han er sjefen hennes. Han skal passe seg for at dette ikke smeller i trynet på han, om hun melder fra. For han prøver seg på henne, ingen tvil om det. Slik hadde jeg oppfattet det om sjefen hadde kalt meg lille venn og solstråle. Uff, synes det er ekkelt at du skriver at han "prøver seg på henne", selv om du nok er inne på noe. Jeg skjønner ikke helt forholdet deres. Anonymous poster hash: 25577...5e8
Gjest LadyGlaGla Skrevet 13. april 2014 #9 Skrevet 13. april 2014 TS her. Jeg synes det er ekkelt at han bruker det på en kollega. Jeg har en kollega som kaller meg "søte pie." Han er dansk, 50 år. Jeg synes det var litt ekkelt i starten, men så innså jeg at han kaller alle det. Og da ble det "greit" i huet mitt. Men at min egen mann kaller en kvinnelig kollega for "lille venn" og solstråle er bare æsj, blurk og blæ. jeg synes virkelig det er ubehagelig. Anonymous poster hash: 25577...5e8 Tørr du å ta det opp med han igjen? Eller tørr du å prate med henne? Litt ekkelt dette, og jeg synes ikke du overreagerer, om ikke mannen din mangler sosiale antenner da.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #10 Skrevet 13. april 2014 På jobben hos oss (også mannsdominert yrke) kalles alle for lille venn eller kjære, så jeg ville ikke reagert på det. Men ville nok syntes det var sårt hvis han brukte et kallenavn som var "mitt", ja. Kaller dere de få damene som er der også for "Lille venn"? Anonymous poster hash: 25577...5e8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #11 Skrevet 13. april 2014 Tørr du å ta det opp med han igjen? Eller tørr du å prate med henne? Litt ekkelt dette, og jeg synes ikke du overreagerer, om ikke mannen din mangler sosiale antenner da. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med han igjen. "Hei mannen min, jeg har snoka på tlf din jeg."Det er liksom ikke helt greit.. Er ingenting annet som tilsier at det er noe på færde her, bortsett fra de kallenavnene som jeg jo egentlig ikke ser. Han er ingen andre "utro"-tendenser. Anonymous poster hash: 25577...5e8
Gjest LadyGlaGla Skrevet 13. april 2014 #12 Skrevet 13. april 2014 Vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med han igjen. "Hei mannen min, jeg har snoka på tlf din jeg."Det er liksom ikke helt greit.. Er ingenting annet som tilsier at det er noe på færde her, bortsett fra de kallenavnene som jeg jo egentlig ikke ser. Han er ingen andre "utro"-tendenser. Anonymous poster hash: 25577...5e8 Hmm, hva om du tar en annen vinkling da? - Du er sjef, synes du det er ok å kalle dine ansatte slike ting? Syns hun det er ok? Vær bevisst din rolle mann! Jeg hadde ikke brydd meg så mye om at jeg hadde måtte fortelle at jeg hadde snoka. Det plager deg jo, og du har jo rett til å føle deg trygg i forholdet. Du får grunne litt på det.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #13 Skrevet 13. april 2014 Hmm, hva om du tar en annen vinkling da? - Du er sjef, synes du det er ok å kalle dine ansatte slike ting? Syns hun det er ok? Vær bevisst din rolle mann! Jeg hadde ikke brydd meg så mye om at jeg hadde måtte fortelle at jeg hadde snoka. Det plager deg jo, og du har jo rett til å føle deg trygg i forholdet. Du får grunne litt på det. Jeg er vel egentlig bare redd for å måtte stå frem som en tlf-snoker. Jeg vil jo ikke være det, og klarer ikke helt å stå for det. Om min mann hadde snoka på tlf min, hadde jeg sikkert reagert med å bli sur, uansett om det er noe finne der eller ikke. Men jeg vet ikke.... Jeg skal grunne på det, tusen takk. Etter å ha skrevet om det her, henger jeg meg kanskje mer opp i at han skriver det til sine ansatte.De har jo et ålreit kompisforhol hele jobbgjengen der tror jeg, har jo lest sms fra de andre kollegaene, og de skriver jo en del barnslige ting til hverandre (din promp, din fis), og det har min mann fortalt meg. Han jobber med en del yngre (18-20 åringer), og han sier han velger å gå "ned på deres" nivå for å holde en god tone i gjengen. Og det er jo forsåvidt greit, men kallenavn på kvinnelig kollega er ikke innafor......... Anonymous poster hash: 25577...5e8
Marie90 Skrevet 13. april 2014 #14 Skrevet 13. april 2014 Han jobber med en del yngre (18-20 åringer), og han sier han velger å gå "ned på deres" nivå for å holde en god tone i gjengen. Og det er jo forsåvidt greit, men kallenavn på kvinnelig kollega er ikke innafor......... Anonymous poster hash: 25577...5e8 Hvor gammel er den kvinnelige kollegaen?
