Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nei og kanskje.

• Liker 2
Skrevet

Lite utfyllende spørsmål gir lite utfyllende svar.

• Liker 4
Skrevet

Spørsmålet sier seg selv

Skrevet (endret)

Spørsmålet sier seg selv

Nei, det gjør det ikke. Riktig i forhold til hva? Hvor ofte? Hva annet spiser du? Hvor mye spiser du? Hva inneholder burgeren? Hva er ønsket effekt? Her er det rett og slett alt for lite informasjon til å gi deg noe som helst svar...om vi ser bort i fra det du allerede fikk av min første post; det var så riktig og konkret som mulig.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 9
Skrevet

riktig etter trening

eteter hver trening

irrelevant men kaloriundderskudd for ned i vekt

standarvarer

resititusjion

Skrevet

Fy søren Spinat. Du er en skrue!

Hadde de hatt en pris for merkelige tråder så tror jeg du hadde vunnet.

Den riktige cheeseburgeren kan være god mat. Også etter trening. Men ikke McDonalds. Og ikke Big One hamburger med ost.

• Liker 10
Skrevet

hvordan da

Skrevet

Har du lyst så har du lov. Om det er det beste for din kropp og hvorfor du trener, det vet jeg ikke.

Skrevet

Hæ?

Jeg svarte på spørsmålet ditt. Trolletråd? :)

• Liker 1
Skrevet

nei. les svaret ditt selv helt rotete

Skrevet

nei. les svaret ditt selv helt rotete

Jeg syns svaret mitt var tydelig nok. Klarer du ikke selv avgjøre om det er riktig for deg å spise den burgeren?

• Liker 2
Skrevet

ETTER TRENING

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? En burger inneholder både protein og karbohydrater, helt kurant å spise etter trening.

Anonymous poster hash: c0205...758
Skrevet

ETTER TRENING

Okei. Etter trening trenger du vanlig, sunn, mat. Shaker o.l. er for utøvere som må prestere ofte, og med lite hvile mellom øktene.

Cheeseburger kan være et vanlig, sunt måltid. I mine øyne vil det si: Hjemmelaget hamburger med kvernet storfekjøtt og litt salt. Ingenting annet i deigen. Høy fettprosent i kjøttet gir saftigere burgere. Det beste resultatet får man om man kverner kjøttet og lar alle fibrene ligge samme vei. Man kverner dem og legger dem utover plastfolie. Kvern nok slik at man til slutt kan rulle seg en pølse med diameter på 7-10 cm. Kjøl. Når du skal steke dem skjærer du skiver av denne pølsen på minst 3cm tykkelse. Om kjøttet du kjøpte er av god kvalitet og har blitt behandlet riktig kan du spise burgeren med en rå, eller medium kjerne.

Ost velger du etter smak, men velg for guds skyld ikke sånn tulle-ost som Vita sin. Det er ikke ost.

Dressing trenger du ikke, egentlig. Men det kan være godt med litt sennep og ketchup. Ev tomatpaste.

Dropp brødet, og overdriv mengden salat. Det beste er egentlig å spise burgeren med tynne løkringer og tomatskiver. Og så spiser du salaten ved siden av.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Okei. Etter trening trenger du vanlig, sunn, mat. Shaker o.l. er for utøvere som må prestere ofte, og med lite hvile mellom øktene.

Cheeseburger kan være et vanlig, sunt måltid. I mine øyne vil det si: Hjemmelaget hamburger med kvernet storfekjøtt og litt salt. Ingenting annet i deigen. Høy fettprosent i kjøttet gir saftigere burgere. Det beste resultatet får man om man kverner kjøttet og lar alle fibrene ligge samme vei. Man kverner dem og legger dem utover plastfolie. Kvern nok slik at man til slutt kan rulle seg en pølse med diameter på 7-10 cm. Kjøl. Når du skal steke dem skjærer du skiver av denne pølsen på minst 3cm tykkelse. Om kjøttet du kjøpte er av god kvalitet og har blitt behandlet riktig kan du spise burgeren med en rå, eller medium kjerne.

Ost velger du etter smak, men velg for guds skyld ikke sånn tulle-ost som Vita sin. Det er ikke ost.

Dressing trenger du ikke, egentlig. Men det kan være godt med litt sennep og ketchup. Ev tomatpaste.

Dropp brødet, og overdriv mengden salat. Det beste er egentlig å spise burgeren med tynne løkringer og tomatskiver. Og så spiser du salaten ved siden av.

Grete Roede har en burgeroppskrift basert på karbonadedeig, potetmel, vann, flytende melange.... ikke noe gale med den. Det går an å spise sunt uten å bli fanatisk.

Skrevet

Grete Roede har en burgeroppskrift basert på karbonadedeig, potetmel, vann, flytende melange.... ikke noe gale med den. Det går an å spise sunt uten å bli fanatisk.

Jeg er uenig. Som jeg skrev var det et eksempel på hva jeg mener er en sunn cheeseburger. Om man bruker kjøttdeig eller karbonadedeig i stedet for å kverne den selv gjør ikke så mye med næringsinnholdet, men det gjør noe med teksturen og smaken.

Jeg vil si at det er mye gale med en burger tilsatt margarin. Greit nok at en vil slanke seg, men det er jo ikke noe sunt uansett hvordan man ser på det.

Salt er forøvrig et bedre bindemiddel enn potetmel, men jeg forstår at noen ønsker en konsistens som føles mer som kjøpekjøttkakene enn ekte kjøtt. På samme måte som noen foretrekker smaken til posebearnaise, og ikke kan fordra den ekte sausen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...