camie Skrevet 8. juni 2004 #1 Skrevet 8. juni 2004 Kjolen min ser ikke akkurat nystrøken ut for å si det sånn...Hva skal jeg gjøre for å få den slett og uten skrukker? Kan jeg stryke den selv (ikke rett på kjolen, men med et klede i mellom) eller må den inn på slik damping på renseriet?
Holly Hobbie Skrevet 8. juni 2004 #2 Skrevet 8. juni 2004 Leste et tips et sted om at man kan henge den paa badet etter at noen har dusjet - dampen skal rette ut skrukkene. Lykke til!
vimsa Skrevet 8. juni 2004 #3 Skrevet 8. juni 2004 Det tipset gjelder slør, men det går jo sikkert ann å prøve med kjolen også! Dersom du må stryke det, anbefaler jeg deg å gå til en brudesalong og få det gjort!! Lykke til da! :-)
Holly Hobbie Skrevet 8. juni 2004 #4 Skrevet 8. juni 2004 Det gjelder kjolen ogsaa - leste det i et bryllupsmagasin. Men jeg har ikke provd det selv, men det skader ikke aa proeve
Trixi Skrevet 8. juni 2004 #5 Skrevet 8. juni 2004 Jeg har prøvd det og det funket ikke særlig bra :veldigsur: Giftet meg på lørdag (5.juni) og kjolen min var også veldig krøllete. Den hang i to omganger utenfor en glovarm dusj uten at en eneste liten skrukk rettet seg ut :-( Mamma måtte frem med strykehjernet og glatte over så det ble veldig bra til slutt :-) Bare husk å legg et klede i mellom (oppvaskhåndkle brukte vi) og IKKE damp! Lykke til!
Gjest Tex Skrevet 8. juni 2004 #6 Skrevet 8. juni 2004 Jeg strøk kjolen min fredags kvelden, med et klede imellom. Det funka veldig bra, jeg hadde ikke pesielt lav varme heller.....
camie Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2004 Kjolen min kan strykes med styrke 1 på strykjernet. Så da får jeg prøve det da.
Tari Skrevet 8. juni 2004 #8 Skrevet 8. juni 2004 Jeg har prøvd det og det funket ikke særlig bra :veldigsur: Giftet meg på lørdag (5.juni) og kjolen min var også veldig krøllete. Den hang i to omganger utenfor en glovarm dusj uten at en eneste liten skrukk rettet seg ut :-( Mamma måtte frem med strykehjernet og glatte over så det ble veldig bra til slutt :-) Bare husk å legg et klede i mellom (oppvaskhåndkle brukte vi) og IKKE damp! Lykke til! Oops, det var bra du sa at man ikke kunne bruke damp...Søsteren min skal nemlig stryke alt for meg, og tror hun har tenkt å bruke damp.. Takk, takk :-)
Green Skrevet 18. juni 2004 #9 Skrevet 18. juni 2004 iiiik! Ikkje bruke damp? Kvifor ikkje eigentleg?
Trixi Skrevet 18. juni 2004 #10 Skrevet 18. juni 2004 Jeg hørte av hun som sydde inn kjolen min at damp kan gjøre at glansen i kjolen blir borte. Jeg hadde kjole som er i farge ivory og den er ganske blank (typisk brudekjolestoff). Tror kanskje den kan bli litt skjoldete hvis den blir fuktig enkelte steder....?! Jeg turte i alle fall ikke å bruke damp! Den ble veldig fin bare ved å stryke forsiktig med et oppvakhåndkle mellom :-)
Green Skrevet 18. juni 2004 #11 Skrevet 18. juni 2004 okei, får prøve det. Eller om eg leverer den til renseri for stryking. Ser for meg at det er ganske vanskeleg å få strykt den utan at den vert endå meir krøllete igjen...hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå