Oxy30 Skrevet 13. april 2014 #1 Skrevet 13. april 2014 Jeg og min eks gjorde det slutt for ca 1,5 år siden. Har siden da fått meg samboer og har en baby på vei... Likevel er jeg så utrolig sint på eksen min! Jeg og eksen var sammen i 3 år. Han er 9 år eldre enn meg og vi møttes på jobb. Dvs jeg jobbet, mens han var utplassert der via NAV. Det skjønte jeg ikke før etter at vi ble sammen. Han var utrolig sjarmerende. Flink til å snakke for seg og hadde sære interesser som jeg ble fasinert av, selv om jeg aldri tok del i dem selv. Etterhvert som det første året gikk skjønte jeg at han var "all talk and no walk." Det ble aldri noe av det han sa og han endte etterhvert opp på AAP for å fullføre utdannelsen sin. Han hadde tidligere fortalt at han hadde psykiske problemer, men var bra nå.... Trodde jeg. Han fikk tilbakefall av depresjonen og hadde en helt forskrudd døgnrytme. Han stod opp når jeg kom hjem fra jobb og gikk å la seg i 6 tiden. Vi bodde ikke sammen, men jeg godtok det likevel. Han ville aldri gjøre noe av det jeg foreslo, med mindre jeg foreslo at vi skulle gå ut å spise... Han var sykelig overvektig og jeg begynte å skamme meg over å bli sett ute sammen med han på restaurant og kafeer osv. Han var veldig nedlatende til meg når vi var alene og en helt annen person når vi var sammen med andre. Måtte ha telefonen på speaker for at vennene mine skulle tro på meg. Det endte jo med at jeg også fikk psykiske problemer og ble sykemeldt. Fikk ikke forlenget vikariatet mitt fordi min arbeidsgiver ikke ønsket ansatte med psykiske problemer.. så nå er jeg også arbeidsledig. Da jeg endelig gjorde det slutt følte jeg at hele livet mitt var ruinert. Dette preger meg fortsatt i samlivet med min nåværende kjæreste og jeg er så redd for at mine tidligere erfaringer skal ødelegge for oss. Beklager langt innlegg, men måtte bare få det ut,..
Jodi Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 Vel, det hjelper vel deg ikke stort å være sinna på eksen nå? Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men du må nesten bare tenkte at gjort er gjort, du får ikke gjort noe med det nå. Jeg har selv vært i et langvarig forhold som har ødelagt mye for meg, men ser jo nå etter en del år at jeg kunne forhindret mye av det selv. Nå har du jo en fin fyr, barn på vei, og burde jo egentlig bare vært lykkelig? Legg en plan på å komme deg i arbeid igjen, og nyt heller tiden du har nå og som kommer framover, istedetfor å tenke bakover.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #3 Skrevet 13. april 2014 En eks er en eks. Og i det store og hele er han faktisk ikke ansvarlig for ditt liv. Vi treffer all slags folk gjennom livet - noen av dem destruktive. Det er kvinner som har opplevd langt styggere fysisk og emosjonell vold og likevel kommet seg videre. Du har en ny mann og en baby. Du er kommet deg videre, men kanskje ikke helt mentalt. Snakk med en psykolog om tingene i livet som de vil endre på. Eksen har kun ansvar for din mentale helse fordi det er der du legger skylden. Anonymous poster hash: 5e425...fcc
GammelKaktus Skrevet 13. april 2014 #4 Skrevet 13. april 2014 Som de andre sier, du må bare komme deg over det. Ny mann og baby på vei burde holde tankene dine vekke fra eksen. Du ødelegger jo bare for deg selv ved å tenke på han. Jeg og føler en irritasjon når jeg tenker på min eks, men det er mer meg selv jeg er sint på for at jeg var så idiot og var sammen med han så lenge og ikke forsto helt hvem han var før det var for sent... Jeg valgte jo å og bli hos han og jeg valgte selv å gå Vi må jo selv ta ansvar for våre valg.
Gjest elle82 Skrevet 13. april 2014 #5 Skrevet 13. april 2014 Sier meg enig med samtlige over her. Jeg var også sint og frustrert lenge etter bruddet med min eks. Vi var sammen i alt for mange år fra vi var i tenårene. Hans væremåte mot meg og forholdet oss i mellom utviklet seg til å bli nokså negativt, og det har satt sine spor. Når jeg tenker tilbake så blir jeg helt oppgitt over meg selv, alt jeg fant meg i og at jeg lot det vare så lenge. Men nå, flere år senere, sitter jeg her med et nydelig barn og en fantastisk mann, og jeg tenker mye mer nyansert over fortiden min. Jeg har lært mye om meg selv, og jeg er veldig trygg på meg selv som person i dag. Det negative som jeg gjennomlevde har gjort meg til en klokere person og en bedre menneske kjenner. Og nå setter jeg så stor pris på å ha en snill og kjærlig mann i livet mitt, det er noe jeg aldri kommer til å ta for gitt. Ofte tenker jeg at jeg brant meg på feil mann når jeg var ung, men heller det enn å gjøre den feilen som voksen når det ofte er mye mer som står på spill.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #6 Skrevet 13. april 2014 Bare en ting og si... Drit i han! Anonymous poster hash: 17b7f...2ac
Gjest Blomsterert Skrevet 13. april 2014 #7 Skrevet 13. april 2014 Skjønner ikke hvorfor du er sint på ham, og i særdeleshet ikke nå? Det er ikke deg selv du er sint på fordi du valgte feil den gang? Du l o t ham faktisk få lov til å ødelegge for deg. Han hadde jo også psykiske problemer, så noe forklaring der. Ville faktisk ikke brukt energi på ham. Han er jo byttet ut med ny samboer og baby på vei. Da har du jo viktigere ting å g l e d e deg over.
maid Skrevet 13. april 2014 #8 Skrevet 13. april 2014 Du er sammen med en annen som du venter barn med, som er noe av det største en kan oppleve, enda erger du deg over en eks? merkelig at noen bærer nag så lenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå