Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man ikke sliter med økonomien, enda, men ikke vil ha penger i et fond, i aksjer, eller bare at de ''står der inntil videre, til ingen nytte, inntil videre'', bør man da ta de ut og spandere på seg en ny dress, noen par dyre personlige coaching-timer, og en ekstra dyr tur på en ekstra fin restaurant, eller bør man bare la de stå der; in case of...

Hadde et fond før jeg tok ut, pengene tok fort slutt, noe jeg likte VEEELDIG dårlig, da jeg føler jeg brukte de uansvarlig. Mener jeg har lært av dette nå.

Er ikke snakk om store summer, likevel er det summer som er ubetydelige før de brukes. Tips-, og/eller triks? Råd? Meninger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på dine andre tråder... så er det to muligheter:

1. Du er enten et troll her på KG

eller

2. Du går rake vegen mot personlig økonomisk kaos.

Jeg håper virkelig du er nr. 1, for jeg trodde ikke noen var så uvitende innen økonomi som det du fremstiller deg som. Mine barn visste mer når de gikk i andre klasse.

Anonymous poster hash: 39e81...84f
  • Liker 9
Skrevet

Svar heller på spørsmålet i førsteinnlegget!

Skrevet

Hvis alternativet er å kaste dem bort på ting du ikke trenger, så lar du dem stå. Er ikke verre enn det.

• Liker 2
Skrevet

Fordeler ulemper?

Skrevet

Jfr ditt første innlegg så har du ulempene og fordelene der.

Og det begynner å bli slitsomt å forholde seg til all trollingen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok penger ut av fond, for og invistere i eiendom (Enebolig med 3 leiligheter som leies ut). Dette vil på sikt nødvendigvis ikke være en med lønnsom invistering, men en mer sikker invistering som også vil lønne seg.

Men og ta penger ut av fond for og spise på en dyr restaurant høres tullete ut, for gjort og bruke pengene på tull. Invister dem heller i noe som vil lønne seg. Om du ikke vil ha dem i fond, sett dem inn på en BSU konto?

Anonymous poster hash: 69ebc...741
Skrevet

Jeg tok penger ut av fond, for og invistere i eiendom (Enebolig med 3 leiligheter som leies ut). Dette vil på sikt nødvendigvis ikke være en med lønnsom invistering, men en mer sikker invistering som også vil lønne seg.

Men og ta penger ut av fond for og spise på en dyr restaurant høres tullete ut, for gjort og bruke pengene på tull. Invister dem heller i noe som vil lønne seg. Om du ikke vil ha dem i fond, sett dem inn på en BSU konto?

Beklager avsporing, men det skrives investering.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Beklager avsporing, men det skrives investering.

Beklager, har dysleksi!

Skrevet

men pengene pr nå bare står der jooo

AnonymBruker
Skrevet

men pengene pr nå bare står der jooo

Hva med å ta dem ut og reise på ferie til et sted uten internett?

Anonymous poster hash: dafab...a6b

• Liker 7
Skrevet

bør jeg bruke de på kurs og eller pt-timer

AnonymBruker
Skrevet

bør jeg bruke de på kurs og eller pt-timer

Kurs i trolling.

Anonymous poster hash: dafab...a6b

• Liker 3
Skrevet

nei-. pt timer ell

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvis jeg selger 50 % av fondet, da får jeg 50 prosent av pengene i fondet, sant?

100 kr i fond; selge 50 % av fond = 50 kr.

Betyr det at jeg kun eier 50 % av fondet da? og fremtidige tap/vinn vil være 50 % redusert? eller eier jeg fortsatt 100 %, og den kan vokse eller synke som den vil i verdi?

Skrevet

Dersom du har 100 kr i fond, og selger 50%, så sitter du igjen med 50 kroner i fondet.

Ved en 10% avkastning for fondet, vil du få 10% av 50 kr i gevinst. Så 5 kr. Dersom du hadde 100 kr i fondet ville gevinsten blitt 10 kroner.

Skrevet

æhÆ? jeg tok ut av et fond hvor det sto det var 100 kroner. je tok de ut, fikk alle 100?

men jeg eier fortsatt 100 % av fondet? så de 50 kroner jeg tar ut kan øke til 100 igjen, og siden jeg eier 100 % så starter jeg på status quo igjen? Altså en RASK måte å tjene penger på?

Skrevet

Dersom du har 100 kr i fond, og selger 50%, så sitter du igjen med 50 kroner i fondet.

Ved en 10% avkastning for fondet, vil du få 10% av 50 kr i gevinst. Så 5 kr. Dersom du hadde 100 kr i fondet ville gevinsten blitt 10 kroner.

men man selger jo til banken.

hvis jeg tar ut 50 kr og sitter igjen med 50 kr i fondet, da har jeg jo også solgt min eierandel med 50 %? eller kan pengene vokse? eller betyr det jeg egentlig eier da kun 25 kr i fondet av 50, siden jeg har solgt 50 %?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...