Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tinbjo1
Skrevet

Hvorfor sier alle menn at "kvinnene tar over samfunnet"? Er spesielt her inne at jeg har lest det x-antall ganger. At feminisme har ødelagt vårt demokrati?

Unnskyld meg, men er det ikke de fleste menn som idag står i de ledende stillingene? Og de som får høyere lønn enn kvinner selvom begge har samme jobb? Har ikke vi lov til å stå opp for oss selv? Å være feminist er jo det samme som å være for likestilling, så i bunn og grunn burde alle vært det!

Hvertfall min mening.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke at vi kvinner har tatt over samfunnet, men jeg mener det er for få skikkelige menn. Hvertfall min generasjon er det stort sett gutter som bruker lenger tid på badet om morgenen enn meg..... Født i 1990

Anonymous poster hash: c2fe0...435

Gjest Cartman
Skrevet

Tror de sikter til at skolevesenet er i større grad tilpasset gjennomsnitts jenten enn gjennomsnitts gutten. Mange gutter faller av i videregående opplæring. Konsekvensen av dette er at stadig flere kvinner tar høyere utdanning, mens andelen menn med høyere utdanning vil over tid gå ned. Likevel vil menn tjene godt da håndverkere tjener svært bra i dette landet.

I tillegg til alt dette mener en del menn at kvinner "tar" barna fra dem ved skilsmisse.

-----------------------------------------------------------------------

Spørsmålet er om likestilling er praktisk mulig i alle sammenhenger. Et skilt par med to unger må ta hensyn til barna først. Barna kan ikke være like mye hos far som mor, da det vil resultere i at de må reise hit og dit hele tiden. I skolen vil det også være vanskelig å gjennomføre likestilling. Mange gutter sliter med konsentrasjonsproblemer. Det skal man ta hensyn til, men det er grenser for hvor mye tid og krefter man kan bruke på at gutter og jenter skal ha like forutsetninger på skolen. Jenter og gutter er forskjellige. Slik er det bare.

Jeg snakker selvfølgelig om gjennomsnittsmennesket. Det finnes alltids unntak.

Skrevet

Jeg mener ikke at vi kvinner har tatt over samfunnet, men jeg mener det er for få skikkelige menn. Hvertfall min generasjon er det stort sett gutter som bruker lenger tid på badet om morgenen enn meg..... Født i 1990

Anonymous poster hash: c2fe0...435

Ja, for kun jenter har lov til å bry seg om utseendet sitt. Hvem er det som kvalifiserer som "skikkelige menn"? Rutete flanellskjorte, jeans fra dressmann, skjegg, brede skuldre og et praktisk yrke? Det er også garantert disse "skikkelige" mennene som er aller mest interessert i samfunnet og som tar opp kampen mot de skumle og farlige feministene. Det mest brukte argument blant disse er antakelig "da må vi ha like krav i kroppsøving og militæret". Sist jeg sjekka var de menn alle sammen, så lenge de hadde noe annet mellom beina enn oss kvinner. :glare:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...