Gå til innhold

Hva er reglene for pil og bue?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper dette er den riktige kategorien. Det regnes jo som en sport. :)

Jeg vil gjerne drive med pil og bue, men før jeg bruker penger på noe så dyrt vil jeg gjerne undersøke hva regler som gjelder for dette. Jeg har ikke lest om noen restriksjoner, men det er jo et våpen.

Jeg har gjort det før da jeg studerte i utlandet, men da hadde vi innendørs nett i en gymsal.

Anonymous poster hash: e10d7...df6

Skrevet (endret)

Tror ikke det er noe, annet en sunt vett. Med det mener jeg selvsagt å sette opp blink i en retning det ikke er mennesker eller dyr. Ikke la pil og bue ligge ute så små barn (eller andre som ikke tenker konsekvens) tar seg til rette. Anbefaler deg å høre litt på sportsbutikker ang type bue. Det finnes mange typer. Alt fra barnebuer til proffe buer. Har du ikke prøvd før, gå for en lett. De proffe er veldig stramme.

Vi kjøpte på XXL for et år siden. Ble rådet til å lage blink selv, da den blinken de hadde inne (flettet bast) kun egner seg for proff buer.

Endret av Leini
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noe, annet en sunt vett. Med det mener jeg selvsagt å sette opp blink i en retning det ikke er mennesker eller dyr. Ikke la pil og bue ligge ute så små barn (eller andre som ikke tenker konsekvens) tar seg til rette. Anbefaler deg å høre litt på sportsbutikker ang type bue. Det finnes mange typer. Alt fra barnebuer til proffe buer. Har du ikke prøvd før, gå for en lett. De proffe er veldig stramme.

Vi kjøpte på XXL for et år siden. Ble rådet til å lage blink selv, da den blinken de hadde inne (flettet bast) kun egner seg for proff buer.

Jeg har brukt proffbue før med proff blink. Kunne tenkt meg en modern recurve bue. Hmmm får høre med XXL.

Anonymous poster hash: e10d7...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...