Gå til innhold

Kan jeg få bra resultater bare ved å trene hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stusser veldig i dette. Jeg trener ikke på treningssenter av ulike grunner som jeg ikke ønsker å nevne, så jeg trener hjemme. Trener både styrke og kardio, bruker treningsvideoer jeg finner på Youtube. :) Jeg har i det siste bare trent 3-4 ganger i uken, men har så klart planlagt å øke dette.

Problemet er bare at jeg ikke vet om jeg greier å få kroppen jeg vil ha. Jeg har allerede sett litt resultater, rumpa har blitt rundere, lårene har blitt sterkere, litt sterkere i armene og ryggen osv. Eneste utstyret jeg har til nå er manualvekter (20 kg til sammen) og 8 kg tung kettlebell. Etterhvert som jeg greier tyngre kjøper jeg nok meg en 8 kg kettlebell til, eventuelt en 12 kg. :)

MÅ jeg trene veldig tung styrketrening for eksempel for å få en stor rumpe? Må jeg greie 50 kg i knebøy for å få den perfekte, runde rumpa? Må jeg løfte mange kilo i benkpress for å kunne få bra armer, eller holder det med det jeg har hjemme? :)

Anonymous poster hash: cbbe5...f97
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan! Jeg har bare trent hjemme i tillegg til jogging. Trener videoer, liker at det er som å ha en personlig trener hjemme. Har trent mange med Jillian Michaels, og har tatt Insanity. Tar Focus T25 nå. (De to sistnevnte er fra BeachBody). Veldig effektiv og ikke minst slitsom trening. Særlig Insanity.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg er sikker på at du kan trene like bra hjemme som på et gym. Det handler kun om kunnskap og innsatsvilje.

Hva skal du med en til 8 kilos kettlebell ? Bruker du ikke bare en om gangen? All trening som jeg har vært borti med kettlebells har kun vært med en..ble bare nysgjerring..

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Må bare ha denne i lista mi. Inspirasjon til trening er alltid verdifullt :-)

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Jeg er sikker på at du kan trene like bra hjemme som på et gym. Det handler kun om kunnskap og innsatsvilje.

Hva skal du med en til 8 kilos kettlebell ? Bruker du ikke bare en om gangen? All trening som jeg har vært borti med kettlebells har kun vært med en..ble bare nysgjerring..

Gående utfall med en i hver hånd ;)

Gjest Imaginary
Skrevet

Selvfølgelig. Den personen jeg kjenner med flottest kropp har aldri satt sin fot på et treningssenter. Det kan dog være vanskeligere å motivere og presse seg selv om du skal trene i samme rom som du spiser, hviler og gjør andre ting - ikke undervurder psyken - men kroppsvekttrening er bra trening om du gjør det riktig.

Gjest Coolaid
Skrevet

Gående utfall med en i hver hånd ;)

Skjønner. Da kunne du heller kjøpt en stang hvor du kan gjøre akkurat det samme men legge til mer vekt etter hvert. Og bruke til mye annet. Men spørsmålet er om du har plass... lett å knuse alle pyntetingene dersom man blir litt ivrig... :fnise:

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Skjønner. Da kunne du heller kjøpt en stang hvor du kan gjøre akkurat det samme men legge til mer vekt etter hvert. Og bruke til mye annet. Men spørsmålet er om du har plass... lett å knuse alle pyntetingene dersom man blir litt ivrig... :fnise:

Hehe. Jeg for min del har ikke pynteting på rommet. Grunnen en at jeg hater å vaske, og gidder ikke å flytte på alt mulig dill for å få gjort det.

Nå liker ikke jeg å trene med stang uansett, og ketlebells har jeg heller ikke.

Men har catslides, glatt gulv, stort rom, og slynger :) Vil ha en chinup bar til dørkarmen og en strikk siden jeg ikke er sterk nok til å løfte meg selv enda også. Må bare vente litt til jeg ikke har så vondt i lommeboka lenger :P

Kan gå på elixiaen også, men vil ha fred når jeg prøver ut nye ting.

Gjest Coolaid
Skrevet

Høres ut som om du har en god plan. Og supert å ha ting hjemme som et godt alternativ til å komme seg ut på gymmet. Noen ganger har man også bare 30-45 min å avse, mot trening på gymmet som ofte tar lengre tid med reisetid osv. Smart med flere treningsalternativer.

Gjest Coolaid
Skrevet

Nå liker ikke jeg å trene med stang uansett, og ketlebells har jeg heller ikke.

Ser at jeg trodde et øyeblikk at du var ts..... :fnise:

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Ser at jeg trodde et øyeblikk at du var ts..... :fnise:

hehe. var nok ikke det nei :)

Skrevet

Jeg fikk mye sterkere og mer definert kropp når jeg trente hjemme. Begynte med Jillian Michaels og gikk over til tung styrke/jogging annenhver dag. XXL har tilbud på vektskiver en gang iblandt. Koster litt i Porto men om du har mulighet til å stikke innom et varehus kan du få stang og skiver ganske billig! Evt kjøpe brukt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...