Gå til innhold

Gardiner?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er nettopp ferdig med å pusse opp stuen min, men gardiner mangler enda.

Stuen går i en grå-grønn farge som er ganske varm. Vi har lyse møbler og lyst gulv.

Jeg tenker litt på at jeg kanskje bør ha gardiner med litt farger i, men aner ikke hvilke farger og sånn da....

Tenkte å ha liftgardin på kjøkkenet iallefall, og hadde vel også tenkt å ha det i stuen første. (vinduene er på samme vegg, og vi har åpen løsning)

Men nå har jeg litt lyst på slike gardiner som bare et to flak, slike som Lasse og Firana hadde i sin leilighet om noen skjønner?

Noen med erfaring fra slike gardiner? Kan jeg ha både slike på stuen og en liftgardin på kjøkkenet? Eller blir de for ulike?

Jeg har to vinduer på stuen som henger sammen, og det samme på kjøkkenet. I mellom disse er det en dør....

Bør jeg ha noe på den døren, eller kan den vere uten gardiner?

Kan noen hjelpe meg?

Trenger forresten tips på andre gardinbutikker enn kid interiør og slike lignenede butikker. Tenker å sy gardiner selv, men aner ikke hvor de har fine gardiner. Jeg bor i oslo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er alle vinduene på samme veggen (i nærheten av hverandre) bør de nok være like. Kan det passe å ha fire paneler (slike gardiner som Lasse og Firana hadde) - to på hver sin ytterkant og to på hver side av døren?

Tror de har godt utvalg av panelgardiner hos Tannum Tekstil (ved Saga kino). Ta deg også en tur til Borås Cotton på Majorstua. Tegnet opp vinduene dine i riktig målestokk, så vil nok de i butikken gi deg gode forslag. Aterlier Tyttebæret i Bygdøy Allé har også masse fine gardinstoffer og de gir kjempegod service.

Vi kjøpte stuegardiner i fjor høst og endte med gule gardiner (som passer til veggen) med røde striper som tar opp fargen i sofaen. Jeg ser nå at det passer best å ha gardiner som "glir" inn i veggen istedenfor å velge en kontrastfarge.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Tusen takk for svar! :)  

Hvor på Majorstuen ligger Borås Cotton?

Ligger på hjørnet av Kirkeveien og Bogstadveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...