Tarsan97 Skrevet 13. april 2014 #15 Skrevet 13. april 2014 Analysen din er nok klar og rett. Det sier seg selv at en ikke bruker kallenavn slik på jobbkolleger. Jeg har og flere kvinnelige kolleger og ville aldri brukt sånne navn, da sier enkel psykologi at det er noe annet en kolleger. Jeg hadde ikke akseptert det om jeg var deg i en motsatt situasjon. Det er slik i dette landet at en skal liksom ikke være sjalu og en skal akseptere alt mulig rart. Jeg er ikke enig. Dama mi ville ikke tålt jeg danset med en annen dame f.eks. Det syns jeg er helt ok, og ikke bare ok, det er kjempebra. Det tyder på ett ekte engasjement i meg,og jeg ville heller aldri funnet på og danse med en annen dame heller, nettopp fordi jeg vet hun ville mislikt det sterkt. Og slik syns jeg alle skal tenke, hold deg langt inne på sikre siden. Er du glad i kjæresten din så ikke utsett vedkommende på prøvelser. Det er bare tull. Hold deg langt innen for sirkelen så kjæresten din vet at du er aktiv i å forstå dette hensynet. Da blir alt mye bedre. Jeg lot jenter klemme meg før, men nå er det håndhilsing. Det betyr selvfølgelig ikke noe for meg om de klemmer, men det er ikke poenget i det hele, det er hensynet til kjæresten som gjelder. ! Det er bare ikke vits i å utfordre skjebnen og den andres følelser, jeg taper da ikke noe om jeg ikke lar klamme jenter klemme på meg. Tro meg, nå fikk dere et godt råd i livet 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #16 Skrevet 13. april 2014 Jeg måtte lese svarene på innlegget ditt før jeg skjønte at det kunne være seriøst. Vanskelig å si uten å kjenne ham, men jeg har vært på arbeidsplasser med verre språkbruk. Opplever det som ganske normalt, spesielt på mannsdominerte arbeidsplasser. Du må jo nesten kunne stole på ham hvis dere skal være sammen resten av livet!Anonymous poster hash: e4887...27f
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2014 #17 Skrevet 13. april 2014 Jeg vil mene du er på ville veier med sjalusien din her. Og... å snoke på din manns jobbtelefon er under ingen omstendigheter greit. Jeg vet ikke om han har personalansvar, men om noen hadde snoket på min jobbtelefon så hadde det vært kroken på døren for all videre kontakt. Det er ikke greit. - men nå har vi kodet våre mobiler da.
nille1985 Skrevet 13. april 2014 #18 Skrevet 13. april 2014 Hvor gammel er den kvinnelige kollegaen? Hun er 31, min mann 29...
Lakota Skrevet 13. april 2014 #19 Skrevet 13. april 2014 Kaller dere de få damene som er der også for "Lille venn"? Anonymous poster hash: 25577...5e8 Jeg er dame. Jeg blir kalt lille venn eller kjære (oftest kjære) av alle mannfolka, og kaller alle mannfolka det samme. Det er helt vanlig hos oss. Vi klemmer også når vi møtes, og sender slengkyss til hverandre gjennom lokalene, blunker flørtete til hverandre, kiler hverandre og tuller om at vi skal dele seng på julebordet f,eks. Utenforstående ville sikkert trodd det var dét horehuset hos oss, men det er bare for gøy alt sammen. Det er bare sånn relasjonene funker hos oss. Poenget med innlegget mitt var egentlig bare at man skal være forsiktig med å trekke slutninger hvis ikke noe annet tyder på at det er ugler i mosen. Man vet tross alt ikke hvordan dynamikken på arbeidsplassen er hvis man ikke jobber der selv.
Cascade Skrevet 13. april 2014 #20 Skrevet 13. april 2014 (endret) Jeg kan jo også kalde noen andre "mitt livs lys" uten at min samboer er tilstede, bare kollegaer der fjanter litt. Betyr jo ingenting, men, jeg ville ikke skrive dette i meldinger. Der er mange former for utroskap, for noen er grensen veldig lav. Min samboer kan ikke bli sjalus i det hele tatt tror jeg, hun ser på meg som en venn. Jeg er livredd for å miste henne, og jeg blir helt fra meg når jeg ser hun googler en kollega fra jobben hver uke, hun hadde en liten flørt med han siste sommer. Hun hadde slettet han som kontakt før jul fordi jeg truet med å flytte ut, men hun ville ikke innrømme noe som helst da. Siden har der ikke vært noen meldinger, for han såret henne ganske dybt til jul tror jeg, nå her forleden hadde hun sent han en melding igjen, om alt var ok med han. Litt tydelig hun kanskje er forelsket i han men han er ikke interessert. Det går meg på dog, også det at hun kan se han hver dag på jobben, og så google han jo, men det kan man jo ikke gjøre noe med... Jeg er også nervøs for å innrømme, igjen, at jeg har snoket i loggen på pc' en osv, hun sagde sist at om jeg ikke stolte på henne skulle vi gå hver til sitt. Jeg vil jo ikke gå fra henne, men det er veldig vanskeligt å sitte her å være dum også... Var jeg deg ville jeg ikke være så nervøs endda egentlig. Endret 13. april 2014 av Cascade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå