Gå til innhold

Hvor mange måltider om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser som regel bare to ganger om dagen, kjempemye til lunsj på jobb sånn i 11-tiden, kan spise så mye vi vil for en fast pris, og så et greit måltid i 8-9-tiden.

Er det noe galt med dette?

Anonymous poster hash: 7578a...549
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med å få et samstemt svar på det. Men mitt svar: Det går helt fint :)

Skrevet

Spiser aldri fast jeg, bare litt smått her og der, går gjerne massevis av timer før første måltid. Spiser ikke så mye, vil ned, så jeg får oppmerksomhet for å være tynnere.

Skrevet

Om det passer for deg å spise to måltider om dagen så er det helt OK! :)

Man ikke spise 5 måltider om dagen, for meg blir det i meste laget, jeg liker heller å kunne spise mye til de måltidene jeg spiser, så jeg spiser 2-3 ganger for dag, og det passer meg stort sett fint! :)

Skrevet

Så lenge du ikke får problemer med blodsukkeret av det så kan det ikke være noe problem. Jeg spiser mange små måltider i løpet av dagen for jeg får så lett lavt blodsukker av å spise sjeldne måltider at jeg ikke fungerer.

Gjest Runforit
Skrevet

Spiller ingen rolle så lenge du får i deg nok kalorier.

Skrevet

Går sikkert helt kjempefint! Du merker selv om du blir for sulten og om du spiser for mye eller for lite (går opp eller ned i vekt).

(Selv ville jeg blitt sprø av et sånt måltidsmønster, tror jeg, liker best 4-6 måltider om dagen, men jeg har i grunnen aldri seriøst prøvd noe annet heller!)

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke får problemer med blodsukkeret av det så kan det ikke være noe problem. Jeg spiser mange små måltider i løpet av dagen for jeg får så lett lavt blodsukker av å spise sjeldne måltider at jeg ikke fungerer.

Dette er nok bare en seiglivet myte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lest litt om dette nå, og det virker åpenbart at alt dette snakket om "mange små måltider" bare er tull og tøys. Bedre å spise den samme mengden mat på 2-3 måltider enn 5-6.

Anonymous poster hash: 7578a...549

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...