Gå til innhold

Hvis en person på forumet, sier at han vil ta livet sitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 22. Snill gutt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å ringe politiet. Men de må få brukernavnet iallefall. Kan ikke noen som vet det ringe til de og si hva han kaller seg her inne så de får gjort noe med dette?!

Anonymous poster hash: 8d367...f15
  • Liker 1
Skrevet (endret)

....

Endret av Meline37
Skrevet (endret)

Bør ikke skrive brukers navn, men det er rappotert for at noen mulig kan sjekke at han har det bra.

Endret av Meline37
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en jente?

Anonymous poster hash: b2735...b32

Skrevet

Det er jo en jente? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

b27356720fc96e7ce2c50347c78f5b32"] b2735...b32

.vedkommende sier han er gutt til meg. Men bildet er ikke han.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fjernet -Phaedra

Anonymous poster hash: ef048...758

Skrevet (endret)

en snill fyr på forumet. Håper bare at han var litt deppa og ikke mener ordene han skrev.

Endret av Meline37
  • Liker 1
Skrevet

Det er så utrolig mange som vurderer selvmord. Jeg skulle ønske disse fikk vite at det er veldig vanlig å tenke og å føle det slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er grunn til å tro at det er reell selvmordsfare/fare for suicidforsøk:

Finn en mod som er våken.

Gjør oppmerksom på situasjonen, og siter gjerne hva han har skrevet i meldinger du har mottatt.

Be vedkommende mod. vurdere om politiet skal kontaktes, eller om det er mulig å kontakte hjelpeinstans direkte dersom de kan finne identiteten hans (noen er registrert med epostadresser med fullt navn).

Dette er alt du kan gjøre fra din side, med mindre du har annen kontaktinfo som gjør at du kan kontakte politi eller annen akuttenhet direkte. Dette ivaretar din meldeplikt, og mer kan du dessverre ikke gjøre, annet enn å holde dialog med den personen det gjelder. Det er vanskelig å snakke med suicidale om man ikke har erfaring med det, men klarer man å holde en samtale i gang, kjøper man seg tid.

Ikke regn med at du får vite hvordan det går. Det er taushetsbelagt.

Anonymous poster hash: 1ec49...c80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan selvfølgelig oppfordre vedkommende til å oppgi navn og adresse, slik at du kan skaffe hjelp. Noen innser iblant at det er lurt.

AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan finner man våkene mod?

AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan finner man våkene mod?Anonymous poster hash: ef048...758

Gå til forumforsiden og se på innloggede brukere helt nederst. Modder står med blå skrift, admins med rødt.

AnonymBruker
Skrevet

Gå til forumforsiden og se på innloggede brukere helt nederst. Modder står med blå skrift, admins med rødt.

Fikk ikke opp noen farger, men sendte beskjed til den som sist var aktiv.

Hvordan gikk det med deg som ringte politiet?

Skrevet

Har vært i den situasjonen selv. Ringte politiet og fikk vedkommende tvangsinnlagt.

Anonymous poster hash: f1fbf...5f5

Reagerte de virkelig?? Ikke dårlig. det hadde jeg faktisk ikke trodd

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg hatt IP adresse hadde jeg ringt politiet. Jeg håper moderatorene gjør dette :)

Gjest heihade
Skrevet (endret)

Jeg fikk en pm kl 16:51. Er det noen som har hørt fra vedkommende siden det?

Endret av heihade
Skrevet (endret)

Jeg fikk denne private meldingen i går:

Sosial

• Medlem
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 316 innlegg
  • Ble med
  • Kjønn: Mann

Sendt i går, 16:50

Hei, jeg er lei for at jeg ikke har svart deg noe mer, men jeg greide ikke å lese flere tråder her inne, for mye vonde følelser :(

Men jeg ville bare forklare hva som vil skje, jeg har bestemt meg for å ta livet av meg, jeg greier ikke presset og all den sorgen i meg, dette er noe jeg har vurdert nå i 2 år og har gjort avgjørelsen min, jeg greier ikke dette samfunnet lenger, har ingen venner igjen og ikke mye å våkne opp til om morgen. Dette er veldig tungt for meg å skrive, men jeg følte bare at du fortjener å vite dette.

Husk du er en flott person! hold motet opp og ikke la noen såre deg! Du har mye å se frem til og jeg håper du vil finne den rette mannen (vet ikke om du har gjort det enda) Men håper du finne en som kan ta godt vare på deg! en som skjønner seg i deg! og en som akseptere for den personen du er! for du er en flott menneske og forsett med det!

Jeg takker for all hjelpen du har gitt meg og setter stor pris på det! Forsett med å være den du er for du vil ha mye glede av det :)
_________________________________________________-
Har meldt det til moderator , hva gjør man med slike meldinger. Og jeg lurer på hvordan det går med personen? Jeg ble forvirret om jeg skulle ta det alvorlig eller ikke, men som dere sier: en bør ta sånnt alvorlig.
Han var sist aktiv i 23 tiden i går. Jeg fikk denne meldingen rundt kl 16. Men det sies at mange som sier at de vil ta livet av seg ikke gjør det, men vi vet aldri hvem som er såpass ute at de gjør det.
Ble trist av å lese denne meldingen.
Endret av Meline37
Gjest Violetta
Skrevet

Dette er den samme meldingen han la ut her på forumet. Tråden ble stengt eller slettet på grunn av forumets regler. Spør du meg så ber han åpenbart om hjelp.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er den samme meldingen han la ut her på forumet. Tråden ble stengt eller slettet på grunn av forumets regler. Spør du meg så ber han åpenbart om hjelp.

enig, han ønsker hjelp tror jeg.

Det er samme bruker?

Jeg har bare positive erfaringer her inne med bruker. Alle kan komme i en vanskelig situasjon, og jeg synes så fryktelig synd i han.

Håper at bruker kan melde seg her igjen å si at det går bra med han.

Endret av Meline37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...